Magyar tervezők újra a Milano Fashion Week-en

A Budapest Select kollektív divatbemutató keretein belül a KATA SZEGEDI, a THEFOUR és a ZSIGMOND 2024-es tavasz-nyári kollekcióját láthatták néhány méterre a milánói dómtól, a presztízsértékű Palazzo Reale-ban.

Mérföldkövet jelentő, 10. alkalommal mutattak be a magyar tervezők a Milano Fashion Week-en.

A Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) és a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) 5 éve fennálló stratégiai együttműködése keretében ezúttal 6 magyar márka jelent meg a Budapest Select ernyőmárka alatt. A CNMI Fashion Hub-jának megnyitóján a BORBALA, a PINETIME CLOTHING és az UNREALINDUSTRY prezentációját tekinthette meg a közönség. 

„Büszkék vagyunk arra, hogy öt éve sikeres szakmai partnerséget ápolunk a CNMI-vel. A magyar tervezők számára hatalmas lehetőséget jelent a Milano Fashion Week-en való bemutatkozás, hatékony és célzott módon növeli a nemzetközi láthatóságukat. Mindezt a Budapest Select közös ernyőmárkával tovább erősítjük és azt tapasztaljuk, hogy szezonról szezonra felismerik őket és egyre nagyobb az érdeklődés irántuk. Az, hogy a Budapest Central European Fashion Week után néhány héttel ismét a magyar tervezőkre irányul a nemzetközi média és buyerek figyelme, támogatja Magyarország régiós divatipari pozíciójának megerősítését, valamint hozzájárul az országimázs építéséhez.” – hangsúlyozta Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.

A magyar tervezők kollekcióival két helyszínen találkozott a közönség. A CNMI Fashion HUB-jának megnyitóján, 2023. szeptember 19-én három márka – a BORBALA, a PINETIME CLOTHING és az UNREALINDUSTRY – prezentációja vonzotta a szakma képviselőit és divat iránt érdeklődőket a Palazzo dei Giureconsulti patinás épületébe. Presztízsértékű helyszínen, a milánói dóm közvetlen szomszédságában a Palazzo Reale-ban, azaz a királyi palota épületében valósult meg a Budapest Select kollektív divatbemutató 2023. szeptember 20-án. A KATA SZEGEDI, a THEFOUR és a ZSIGMOND 2024-es tavaszi-nyári kollekcióját közel 300 ember tekintette meg a helyszínen, amelyet az olasz divatkamara élőben is közvetített online felületein.

„Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a magyar tervezők új generációja számára is lehetőségeket biztosítsunk a hazai és nemzetközi színtéren egyaránt. A Milano Fashion Week-en bemutató divattervezők folyamatosan fejlesztik márkájukat, feszegetik a határaikat a kreativitás területén. Nagyobb felelősségtudat, másfajta látásmód jellemzi őket, mint elődjeiket, és ez szemmel látható hatással van a márkaépítésükkel kapcsolatos céljaikra többek között a fenntarthatósággal vagy a sokszínűséggel összefüggésben. Mindannyiukra jellemző a frissesség, a nyitottság az innovatív megoldásokra, összességben egy új perspektívát hoznak be a divatba. A közös pontok mellett, minden márkának megvan az erőteljes, rá jellemző márkajegye, amely által a Budapest Select egy széles közönséget tudott megszólítani.” – összegezte Forintos-Szűcs Anita, az Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese.

A szeptember első hétvégéjén a Budapest Central European Fashion Week-en megjelent magyar márkákat Milánóban is jelentős szakmai figyelem övezte. Carlo Capasa, a CNMI elnöke a prezentációkon és a Budapest Select kollektív show-n is részt vett, a legendás Suzy Menkes, a VOGUE International korábbi szerkesztője a Fashion Hub-ban tekintette meg a magyar tervezők munkáit, valamint Sara Maino, a Conde Nast Italia kreatív tanácsadója az első sorból nézte végig a divatbemutatót. A Neiman Marcus és a Bergdorf mellett a svájci Hay-Hay Concept, Sari Spazio Showroom, valamint a Tomorrow buyerei és Gianna Trevisan, Wfylab showroom képviselője mind ellátogattak a Fashion HUB-ba és a divatbemutatóra, továbbá a Camera Buyers és a Camera Showroom is részt vettek a Budapest Select programokon. A Spazio 38 Showroom és a Daad Dantone, ahol jelenleg is megtaláljuk magyar tervezők kollekcióit, és a Sugar is kifejezte érdeklődését a magyar márkák iránt. A legnagyobb olasz televízió, a Rai International a kollektív divatbemutatóról forgatott, és a legfontosabb olasz divatlapok és magazinok számoltak be a Budapest Select programjáról, köztük a Vogue Italia, a Marie Claire, a Cosmopolitan és a Fashion United.

A Budapest Select ernyőmárka alatt bemutató tervezők mellett a PELSO önálló esemény keretében mutatta be legújabb darabjait. Látványos helyszínen, a milánói Four Seasons Hotel kertjében szervezték meg a Botanical Chronicles kollekció prezentációját.

A CNMI-vel 2018-ban megkötött, majd 2021-ben újabb 3 évre meghosszabbított stratégiai partnerség célja, hogy elősegítse a magyar divattervezők nemzetközi színtérre való belépését. Az együttműködés keretében a partnerek által közösen működtetett nemzetközi mentorprogramban a hazai tervezők hiánypótló szakmai és üzleti ismereteket szerezhetnek, valamint lehetőséget kapnak a Milano Fashion Week-en való szereplésre is. 

Az Ügynökség által, a nemzetközi gyakorlatok figyelembevételével létrehozott Budapest Select ernyőmárka az egységes megjelenés hatékonyságával elősegítette a még intenzívebb összhatást, miközben a márkák egyedi jellemzői is érvényesülni tudtak és hatással bírtak a milánói eseményekre érkező szakemberekre.

Forrás: Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ)


Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.
Májusban jön a Budapest100

Májusban jön a Budapest100 

Rekordmennyiségű ház- és közösségi kert nyitja meg idén a kapuit.
Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban

Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban 

Izgalmas kalanddal várja a DinoPark KÖKI látogatóit a húsvéti ünnepek alatt.
Kényelmes megoldások kis lakásokba: a sarokkanapé

Kényelmes megoldások kis lakásokba: a sarokkanapé 

Az apró lakásokban gyakran megtapasztalható, hogy a hely kihasználása szinte művészetté válik.
Vízi, szárazföldi és légi járművek főszerepben: jönnek az Esztergom Napok

Vízi, szárazföldi és légi járművek főszerepben: jönnek az Esztergom Napok 

Két hétvége, négy rendezvény: tavaszi pezsgés Esztergomban.
Új világsztárokat és az E.T. -t is elhozta a húsvéti nyúl a Madame Tussauds-ba

Új világsztárokat és az E.T. -t is elhozta a húsvéti nyúl a Madame Tussauds-ba 

Húsvét a Madame Tussauds Budapestben: programok és új figurák várják a látogatókat.
A szendvicspanelek előnyei és lehetőségei a modern építészetben

A szendvicspanelek előnyei és lehetőségei a modern építészetben 

A modern építkezési gyakorlatokban a szendvicspanel technológia egyre népszerűbbé válik Magyarországon. Bár az Egyesült Államokban és más nyugati országokban már régóta előszeretettel használják ezt az építési metódust, hazánkban még sokan kételyekkel szemlélik. 
Nincs húsvét Tojás-kút nélkül

Nincs húsvét Tojás-kút nélkül 

Húsvét és tavaszi szünet Székesfehérváron.
Varázslatos világot idéző produkció a Millenárisban

Varázslatos világot idéző produkció a Millenárisban  

Elkezdődött a mitikus világot megidéző Walk My World immerzív produkció építése a Millenárison
Három nap – nyolc világsztár Paloznakon

Három nap – nyolc világsztár Paloznakon 

Idén nyáron ismét jazzbe borul a Balaton-felvidék.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.