MaReSz-tagok nélkül nincs nagyrendezvény

A Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetségének (MaReSz) tagjai azok a cégek, amelyek biztosították, hogy a 2023. évi Sziget Fesztivál, az Atlétikai Világbajnokság és a Szent István Napi programsorozat sikeresen megvalósuljon.

A grandiózus eseményekhez kapcsolódó helyszínek megtervezése, kivitelezése, a rendezvények kreatív arculata, kommunikációja és lebonyolítása több száz rendezvényszervező, kommunikációs-, IT-, és AV szakember, tolmácsok, pirotechnikusok, építészek, grafikusok, vendéglátók, hostessek, takarítók, szerelők és mások munkáját dicséri a MaReSz égisze alatt.

Ganczer Gábor, a MaReSz elnöke hangsúlyozta, hogy rendkívül büszke a nagy múltú – a rendezvényszervezői szakmát már 30 éve összefogó és segítő – szervezet „ütőképes” tagságára, akik képesek ilyen világszínvonalú nemzetközi megarendezvények megvalósítására.

Budapesten, a Hungexpo új, a legmodernebb technológiával felszerelt 15.000 négyzetméter alapterületű Kongresszusi Központjában rendezték a Nemzetközi Atlétikai Szövetség (World Athletics - WA) – Atlétikai Világbajnokságot megelőző – idei kongresszusát. 211 országból csaknem 600 vendég érkezett az eseményre, amelynek lebonyolításán négy nap alatt több mint háromszázan dolgoztak. Jelen voltak a nemzetközi atlétikai élet meghatározó vezetői is. Az előadásokat a tolmácsok öt nyelvre fordították egyszerre négy teremben és online.

A Mobilsofa csapata végezte az Atlétikai világbajnoksághoz kapcsolódó szurkolói zónák arculatának tervezését és kialakítását két helyszínen, a Stadionkertben és a belvárosban. Egy szórakoztató, informatív és edukatív, színes élménypark létrehozása volt a feladat, ahol a látogatók játékos formában ismerkedhetnek meg az atlétikai mozgásformákkal. Külön kihívás volt a nemrégiben átadott terület árnyékolása is, ahol több ezer négyzetméternyi napvitorlával és párakapukkal biztosították a megfelelő védelmet a nyári kánikulában. A vendéglátást biztosító „food truckok” mellett térirányító oszlopokat, pihenőövezeteket állítottak fel és egy szórakoztató-informatív sporttörténeti kiállítást is létrehoztak számos installációval, sporteszközzel. A World Athletics VIP sátorban is több pultot installáltak, továbbá a Cadence Club VIP sátor design-koncepció tervezését és kivitelezését is a Mobilsofa csapata végezte. A tervezési feladat részeként, a látogatói élmény mellett, figyelniük kellett a térszervezés funkcionális szempontjaira is. A több ezer négyzetméteren elterülő szurkolói zónákat 120 ember 21 nap leforgása alatt mintegy 50 kamionnyi eszközből és berendezésből építette fel, több hónapnyi előkészítést követően. A feladatok ellátásnál külön figyelmet kellett fordítani a zero waste megoldásokra, így ez is kiemelt szempont volt a tervezésnél és kivitelezésnél is.

Az Atlétikai VB hivatalos éremátadó helyszínét, a díjátadó ceremóniák mellett szórakoztató központként is üzemelő Medál Plázát a TorTer tervezte és építette fel. Az arculatában és kivitelében egyaránt a sporteseményhez passzoló installáció kialakításánál fontos volt a nyitottság, a könnyű megközelíthetőség és hogy minden ott zajló esemény – legyen az hivatalos díjátadó ünnepség vagy élőzenés produkció – könnyen követhető legyen nagyobb közönség számára is. A TorTer műhelyében készült a megnyitó különleges, virág alakú színpada is. Érdekesség, hogy ennek elbontására a szoros menetrend miatt mindössze 15 perce volt a TorTer csapatnak, de alig fele ennyi idő alatt elvégezték a teljes bontást. Mindemellett a VB-hez köthető kísérőrendezvény, a Magyarország 365 fotókiállítás kivitelezése és három szponzor-megjelenés is a céghez köthető.

A TorTer a Sziget Fesztivál standtervezési- és kivitelezési munkálataiból is jócskán kivette a részét: hat, országosan ismert cég standját és egyéb helyszíni megjelenését építette fel.

A MaReSz Rendezvénygasztronómia tagozatának tagja a Terra Catering és testvérmárkája a Younic Catering is fontos szerepet kapott az Atlétikai VB-n, a Nike megbízásából.

A nyitónapon a TERRA rendezte a VIP-fogadást, különleges finger food választékkal és kreatív italokkal, majd 10 napon át a YOUNIC gondoskodott a Nike által szponzorált versenyzők és delegációjuk (300 fő) étkeztetéséről. A menü kialakításánál fontos szempont volt az ételek és italok kalória-, és szénhidráttartalma, illetve számtalan cukormentes, vegán és glutén-laktózmentes opció biztosítása. A megfáradt sportolóknak smoothie-bárral és kávézóval is készültünk, ezzel is támogatva az eredményes versenyzést és feltöltődést.

Az On, svájci sportruházati brand Atlétikai VB aktivációjára kiírt tenderét a HD Group Kommunikációs Ügynökség nyerte. A mozgásra, dinamizmusra és a sport közösségteremtő erejére épített koncepció augusztus 19-27. között jelent meg Budapest több pontján.

A professzionális futócipőiről híressé vált brand még csak 2013 óta létezik, mégis lassan az egész világot meghódítja. Történetük az ex-atléta Olivier Bernhard víziójával kezdődött, aki egy teljesen új futóélményt szeretett volna létrehozni. Ehhez kerti locsolócsövekkel kezdett kísérletezni, hogy egy a földtől szinte elrúgó talpat kreáljon. A 2019 óta résztulajdonos Roger Federer nevével is fémjelzett brand megjelenését és aktivációit a HD Group és az On nemzetközi csapata közösen fejlesztette és valósítja meg.

A Roxer Kommunikációs Ügynökség feladata a szurkolók jó kedvének és szórakoztatásának biztosítása volt az Atlétikai Világbajnokság egyik legkedveltebb területén, a szurkolói zónában.

Az ügynökség a terület tervezését, létrehozását és üzemeltetését végezte a Lounge Event megbízásából. A sportesemény vendégei ebben a szórakoztató zónában próbálhatták ki a különböző atlétikai versenyszámok mozgásformáit játékos módon, innovatív eszközökkel, vagy napágyakon, babzsákokon, kényelmes körülmények között élvezhették a sportesemény teljes közvetítését és szurkolhattak együtt a magyar versenyzőknek.

A helyszín a sportesemény egyik legfontosabb külső, nyilvános területévé vált; hamar megtelt élettel és minden nap állandó találkozási pontot jelentett több ezer szurkolónak. A közvetítések követése mellett a sportesemény szüneteiben játszó DJ-k által nyújtott fesztiválhangulat is nagyban hozzájárult a szurkolók jókedvéhez.

A Szent István Nap keretében megrendezett események közül az egyik legrendhagyóbbat, az Erzsébet téri Szabadrét elektronikus zenei fesztivált tervezhette és bonyolíthatta le augusztus 20-án, már harmadik alkalommal a Roxer.

A napközben megtartott belvárosi, zenei pikniken közel 10.000 ember táncolhatott a hazai elektronikus zenei szcéna közkedvelt és feltörekvő DJ-inek szettjeire, lazulhatott a területre helyezett kültéri lounge-ban, vagy élvezhette a nagyszínpad zenei programjával párhuzamosan zajló silent disco-t. A Szabadrét fesztivált, amely 2023-ban is az egyik legnépszerűbb Szent István Napi délutáni program volt a fiatalok körében, 100 fős stábbal és 39 alvállalkozó segítségével valósította meg az ügynökség.

Egy – a Budapest Brand által kiírt – pályázaton nyertes terv alapján (amelyet Boldizsár Tamás jegyez) a NEW EDGE Kft. gyártotta le és telepítette a „Budapest 150 – Birth of a Metropolis” című szabadtéri installációt. A Lánchíd pillérét megidéző acélszerkezetű, színes kötélzet dekorációval életre keltett műalkotás a SZIGET Fesztiválon mutatkozott be egy nagyforgalmú ponton, látványos színfoltjaként a rendezvénynek. A fesztivál végén az installáció rekordgyorsasággal költözött át az Atlétikai Világbajnokság helyszínére, ahol ugyancsak nagyszámú, és nagyrészben külföldi látogató csodálhatta meg.

Az Atlétikai VB végső grafikáinak felhelyezését a MODUL ’GP Kft. biztosította az alvállalkozói segítségével, mintegy 50 fő részvételével. A Szent István Napi rendezvény dekorálásában, eszközkölcsönzésében pedig 12 fővel vettek részt.

A grandiózus augusztus 20-i tűzijáték előkészületeit már az év elején elkezdte a Nuvu Kft., a telepítési munkálatok és az azokhoz tartozó munkafolyamatok pedig az augusztus 1-i sajtótájékoztatót követően indultak el. Az egyedülálló látvány megalkotását a montreali tűzijáték-világversenyen díjazott Seres Anikónak köszönhetjük, aki Iványi Árpáddal és Réti Barnabással szorosan együttműködve hozta létre a közel 30 perces show-t, az Elek Norbert által komponált zenére. A 65 pontont, 7 bárkát és 2 hidat közel 60 pirotechnikus és további 100 hajós és technikai személyzet installálta. A budapesti tűzijáték idén is számos külföldi elismerést kapott, többek között Vietnámból, Kínából, Kanadából és Európa számos országából. Csúcsot döntött a televíziós közvetítés nézettsége is. Élőben több százezren tekintették meg a Duna-parton a csillaghullást. A Nuvu Kft. már a következő kihívást jelentő versenyére készül: szeptember 30-án indul a „les Masters de Feu” tűzijáték versenyen, Franciaországban. A verseny különlegessége, hogy előre meghatározott zenei stílust kell tűzijátékkal feldolgozni; a cég magyar operaslágerekre tervezte versenyszámát.

A Visual Europe Group-nak köszönhetően idén új látványelem – a drone-flotta – tette az augusztusi eseményeket még izgalmasabbá. A Sziget Fesztiválon az Imagine Dragons és Billie Eilish show-ja után élvezhette a közönség a 400 drone „bevetésével” koreografált show-t. Az augusztus 20-i Szent István Nap zárásaként pedig a magyar kultúra és történelem ünneplésének adott új dimenziót a drone-show a látványos fényfestés és lézer-show mellett: összesen 896 drone repült – véletlenül, de szerencsésen a Honfoglalás dátumával összecsengve.

A Sziget Fesztivál hat napja alatt, 80 kolléga és együttműködő partner segítségével biztosította a cég a FreeDome by Mastercard színpad teljes hang-, fény-, és vizuáltechnikai megoldásait. Az augusztus 11-ére és 15-ére koreografált egyedi drone-show-n a Visual Europe Group 10 fős stábja dolgozott. Jelen voltak az Atlétikai VB-n a Stadionban és a Medál Plázában, valamint az edzőpályán és a Hősök terén folyó munkálatok során is. A helyszíneken mintegy 550 belsős és külsős munkatárs vett részt, több kamionnyi eszközparkkal.

A Szent István napi ünnepségek alkalmával a Parlament fényfestése, a Gellérthegyi vetítés és világítás, a Szabadság híd-, Erzsébet híd- és Lánchíd-világítás, a Nemzeti Galéria díszvilágítása és fényfestése, a teljes Budai és Pesti rakpart hangosítása, továbbá lézer- és drone-show, a Road Movie Live, és a Vigadó Piano, a Hősök útja, az En Panoráma Classical, az Aranyvonat és a  Városok Sétánya látványelemei is a Visual Europe Group munkáját dicsérik. A felsorolt helyszíneken és programokon több száz kolléga és alvállalkozó munkáját koordinálták.

Az APPLE PS Hostess Ügynökség közel 1800 munkatársa, több mint 14.000 órában biztosította a három augusztusi nagyrendezvény hostess/host-szolgáltatását a kulturális-, sport-, és protokollrendezvényektől a tűzijátékig és a Sziget Fesztivál programjaiig.

Forrás: MaReSZ


Árad a Duna, Szentendre felé most ne induljon!

Árad a Duna, Szentendre felé most ne induljon! 

Csak és kizárólag akkor, ha szentendrei lakos.
Elköltözött a látványos fotókiállítás

Elköltözött a látványos fotókiállítás 

Az ingyenes szabadtéri tárlat az ország legszebb képeit mutatja be mintegy 140 fotón.
Hal minden mennyiségben: jön a halfesztivál

Hal minden mennyiségben: jön a halfesztivál 

Az idei ősz igazi vénasszonyok nyarával kecsegtet, melyhez kiváló helyszín a Balaton partja és Siófok.
Szlovénia Oscar-nevezettje is a Szlovén Filmnapokon

Szlovénia Oscar-nevezettje is a Szlovén Filmnapokon 

A program része Szlovénia idei Oscar-nevezettje, a Megváltás kezdőknek.
Franciaország a Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál díszvendége

Franciaország a Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál díszvendége 

A Budapesti Francia Nagykövetség és a Francia Intézet szervezésében bemutatkozik a kortárs francia irodalom és könyvkiadás legjava.
Túlszaporodott egy halfaj a Balatonban - arra kérik a horgászokat, minél többet fogjanak ki közülük

Túlszaporodott egy halfaj a Balatonban - arra kérik a horgászokat, minél többet fogjanak ki közülük 

A következőkből kiderül, mi áll a különös kérés a hátterében.
Különleges kiállítás látható Újpesten

Különleges kiállítás látható Újpesten 

Szeptember 16-án megnyitották Petrazworld, azaz Szabó Petronella utazó blogger fotókiállítását az Újpesti Kulturális Központ Ifjúsági Házában.
Rendkívüli a helyzet: már a teljes BDPST cégcsoport is beszállt a védekezésbe

Rendkívüli a helyzet: már a teljes BDPST cégcsoport is beszállt a védekezésbe 

A cégcsoport többek közt helyszíni munkával, pénzbeli támogatással, adománygyűjtéssel, kamionok és logisztikai kapacitás felajánlásával száll be az árvízi segítségnyújtásba.
Az árhullám Budapest fürdőit is veszélybe sodorhatja

Az árhullám Budapest fürdőit is veszélybe sodorhatja 

A Dunán levonuló árhullám a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. több fürdőjét is érinti.
Több mint 200 design tárgy és műalkotás a 360 Design Budapest kiállításon

Több mint 200 design tárgy és műalkotás a 360 Design Budapest kiállításon 

A felhívásra minden korábbi évet meghaladó pályamű, több mint 90 munka érkezett be

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.