Tavaly tovább emelkedett Magyarország népszerűsége a német turisták körében, a vendégek száma csaknem 5 százalékkal emelkedett, és a német utazásszervezők az idén is bővítik magyarországi kínálatukat - hangzott el kedden Berlinben a Magyar Turizmus Zrt. (MT) sajtótájékoztatóján.
A világ legnagyobb idegenforgalmi szakvására, a berlini nemzetközi turisztikai börze (ITB) alkalmából tartott tájékoztatón kiemelték, hogy Németország továbbra is a legfontosabb piac a magyar turizmus számára. A német vendégek száma 2014-ben 4,7 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, az általuk a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött éjszakák száma pedig továbbra is meghaladja a 2 milliót.
Rövidebb, de intenzívebb tartózkodás
Világszerte tapasztalható, hogy a turisták némileg rövidebb ideig maradnak egy-egy helyen, de igyekeznek minél intenzívebben eltölteni az időt, és a minőségi szolgáltatások felé fordulnak - hazánkban például, bár nőtt a német turisták száma, a vendégéjszakák tekintetében 2,2%-os csökkenés volt tapasztalható tavaly a KSH adatai szerint. Ebben pedig Magyarország az utóbbi évek fejlesztései révén egyre versenyképesebb, ezt mutatja egyebek között, hogy az egy kiadható szállodai szobára jutó bruttó napi árbevétel (RevPAR) 11,6 százalékkal, 26,8 euróra emelkedett tavaly - mondta Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára, kiemelve, hogy a turizmus 9 százalékkal járul hozzá a bruttó hazai termékhez (GDP), a foglalkoztatásban pedig közvetlenül és közvetve 11,3 százalékos a részaránya.
Vonzó ár-érték arány
Magyarország a német turisták számára az ár-érték arányt tekintve is rendkívül vonzó, a Bank Austria számításai szerint például ugyanannyi euróért Magyarországon 80 százalékkal nagyobb értékű szolgáltatáshoz lehet jutni, míg az egyik vezető német hírportál, a welt.de turisztikai szakíróinak számításai szerint a magyarországi üdülés az idén 5,2 százalékkal kedvezőbb áron érhető el, mint tavaly - tette hozzá Horváth Gergely, az MT turisztikai vezérigazgató-helyettese.
Forrás: MTI
Forrás: Turizmus Online