Élmény és minimum 20-25 százalékos kedvezmény kell

Mobilmarketing kutatás készült a DIMSZ és a Magyar Telekom szervezésében.

A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség és a Magyar Telekom 2015 áprilisában közös kutatást indított, a felmérés a mobilra érkező ajánlatok fogadtatását vizsgálja lakossági ügyfelek körében. Az ajánlatok témáival kapcsolatban az ügyfelek elsősorban az élmény- és program fókuszú ajánlatokat részesítik előnyben. A kedvezmények mértékét illetően a megkérdezettek az 50 százalékos és az 1 plusz 1 ajánlatokat tartják igazán vonzónak, a minimum elvárás a 20-25 százalékos kedvezmény.

A kutatás elsődleges célja a készítők szerint az volt, hogy jobban megismerjék az ügyféloldali elvárásokat, ezzel hozzájárulva a szolgáltatók által használt mobilmarketing eszközök eredményesebb targetálásához.

A fókuszcsoportos kvalitatív kutatás a mobilra érkező ajánlatok fogadtatását vizsgálta, különböző ügyfélszegmensek körében, választ keresve olyan kérdésekre, mint például: Mi az ügyfelek benyomása a direkt marketing megkeresésekről általában és külön-külön az egyes csatornákról? Milyen témákról, mely csatornán szeretnének értesülni? Milyen időpontokban a legnyitottabbak azok befogadására? Mekkora kedvezménymérték szükséges a mozgósításhoz, illetve mi motiválja őket személyes adatok megadására szolgáltatójuk felé?

Az 5, egyenként 8-8 fős csoportban életkor és mobilfelhasználói szokásoktól függetlenül hasonló válaszokat adtak a feltett kérdésekre. A különböző mobilmarketing csatornákról (hívás, e-mail, sms) alkotott vélemények között a telefonos megkeresések esetében pozitívumként szerepelt, hogy azonnal vissza lehet kérdezni és egy részletesebb, személyre szabottabb tájékoztatást kaphatnak. Az emberi hang személyességének fontosságát többen kiemelték, megerősítve ezzel azt a tényt, hogy 2015-ben a telefonhívásoknak még mindig jelentős szerepe van a mobilmarketing eszközök között. A hátrányok között szerepelt, hogy nincs vizualitás, kevesebb idő jut az ajánlat átgondolására, és hogy a hívások esetében nincs időpont kontroll.

Ezzel szemben az e-mailen és sms-ben érkező ajánlatok rugalmas időpontban tekinthetők át, több időt hagyva az ügyfél számára az alapos mérlegelésre. Az ezen a két csatornán érkező reklámok vizualitása, könnyen visszakereshetősége szintén fontosak, habár a spamek áradatának köszönhetően, az e-mailen érkező fontos ajánlatok elveszhetnek. Az okostelefonon netezők az e-mailek esetében azonnali információhoz juthatnak, könnyen ismerkedhetnek meg az ajánlott termék, vagy szolgáltatás minden részletével. Az sms-kampányok akkor igazán hatékonyak, ha linkekkel egészítik ki őket, így akár azonnal elérhetőek az ajánlat részletei bővebb formában. Az sms-ek esetében fontos kiemelni az időzítést; legpreferáltabb a hétköznap kora délutántól kora estig terjedő időszak, viszont a hétvége egészén és hétköznap késő estétől másnap délelőttig nem szívesen fogadnak üzeneteket, mivel sokaknak az sms kimondottan a privát kommunikációs csatornájuk.

Az ajánlatok témáival kapcsolatban az ügyfelek elsősorban az élmény- és program fókuszú ajánlatokat részesítik előnyben. A megkérdezettek kiemelték a wellness-, sport-, kulturális programokat, de a könyvek, sportszerek, szabadidő felszerelések és a divattal kapcsolatos engedmények is a preferált témák között említhetőek. A fiatalok számára a fesztiválok, családosoknak a gyerekprogramok a legérdekesebbek.

A kedvezmények mértékét illetően a megkérdezettek a legalább 50 százalékos és az 1+1 ajánlatokat tartják figyelemfelkeltőnek, a minimum elvárás a 20-25 százalékos kedvezmény.  A kevésbé fizetőképes csoportok, illetve nagyobb összegű ajánlatok esetében azonban a kevesebb is lehet vonzó. A személyre szabott, biztosan és könnyen érvényesíthető lehetőségek keltik fel leginkább a fogyasztók érdeklődését, míg a hangzatos „VIP”, „prémium”, „exkluzív” kifejezésekkel tűzdelt ajánlatokban kevésbé bíznak.

A kutatás során kiderült, hogy a felhasználók szívesen adják meg személyes adataikat abban az esetben, ha vonzó nyereménnyel találkoznak egy kampány során, továbbá személyes preferenciákat is hajlandóak megadni a még inkább testreszabott üzenetek érdekében. Az anyagi természetű kérdések azonban sokaknál érzékenyek: nem szívesen adnak meg jövedelmi adatokat, illetve nem nyilatkoznak vagyontárgyaikról. A hitelesség minden esetben fontos: ha egy nyereményjáték lezárását követően a regisztráltak értesülnek a nyertesek névsoráról, nagyobb bizalommal vesznek részt legközelebb is hasonló promócióban.


Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén

Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén 

Nyit a Vörösmarty Tavasz. Még locsolkodás is lesz a pesti Belvárosban.
Magyar design a nemzetközi élvonalban

Magyar design a nemzetközi élvonalban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár negyedik alkalommal biztosít megjelenési lehetőséget a kreatívipari szereplőknek a designipar egyik legnívósabb szakmai eseményén, a Milan Design Weeken április 7-13. között.
Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont!

Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont! 

Közel ötvenezer vendéget fogadott a Sípark a 2023-2024-es téli szezonban.
Több, mint ötven koncert – teljes a Jazzfest Budapest programja

Több, mint ötven koncert – teljes a Jazzfest Budapest programja 

A Jazzfest Budapest április 27. és május 14. között negyedik alkalommal hozza el a műfaj legkiválóbb hazai és nemzetközi előadóit a főváros különböző helyszíneire.
Még jelentkezhet a Kerékpáros Turisztikai Konferenciára

Még jelentkezhet a Kerékpáros Turisztikai Konferenciára 

Így még azok is csatlakozhatnak előadóként, akik nem tudták időben elkészíteni az absztraktjukat.
Vidéki vs. fővárosi rendezvényhelyszínek – szakértői kerekasztal a Rókusfalvy Birtokon

Vidéki vs. fővárosi rendezvényhelyszínek – szakértői kerekasztal a Rókusfalvy Birtokon 

Az „Út a fenntartható desztinációmenedzsment felé” című kerekasztalbeszélgetés a vidéki és fővárosi rendezvényhelyszínek szerepét vizsgálta.
Francia példa a szatmári és beregi térségben a turizmus fellendítéséért

Francia példa a szatmári és beregi térségben a turizmus fellendítéséért 

Cél, hogy a helyi nyersanyagok és termékek, valamint a térség épített és természetei értékei széles körben ismertté váljanak.
Várják a pályázatokat a MaReSz Flash Awardra

Várják a pályázatokat a MaReSz Flash Awardra 

Már több mint 50 pályázat érkezett az idei Flash díjra, a rendezvényszakma legnevesebb megmérettetésére.
Elkészült a V4 országok zarándokhelyeinek digitális térképe

Elkészült a V4 országok zarándokhelyeinek digitális térképe 

A projekt a Visegrádi országok zarándokturizmusának támogatását célozza meg.
Visit Hungary: összesítő adatok a tavalyi belföldi vendégforgalomról

Visit Hungary: összesítő adatok a tavalyi belföldi vendégforgalomról 

Magas volt a belföldi vendégforgalom 2024-ben, a vármegyék nyertese Veszprém volt, ahol több mint egymillió hazai vendéget fogadtak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.