Magyar tervezők újra a Milano Fashion Week-en

A Budapest Select kollektív divatbemutató keretein belül a KATA SZEGEDI, a THEFOUR és a ZSIGMOND 2024-es tavasz-nyári kollekcióját láthatták néhány méterre a milánói dómtól, a presztízsértékű Palazzo Reale-ban.

Mérföldkövet jelentő, 10. alkalommal mutattak be a magyar tervezők a Milano Fashion Week-en.

A Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) és a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) 5 éve fennálló stratégiai együttműködése keretében ezúttal 6 magyar márka jelent meg a Budapest Select ernyőmárka alatt. A CNMI Fashion Hub-jának megnyitóján a BORBALA, a PINETIME CLOTHING és az UNREALINDUSTRY prezentációját tekinthette meg a közönség. 

„Büszkék vagyunk arra, hogy öt éve sikeres szakmai partnerséget ápolunk a CNMI-vel. A magyar tervezők számára hatalmas lehetőséget jelent a Milano Fashion Week-en való bemutatkozás, hatékony és célzott módon növeli a nemzetközi láthatóságukat. Mindezt a Budapest Select közös ernyőmárkával tovább erősítjük és azt tapasztaljuk, hogy szezonról szezonra felismerik őket és egyre nagyobb az érdeklődés irántuk. Az, hogy a Budapest Central European Fashion Week után néhány héttel ismét a magyar tervezőkre irányul a nemzetközi média és buyerek figyelme, támogatja Magyarország régiós divatipari pozíciójának megerősítését, valamint hozzájárul az országimázs építéséhez.” – hangsúlyozta Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.

A magyar tervezők kollekcióival két helyszínen találkozott a közönség. A CNMI Fashion HUB-jának megnyitóján, 2023. szeptember 19-én három márka – a BORBALA, a PINETIME CLOTHING és az UNREALINDUSTRY – prezentációja vonzotta a szakma képviselőit és divat iránt érdeklődőket a Palazzo dei Giureconsulti patinás épületébe. Presztízsértékű helyszínen, a milánói dóm közvetlen szomszédságában a Palazzo Reale-ban, azaz a királyi palota épületében valósult meg a Budapest Select kollektív divatbemutató 2023. szeptember 20-án. A KATA SZEGEDI, a THEFOUR és a ZSIGMOND 2024-es tavaszi-nyári kollekcióját közel 300 ember tekintette meg a helyszínen, amelyet az olasz divatkamara élőben is közvetített online felületein.

„Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a magyar tervezők új generációja számára is lehetőségeket biztosítsunk a hazai és nemzetközi színtéren egyaránt. A Milano Fashion Week-en bemutató divattervezők folyamatosan fejlesztik márkájukat, feszegetik a határaikat a kreativitás területén. Nagyobb felelősségtudat, másfajta látásmód jellemzi őket, mint elődjeiket, és ez szemmel látható hatással van a márkaépítésükkel kapcsolatos céljaikra többek között a fenntarthatósággal vagy a sokszínűséggel összefüggésben. Mindannyiukra jellemző a frissesség, a nyitottság az innovatív megoldásokra, összességben egy új perspektívát hoznak be a divatba. A közös pontok mellett, minden márkának megvan az erőteljes, rá jellemző márkajegye, amely által a Budapest Select egy széles közönséget tudott megszólítani.” – összegezte Forintos-Szűcs Anita, az Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese.

A szeptember első hétvégéjén a Budapest Central European Fashion Week-en megjelent magyar márkákat Milánóban is jelentős szakmai figyelem övezte. Carlo Capasa, a CNMI elnöke a prezentációkon és a Budapest Select kollektív show-n is részt vett, a legendás Suzy Menkes, a VOGUE International korábbi szerkesztője a Fashion Hub-ban tekintette meg a magyar tervezők munkáit, valamint Sara Maino, a Conde Nast Italia kreatív tanácsadója az első sorból nézte végig a divatbemutatót. A Neiman Marcus és a Bergdorf mellett a svájci Hay-Hay Concept, Sari Spazio Showroom, valamint a Tomorrow buyerei és Gianna Trevisan, Wfylab showroom képviselője mind ellátogattak a Fashion HUB-ba és a divatbemutatóra, továbbá a Camera Buyers és a Camera Showroom is részt vettek a Budapest Select programokon. A Spazio 38 Showroom és a Daad Dantone, ahol jelenleg is megtaláljuk magyar tervezők kollekcióit, és a Sugar is kifejezte érdeklődését a magyar márkák iránt. A legnagyobb olasz televízió, a Rai International a kollektív divatbemutatóról forgatott, és a legfontosabb olasz divatlapok és magazinok számoltak be a Budapest Select programjáról, köztük a Vogue Italia, a Marie Claire, a Cosmopolitan és a Fashion United.

A Budapest Select ernyőmárka alatt bemutató tervezők mellett a PELSO önálló esemény keretében mutatta be legújabb darabjait. Látványos helyszínen, a milánói Four Seasons Hotel kertjében szervezték meg a Botanical Chronicles kollekció prezentációját.

A CNMI-vel 2018-ban megkötött, majd 2021-ben újabb 3 évre meghosszabbított stratégiai partnerség célja, hogy elősegítse a magyar divattervezők nemzetközi színtérre való belépését. Az együttműködés keretében a partnerek által közösen működtetett nemzetközi mentorprogramban a hazai tervezők hiánypótló szakmai és üzleti ismereteket szerezhetnek, valamint lehetőséget kapnak a Milano Fashion Week-en való szereplésre is. 

Az Ügynökség által, a nemzetközi gyakorlatok figyelembevételével létrehozott Budapest Select ernyőmárka az egységes megjelenés hatékonyságával elősegítette a még intenzívebb összhatást, miközben a márkák egyedi jellemzői is érvényesülni tudtak és hatással bírtak a milánói eseményekre érkező szakemberekre.

Forrás: Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ)


Négy év után újra felbukkant a titokzatos Esernyős Ember

Négy év után újra felbukkant a titokzatos Esernyős Ember  

Ezúttal a soproni Tűztorony tetején tűnt fel.
Már látogatható a londoni Dívák & Ikonok utazókiállítás a Zene Házában

Már látogatható a londoni Dívák & Ikonok utazókiállítás a Zene Házában  

Soha ennyi nemzetközi és magyar sztárt bemutató tárlat nem volt még itthon látható.
Arisztokratikus, prémium minőségű natúrkozmetikumok modern embereknek

Arisztokratikus, prémium minőségű natúrkozmetikumok modern embereknek 

Sokunk álma, hogy megtaláljuk azt a bőrápolási rutint, amely által a legkisebb erőfeszítéssel, minimális ráfordított idővel, luxusélményben részesülhetünk nap mint nap. A Qreme megteremtette számunkra ezt a világot.
Nemzetközi építészeti díjat nyert a KÖZTI két projektje

Nemzetközi építészeti díjat nyert a KÖZTI két projektje 

A Balatonfüred Kongresszusi Központ és a Veszprémi Zöld Város is elismerésben részesült.
Ropogós rezesek, fontos kérdések és nemzetközi ízek az újbudai parkünnepen

Ropogós rezesek, fontos kérdések és nemzetközi ízek az újbudai parkünnepen 

Június 2-án rajtol a Bárka fesztivál a Feneketlen-tó partján.
Cápa kerül horogra a Dunában?

Cápa kerül horogra a Dunában? 

Nagyon úgy tűnik, hogy a hír igaz! Nem kacsa.
Kibővítették a tokaji bringa-túra programját

Kibővítették a tokaji bringa-túra programját 

Az elmúlt években megyehatáron túlról, Budapestről, sőt külföldről, Japánból és Svájcból is volt résztvevő az ingyenes túrán.
Pünkösdi szezonnyitó, izgalmas bulik - vár a Plázs

Pünkösdi szezonnyitó, izgalmas bulik - vár a Plázs 

Siófok pünkösdi szezonnyitóján, május 17. és 20. között megtelik élettel a Siófoki Nagystrand, színes családi programokkal, légi bemutatóval, óriás akadálypályával, balatoni borokkal és gasztrovásárral várják az érdeklődőket.
Szuperprodukció érkezik Budapestre

Szuperprodukció érkezik Budapestre 

Június elsején nyílik meg a BOK csarnokban a LUFILAND szuperprodukció, amely 500 000 környezetbarát lufi felhasználásával hívja világkörüli utazásra a látogatókat.
Everguest: idén szintet lép az utazási kedv

Everguest: idén szintet lép az utazási kedv 

Friss felmérés, amelyet a turisztikai tanácsadó és technológiai cég készített és tett közzé.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.