A levél szerint a Webaudit működösének utolsó napja május 31., így a szolgáltatás szerves részét képező mérőpont-kiszolgáló rendszer is leáll június elején. Mivel ezt követően a weboldalakban lévő Webaudit-mérőkódok hibát fognak generálni, ezért ajánlott valamennyi Webaudit-mérőkódot eltávolítani a weboldalakból.
„Az elmúlt két évben veszteségessé vált a szolgáltatás, és mivel nem találtunk olyan tervet, konstrukciót, amivel megfordíthatnánk ezt a folyamatot, kénytelenek voltunk a Webaudit bezárása mellett dönteni” – mondta el a Kreatívnak Varga Károly, a Webaudit projektigazgatója.
Az, hogy nem a Webaudit lesz a piac által elfogadott hivatalos digitális közönségmérés, 2012-ben dőlt el, amikor a digitális közönségmérési tender eredményeként a Gemius-Ipsos konzorciuma nyerte el a kutatást, amely jelenleg Online Látogatottsági Audit néven működik.
A kutatási szolgáltatás leállításával Varga munkaviszonya is megszűnik a Mediánnál.
Forrás: Kreatív Online