Magyar tervezők újra a Milano Fashion Week-en

A Budapest Select kollektív divatbemutató keretein belül a KATA SZEGEDI, a THEFOUR és a ZSIGMOND 2024-es tavasz-nyári kollekcióját láthatták néhány méterre a milánói dómtól, a presztízsértékű Palazzo Reale-ban.

Mérföldkövet jelentő, 10. alkalommal mutattak be a magyar tervezők a Milano Fashion Week-en.

A Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) és a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) 5 éve fennálló stratégiai együttműködése keretében ezúttal 6 magyar márka jelent meg a Budapest Select ernyőmárka alatt. A CNMI Fashion Hub-jának megnyitóján a BORBALA, a PINETIME CLOTHING és az UNREALINDUSTRY prezentációját tekinthette meg a közönség. 

„Büszkék vagyunk arra, hogy öt éve sikeres szakmai partnerséget ápolunk a CNMI-vel. A magyar tervezők számára hatalmas lehetőséget jelent a Milano Fashion Week-en való bemutatkozás, hatékony és célzott módon növeli a nemzetközi láthatóságukat. Mindezt a Budapest Select közös ernyőmárkával tovább erősítjük és azt tapasztaljuk, hogy szezonról szezonra felismerik őket és egyre nagyobb az érdeklődés irántuk. Az, hogy a Budapest Central European Fashion Week után néhány héttel ismét a magyar tervezőkre irányul a nemzetközi média és buyerek figyelme, támogatja Magyarország régiós divatipari pozíciójának megerősítését, valamint hozzájárul az országimázs építéséhez.” – hangsúlyozta Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.

A magyar tervezők kollekcióival két helyszínen találkozott a közönség. A CNMI Fashion HUB-jának megnyitóján, 2023. szeptember 19-én három márka – a BORBALA, a PINETIME CLOTHING és az UNREALINDUSTRY – prezentációja vonzotta a szakma képviselőit és divat iránt érdeklődőket a Palazzo dei Giureconsulti patinás épületébe. Presztízsértékű helyszínen, a milánói dóm közvetlen szomszédságában a Palazzo Reale-ban, azaz a királyi palota épületében valósult meg a Budapest Select kollektív divatbemutató 2023. szeptember 20-án. A KATA SZEGEDI, a THEFOUR és a ZSIGMOND 2024-es tavaszi-nyári kollekcióját közel 300 ember tekintette meg a helyszínen, amelyet az olasz divatkamara élőben is közvetített online felületein.

„Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a magyar tervezők új generációja számára is lehetőségeket biztosítsunk a hazai és nemzetközi színtéren egyaránt. A Milano Fashion Week-en bemutató divattervezők folyamatosan fejlesztik márkájukat, feszegetik a határaikat a kreativitás területén. Nagyobb felelősségtudat, másfajta látásmód jellemzi őket, mint elődjeiket, és ez szemmel látható hatással van a márkaépítésükkel kapcsolatos céljaikra többek között a fenntarthatósággal vagy a sokszínűséggel összefüggésben. Mindannyiukra jellemző a frissesség, a nyitottság az innovatív megoldásokra, összességben egy új perspektívát hoznak be a divatba. A közös pontok mellett, minden márkának megvan az erőteljes, rá jellemző márkajegye, amely által a Budapest Select egy széles közönséget tudott megszólítani.” – összegezte Forintos-Szűcs Anita, az Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese.

A szeptember első hétvégéjén a Budapest Central European Fashion Week-en megjelent magyar márkákat Milánóban is jelentős szakmai figyelem övezte. Carlo Capasa, a CNMI elnöke a prezentációkon és a Budapest Select kollektív show-n is részt vett, a legendás Suzy Menkes, a VOGUE International korábbi szerkesztője a Fashion Hub-ban tekintette meg a magyar tervezők munkáit, valamint Sara Maino, a Conde Nast Italia kreatív tanácsadója az első sorból nézte végig a divatbemutatót. A Neiman Marcus és a Bergdorf mellett a svájci Hay-Hay Concept, Sari Spazio Showroom, valamint a Tomorrow buyerei és Gianna Trevisan, Wfylab showroom képviselője mind ellátogattak a Fashion HUB-ba és a divatbemutatóra, továbbá a Camera Buyers és a Camera Showroom is részt vettek a Budapest Select programokon. A Spazio 38 Showroom és a Daad Dantone, ahol jelenleg is megtaláljuk magyar tervezők kollekcióit, és a Sugar is kifejezte érdeklődését a magyar márkák iránt. A legnagyobb olasz televízió, a Rai International a kollektív divatbemutatóról forgatott, és a legfontosabb olasz divatlapok és magazinok számoltak be a Budapest Select programjáról, köztük a Vogue Italia, a Marie Claire, a Cosmopolitan és a Fashion United.

A Budapest Select ernyőmárka alatt bemutató tervezők mellett a PELSO önálló esemény keretében mutatta be legújabb darabjait. Látványos helyszínen, a milánói Four Seasons Hotel kertjében szervezték meg a Botanical Chronicles kollekció prezentációját.

A CNMI-vel 2018-ban megkötött, majd 2021-ben újabb 3 évre meghosszabbított stratégiai partnerség célja, hogy elősegítse a magyar divattervezők nemzetközi színtérre való belépését. Az együttműködés keretében a partnerek által közösen működtetett nemzetközi mentorprogramban a hazai tervezők hiánypótló szakmai és üzleti ismereteket szerezhetnek, valamint lehetőséget kapnak a Milano Fashion Week-en való szereplésre is. 

Az Ügynökség által, a nemzetközi gyakorlatok figyelembevételével létrehozott Budapest Select ernyőmárka az egységes megjelenés hatékonyságával elősegítette a még intenzívebb összhatást, miközben a márkák egyedi jellemzői is érvényesülni tudtak és hatással bírtak a milánói eseményekre érkező szakemberekre.

Forrás: Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ)


Indul a Muslinca Bringakör

Indul a Muslinca Bringakör 

A Muslinca Bringakör egy ingyenes, játékos, felfedező jellegű kerékpáros kihívás.
 Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén

Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén 

Siófok a legnépszerűbb pünkösdi úti cél belföldön az egyik szállásfoglaló portál friss foglalási adatai szerint a közelgő hosszú hétvégén.
Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen

Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen 

Az országos környezetszépítő verseny legnépszerűbb kategóriái 2025-ben az Év főtere és az Év fasora.
 Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját

Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját 

Negyven nap, majdnem 30.000 kilométer, 3274 gyalogló.
Kulturális randevú Göcsejben

Kulturális randevú Göcsejben 

Az eseménysorozat a göcseji dombok között idén 22 településen több mint 60 programot és közel 100 élményt kínál a „fenntartható lassúság” jegyében.
Indul a nyári szezon a Tisza-tó fővárosában

Indul a nyári szezon a Tisza-tó fővárosában 

Ezen a nyáron is rengeteg kalanddal és élménnyel vár Tiszafüred.
Megvan az Év kerékpárútja

Megvan az Év kerékpárútja  

Az Év kerékpárútja címet hatodik éve dönti el szavazással a nagyközönség, idén a Murakeresztúr kör nyerte el a címet 2938 szavazattal.
Nosztalgiagőzös és galambröptetés Fehérváron

Nosztalgiagőzös és galambröptetés Fehérváron 

A pünkösdi hétvégén tovább pezseg a székesfehérvári kulturális élet.
Felgyorsult a Balaton vizének melegedése

Felgyorsult a Balaton vizének melegedése 

A klímaváltozás nemcsak a vízmelegedést hozta el.
Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete

Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete 

Szigetfürdőt terveznek a látogatóknak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.