Az országos hatókörű kongresszusi irodák számára 2030-ig irányt mutató szakmai koncepció a Magyar Kongresszusi Iroda részvételével készült el féléves nemzetközi együttműködés eredményeként. A főbb megállapításokat a MICE Business Day-en ismerték meg a hazai szakemberek.
A megújult HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban a Turizmus Kft. által hetedik alkalommal rendezett MICE Business Day szakmai konferencián mutatta be Békefi Anna, a Magyar Kongresszusi Iroda ügyvezetője a nemzeti kongresszusi irodák nemzetközi stratégiáját, amit a helyi rendezvényipar és a globális piacok között hídszerepet betöltő hazai szervezet, a Nemzeti Kongresszusi Irodák Európai Stratégiai Szövetségének (SANCBE) többi 27 tagországi igazgatójával dolgozott ki.
„Az országos hatókörű kongresszusi irodák azáltal teremtenek hozzáadott értéket, hogy összekapcsolják a helyi rendezvényipart a globális piacokkal, rávilágítanak a hosszú távú trendekre, valamint releváns piaci betekintést és adatokat nyújtanak. A személyes találkozások értéke, a rendezvények fenntarthatóságának jelentősége ma minden eddiginél magasabb szintre emelkedett” – fogalmazott.
A Professional Convention Management Association (PCMA) Lausanne-i konferenciáján már komoly szakmai sikert arató dokumentum a jövőbeli potenciális piacok és érdekelt felek, a meglévő partnerek melletti új szereplők, valamint a Z generáció munkaerő-piaci megjelenése kapcsán kulcsfontosságú képesítések és készségek kérdéseire összpontosít.
A szektor rövid távú kihívásaként a Covid-19 utáni újjáépítést, a rendezvény-technológiát és innovációt, az éghajlatváltozást és fenntarthatóságot, valamint a kommunikációt és érdekérvényesítést, hosszú távon pedig az ellenállóképességet és a jövőbeli válsághelyzetekre való felkészülést jelöli meg.