Magyarországon eddig összesen 6 helyen – Bódvarákón az Esztramos-hegyen, a Cuha-völgyben, Cseszneken, Felsőtárkányban a Kőközön, a Megyer-hegyi tengerszemnél és Tatabányán – lehetett via ferratán, azaz vasalt utakon kirándulni. Azonban az Aktív Magyarországért Felelős Kormánybiztosi Iroda támogatásának, valamint a Magyar Hegy- és Sportmászó Szövetség (MHSSZ) szakmai koordinációjának köszönhetően Demjén települése is feliratkozott erre a különleges listára.
A Demjéni Via Ferrata pályákat a helyi önkormányzat tulajdonában lévő régi kőfejtőben alakították ki, melynek alkotó kőzete miocén kori vulkáni eredetű riolittufa. A 80 éve bezárt bánya nagy előnye, hogy itt nem robbantással, hanem hasítással történt a kőfejtés, tehát a szerkezet nincs szétrepedezve. Ezáltal a sima felületek kiválóan alkalmasak arra, hogy látványos és jól használható vasalt útrendszert építsenek ki rajta. Ennek köszönhető, hogy ez a terület már több éve közkedvelt helyszín a sziklamászók körében.
A demjéni útvonalakat a mászók térítésmentesen, saját felelősségre használhatják a szabályzat és a házirend betartása mellett. Kipróbálásukhoz nem kell semmilyen engedély, csupán kalandvágy, némi előzetes tapasztalat, illetve rendelkezni kell a kötelező szabványos védőfelszerelésekkel, melyek akár a helyszínen is bérelhetők. A kezdők és a bizonytalanok számára kötelező legalább egy alkalommal képzett túravezetővel teljesíteni az útvonalat. Mivel a mászóutaknak különféle nehézségi fokozatai vannak, így az amatőr és a haladó szintű mászók is találnak tudásuknak megfelelő kihívást a területen, amely a falu központjából keleti irányban a Bányaélen keresztül, egy hangulatos tanösvénysétával érhető el. A via ferrata előtti Bánya-udvarban pihenő padok, asztalok tűzrakóhelyek épületek néhány éve, melyek egyedi hangulatot kölcsönöznek a területnek. Parkolás pedig megoldott a faluban.
A 33 m magas függőleges és áthajló falfelületekkel rendelkező kőfejtő vasaltút-rendszere úgy épül fel, hogy a sziklában 20 centimétertől akár 1 méter mélységig műgyantával ragasztott tartóvasak találhatók, melyekhez bilincsekkel 16 mm átmérőjű, minősített acélsodrony-köteleket rögzítettek. Ez adja az alap vázát, illetve a vonalát a via ferrata útvonalnak, melyre karabinerekkel tudnak rákapcsolódni a mászók. Az előrehaladást szintén a falba épített lépővasak segítik, melyeket hozzávetőlegesen fél méter mélységig ragasztottak a kőbe. Az így létrejövő mászóút hossza eléri a 375 métert. Az F-es besorolás a via ferraták legmagasabb nehézségi szintje, ilyenből Európa-szerte is kevés van.