A grandiózus eseményekhez kapcsolódó helyszínek megtervezése, kivitelezése, a rendezvények kreatív arculata, kommunikációja és lebonyolítása több száz rendezvényszervező, kommunikációs-, IT-, és AV szakember, tolmácsok, pirotechnikusok, építészek, grafikusok, vendéglátók, hostessek, takarítók, szerelők és mások munkáját dicséri a MaReSz égisze alatt.
Ganczer Gábor, a MaReSz elnöke hangsúlyozta, hogy rendkívül büszke a nagy múltú – a rendezvényszervezői szakmát már 30 éve összefogó és segítő – szervezet „ütőképes” tagságára, akik képesek ilyen világszínvonalú nemzetközi megarendezvények megvalósítására.
Budapesten, a Hungexpo új, a legmodernebb technológiával felszerelt 15.000 négyzetméter alapterületű Kongresszusi Központjában rendezték a Nemzetközi Atlétikai Szövetség (World Athletics - WA) – Atlétikai Világbajnokságot megelőző – idei kongresszusát. 211 országból csaknem 600 vendég érkezett az eseményre, amelynek lebonyolításán négy nap alatt több mint háromszázan dolgoztak. Jelen voltak a nemzetközi atlétikai élet meghatározó vezetői is. Az előadásokat a tolmácsok öt nyelvre fordították egyszerre négy teremben és online.
A Mobilsofa csapata végezte az Atlétikai világbajnoksághoz kapcsolódó szurkolói zónák arculatának tervezését és kialakítását két helyszínen, a Stadionkertben és a belvárosban. Egy szórakoztató, informatív és edukatív, színes élménypark létrehozása volt a feladat, ahol a látogatók játékos formában ismerkedhetnek meg az atlétikai mozgásformákkal. Külön kihívás volt a nemrégiben átadott terület árnyékolása is, ahol több ezer négyzetméternyi napvitorlával és párakapukkal biztosították a megfelelő védelmet a nyári kánikulában. A vendéglátást biztosító „food truckok” mellett térirányító oszlopokat, pihenőövezeteket állítottak fel és egy szórakoztató-informatív sporttörténeti kiállítást is létrehoztak számos installációval, sporteszközzel. A World Athletics VIP sátorban is több pultot installáltak, továbbá a Cadence Club VIP sátor design-koncepció tervezését és kivitelezését is a Mobilsofa csapata végezte. A tervezési feladat részeként, a látogatói élmény mellett, figyelniük kellett a térszervezés funkcionális szempontjaira is. A több ezer négyzetméteren elterülő szurkolói zónákat 120 ember 21 nap leforgása alatt mintegy 50 kamionnyi eszközből és berendezésből építette fel, több hónapnyi előkészítést követően. A feladatok ellátásnál külön figyelmet kellett fordítani a zero waste megoldásokra, így ez is kiemelt szempont volt a tervezésnél és kivitelezésnél is.
Az Atlétikai VB hivatalos éremátadó helyszínét, a díjátadó ceremóniák mellett szórakoztató központként is üzemelő Medál Plázát a TorTer tervezte és építette fel. Az arculatában és kivitelében egyaránt a sporteseményhez passzoló installáció kialakításánál fontos volt a nyitottság, a könnyű megközelíthetőség és hogy minden ott zajló esemény – legyen az hivatalos díjátadó ünnepség vagy élőzenés produkció – könnyen követhető legyen nagyobb közönség számára is. A TorTer műhelyében készült a megnyitó különleges, virág alakú színpada is. Érdekesség, hogy ennek elbontására a szoros menetrend miatt mindössze 15 perce volt a TorTer csapatnak, de alig fele ennyi idő alatt elvégezték a teljes bontást. Mindemellett a VB-hez köthető kísérőrendezvény, a Magyarország 365 fotókiállítás kivitelezése és három szponzor-megjelenés is a céghez köthető.
A TorTer a Sziget Fesztivál standtervezési- és kivitelezési munkálataiból is jócskán kivette a részét: hat, országosan ismert cég standját és egyéb helyszíni megjelenését építette fel.
A MaReSz Rendezvénygasztronómia tagozatának tagja a Terra Catering és testvérmárkája a Younic Catering is fontos szerepet kapott az Atlétikai VB-n, a Nike megbízásából.
A nyitónapon a TERRA rendezte a VIP-fogadást, különleges finger food választékkal és kreatív italokkal, majd 10 napon át a YOUNIC gondoskodott a Nike által szponzorált versenyzők és delegációjuk (300 fő) étkeztetéséről. A menü kialakításánál fontos szempont volt az ételek és italok kalória-, és szénhidráttartalma, illetve számtalan cukormentes, vegán és glutén-laktózmentes opció biztosítása. A megfáradt sportolóknak smoothie-bárral és kávézóval is készültünk, ezzel is támogatva az eredményes versenyzést és feltöltődést.
Az On, svájci sportruházati brand Atlétikai VB aktivációjára kiírt tenderét a HD Group Kommunikációs Ügynökség nyerte. A mozgásra, dinamizmusra és a sport közösségteremtő erejére épített koncepció augusztus 19-27. között jelent meg Budapest több pontján.
A professzionális futócipőiről híressé vált brand még csak 2013 óta létezik, mégis lassan az egész világot meghódítja. Történetük az ex-atléta Olivier Bernhard víziójával kezdődött, aki egy teljesen új futóélményt szeretett volna létrehozni. Ehhez kerti locsolócsövekkel kezdett kísérletezni, hogy egy a földtől szinte elrúgó talpat kreáljon. A 2019 óta résztulajdonos Roger Federer nevével is fémjelzett brand megjelenését és aktivációit a HD Group és az On nemzetközi csapata közösen fejlesztette és valósítja meg.
A Roxer Kommunikációs Ügynökség feladata a szurkolók jó kedvének és szórakoztatásának biztosítása volt az Atlétikai Világbajnokság egyik legkedveltebb területén, a szurkolói zónában.
Az ügynökség a terület tervezését, létrehozását és üzemeltetését végezte a Lounge Event megbízásából. A sportesemény vendégei ebben a szórakoztató zónában próbálhatták ki a különböző atlétikai versenyszámok mozgásformáit játékos módon, innovatív eszközökkel, vagy napágyakon, babzsákokon, kényelmes körülmények között élvezhették a sportesemény teljes közvetítését és szurkolhattak együtt a magyar versenyzőknek.
A helyszín a sportesemény egyik legfontosabb külső, nyilvános területévé vált; hamar megtelt élettel és minden nap állandó találkozási pontot jelentett több ezer szurkolónak. A közvetítések követése mellett a sportesemény szüneteiben játszó DJ-k által nyújtott fesztiválhangulat is nagyban hozzájárult a szurkolók jókedvéhez.
A Szent István Nap keretében megrendezett események közül az egyik legrendhagyóbbat, az Erzsébet téri Szabadrét elektronikus zenei fesztivált tervezhette és bonyolíthatta le augusztus 20-án, már harmadik alkalommal a Roxer.
A napközben megtartott belvárosi, zenei pikniken közel 10.000 ember táncolhatott a hazai elektronikus zenei szcéna közkedvelt és feltörekvő DJ-inek szettjeire, lazulhatott a területre helyezett kültéri lounge-ban, vagy élvezhette a nagyszínpad zenei programjával párhuzamosan zajló silent disco-t. A Szabadrét fesztivált, amely 2023-ban is az egyik legnépszerűbb Szent István Napi délutáni program volt a fiatalok körében, 100 fős stábbal és 39 alvállalkozó segítségével valósította meg az ügynökség.
Egy – a Budapest Brand által kiírt – pályázaton nyertes terv alapján (amelyet Boldizsár Tamás jegyez) a NEW EDGE Kft. gyártotta le és telepítette a „Budapest 150 – Birth of a Metropolis” című szabadtéri installációt. A Lánchíd pillérét megidéző acélszerkezetű, színes kötélzet dekorációval életre keltett műalkotás a SZIGET Fesztiválon mutatkozott be egy nagyforgalmú ponton, látványos színfoltjaként a rendezvénynek. A fesztivál végén az installáció rekordgyorsasággal költözött át az Atlétikai Világbajnokság helyszínére, ahol ugyancsak nagyszámú, és nagyrészben külföldi látogató csodálhatta meg.
Az Atlétikai VB végső grafikáinak felhelyezését a MODUL ’GP Kft. biztosította az alvállalkozói segítségével, mintegy 50 fő részvételével. A Szent István Napi rendezvény dekorálásában, eszközkölcsönzésében pedig 12 fővel vettek részt.
A grandiózus augusztus 20-i tűzijáték előkészületeit már az év elején elkezdte a Nuvu Kft., a telepítési munkálatok és az azokhoz tartozó munkafolyamatok pedig az augusztus 1-i sajtótájékoztatót követően indultak el. Az egyedülálló látvány megalkotását a montreali tűzijáték-világversenyen díjazott Seres Anikónak köszönhetjük, aki Iványi Árpáddal és Réti Barnabással szorosan együttműködve hozta létre a közel 30 perces show-t, az Elek Norbert által komponált zenére. A 65 pontont, 7 bárkát és 2 hidat közel 60 pirotechnikus és további 100 hajós és technikai személyzet installálta. A budapesti tűzijáték idén is számos külföldi elismerést kapott, többek között Vietnámból, Kínából, Kanadából és Európa számos országából. Csúcsot döntött a televíziós közvetítés nézettsége is. Élőben több százezren tekintették meg a Duna-parton a csillaghullást. A Nuvu Kft. már a következő kihívást jelentő versenyére készül: szeptember 30-án indul a „les Masters de Feu” tűzijáték versenyen, Franciaországban. A verseny különlegessége, hogy előre meghatározott zenei stílust kell tűzijátékkal feldolgozni; a cég magyar operaslágerekre tervezte versenyszámát.
A Visual Europe Group-nak köszönhetően idén új látványelem – a drone-flotta – tette az augusztusi eseményeket még izgalmasabbá. A Sziget Fesztiválon az Imagine Dragons és Billie Eilish show-ja után élvezhette a közönség a 400 drone „bevetésével” koreografált show-t. Az augusztus 20-i Szent István Nap zárásaként pedig a magyar kultúra és történelem ünneplésének adott új dimenziót a drone-show a látványos fényfestés és lézer-show mellett: összesen 896 drone repült – véletlenül, de szerencsésen a Honfoglalás dátumával összecsengve.
A Sziget Fesztivál hat napja alatt, 80 kolléga és együttműködő partner segítségével biztosította a cég a FreeDome by Mastercard színpad teljes hang-, fény-, és vizuáltechnikai megoldásait. Az augusztus 11-ére és 15-ére koreografált egyedi drone-show-n a Visual Europe Group 10 fős stábja dolgozott. Jelen voltak az Atlétikai VB-n a Stadionban és a Medál Plázában, valamint az edzőpályán és a Hősök terén folyó munkálatok során is. A helyszíneken mintegy 550 belsős és külsős munkatárs vett részt, több kamionnyi eszközparkkal.
A Szent István napi ünnepségek alkalmával a Parlament fényfestése, a Gellérthegyi vetítés és világítás, a Szabadság híd-, Erzsébet híd- és Lánchíd-világítás, a Nemzeti Galéria díszvilágítása és fényfestése, a teljes Budai és Pesti rakpart hangosítása, továbbá lézer- és drone-show, a Road Movie Live, és a Vigadó Piano, a Hősök útja, az En Panoráma Classical, az Aranyvonat és a Városok Sétánya látványelemei is a Visual Europe Group munkáját dicsérik. A felsorolt helyszíneken és programokon több száz kolléga és alvállalkozó munkáját koordinálták.
Az APPLE PS Hostess Ügynökség közel 1800 munkatársa, több mint 14.000 órában biztosította a három augusztusi nagyrendezvény hostess/host-szolgáltatását a kulturális-, sport-, és protokollrendezvényektől a tűzijátékig és a Sziget Fesztivál programjaiig.
Forrás: MaReSZ