Élmény és minimum 20-25 százalékos kedvezmény kell

Mobilmarketing kutatás készült a DIMSZ és a Magyar Telekom szervezésében.

A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség és a Magyar Telekom 2015 áprilisában közös kutatást indított, a felmérés a mobilra érkező ajánlatok fogadtatását vizsgálja lakossági ügyfelek körében. Az ajánlatok témáival kapcsolatban az ügyfelek elsősorban az élmény- és program fókuszú ajánlatokat részesítik előnyben. A kedvezmények mértékét illetően a megkérdezettek az 50 százalékos és az 1 plusz 1 ajánlatokat tartják igazán vonzónak, a minimum elvárás a 20-25 százalékos kedvezmény.

A kutatás elsődleges célja a készítők szerint az volt, hogy jobban megismerjék az ügyféloldali elvárásokat, ezzel hozzájárulva a szolgáltatók által használt mobilmarketing eszközök eredményesebb targetálásához.

A fókuszcsoportos kvalitatív kutatás a mobilra érkező ajánlatok fogadtatását vizsgálta, különböző ügyfélszegmensek körében, választ keresve olyan kérdésekre, mint például: Mi az ügyfelek benyomása a direkt marketing megkeresésekről általában és külön-külön az egyes csatornákról? Milyen témákról, mely csatornán szeretnének értesülni? Milyen időpontokban a legnyitottabbak azok befogadására? Mekkora kedvezménymérték szükséges a mozgósításhoz, illetve mi motiválja őket személyes adatok megadására szolgáltatójuk felé?

Az 5, egyenként 8-8 fős csoportban életkor és mobilfelhasználói szokásoktól függetlenül hasonló válaszokat adtak a feltett kérdésekre. A különböző mobilmarketing csatornákról (hívás, e-mail, sms) alkotott vélemények között a telefonos megkeresések esetében pozitívumként szerepelt, hogy azonnal vissza lehet kérdezni és egy részletesebb, személyre szabottabb tájékoztatást kaphatnak. Az emberi hang személyességének fontosságát többen kiemelték, megerősítve ezzel azt a tényt, hogy 2015-ben a telefonhívásoknak még mindig jelentős szerepe van a mobilmarketing eszközök között. A hátrányok között szerepelt, hogy nincs vizualitás, kevesebb idő jut az ajánlat átgondolására, és hogy a hívások esetében nincs időpont kontroll.

Ezzel szemben az e-mailen és sms-ben érkező ajánlatok rugalmas időpontban tekinthetők át, több időt hagyva az ügyfél számára az alapos mérlegelésre. Az ezen a két csatornán érkező reklámok vizualitása, könnyen visszakereshetősége szintén fontosak, habár a spamek áradatának köszönhetően, az e-mailen érkező fontos ajánlatok elveszhetnek. Az okostelefonon netezők az e-mailek esetében azonnali információhoz juthatnak, könnyen ismerkedhetnek meg az ajánlott termék, vagy szolgáltatás minden részletével. Az sms-kampányok akkor igazán hatékonyak, ha linkekkel egészítik ki őket, így akár azonnal elérhetőek az ajánlat részletei bővebb formában. Az sms-ek esetében fontos kiemelni az időzítést; legpreferáltabb a hétköznap kora délutántól kora estig terjedő időszak, viszont a hétvége egészén és hétköznap késő estétől másnap délelőttig nem szívesen fogadnak üzeneteket, mivel sokaknak az sms kimondottan a privát kommunikációs csatornájuk.

Az ajánlatok témáival kapcsolatban az ügyfelek elsősorban az élmény- és program fókuszú ajánlatokat részesítik előnyben. A megkérdezettek kiemelték a wellness-, sport-, kulturális programokat, de a könyvek, sportszerek, szabadidő felszerelések és a divattal kapcsolatos engedmények is a preferált témák között említhetőek. A fiatalok számára a fesztiválok, családosoknak a gyerekprogramok a legérdekesebbek.

A kedvezmények mértékét illetően a megkérdezettek a legalább 50 százalékos és az 1+1 ajánlatokat tartják figyelemfelkeltőnek, a minimum elvárás a 20-25 százalékos kedvezmény.  A kevésbé fizetőképes csoportok, illetve nagyobb összegű ajánlatok esetében azonban a kevesebb is lehet vonzó. A személyre szabott, biztosan és könnyen érvényesíthető lehetőségek keltik fel leginkább a fogyasztók érdeklődését, míg a hangzatos „VIP”, „prémium”, „exkluzív” kifejezésekkel tűzdelt ajánlatokban kevésbé bíznak.

A kutatás során kiderült, hogy a felhasználók szívesen adják meg személyes adataikat abban az esetben, ha vonzó nyereménnyel találkoznak egy kampány során, továbbá személyes preferenciákat is hajlandóak megadni a még inkább testreszabott üzenetek érdekében. Az anyagi természetű kérdések azonban sokaknál érzékenyek: nem szívesen adnak meg jövedelmi adatokat, illetve nem nyilatkoznak vagyontárgyaikról. A hitelesség minden esetben fontos: ha egy nyereményjáték lezárását követően a regisztráltak értesülnek a nyertesek névsoráról, nagyobb bizalommal vesznek részt legközelebb is hasonló promócióban.


Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.
Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók

Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók 

Szajkók segítenek a faültetésben Pesterzsébeten és Veresegyház határában.
Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására

Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására 

Hetedik alkalommal jelentkezik a Resident Art Fair karácsonyi vására, ezúttal Allegro Barbaro címmel.
Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán

Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán 

Az évfordulót a bencések egész évben számos lelkiségi, kulturális és turisztikai, programmal ünnepelték.
Új kiállítás a kortárs művészeti központban

Új kiállítás a kortárs művészeti központban 

Újabb időszaki kiállítás megnyitására készül az MBH Bank Művészeti Alapítvány támogatásával működő Hungarian Art & Business (HAB) művészeti központ, amely ezúttal a kert mint ember által alakított természet világába invitálja majd a látogatókat.
Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval

Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval 

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott.
Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások

Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások 

A latin-amerikai absztrakt művészet úttörőjének alkotásai a Cervantes Intézetben.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.