Élmény és minimum 20-25 százalékos kedvezmény kell

Mobilmarketing kutatás készült a DIMSZ és a Magyar Telekom szervezésében.

A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség és a Magyar Telekom 2015 áprilisában közös kutatást indított, a felmérés a mobilra érkező ajánlatok fogadtatását vizsgálja lakossági ügyfelek körében. Az ajánlatok témáival kapcsolatban az ügyfelek elsősorban az élmény- és program fókuszú ajánlatokat részesítik előnyben. A kedvezmények mértékét illetően a megkérdezettek az 50 százalékos és az 1 plusz 1 ajánlatokat tartják igazán vonzónak, a minimum elvárás a 20-25 százalékos kedvezmény.

A kutatás elsődleges célja a készítők szerint az volt, hogy jobban megismerjék az ügyféloldali elvárásokat, ezzel hozzájárulva a szolgáltatók által használt mobilmarketing eszközök eredményesebb targetálásához.

A fókuszcsoportos kvalitatív kutatás a mobilra érkező ajánlatok fogadtatását vizsgálta, különböző ügyfélszegmensek körében, választ keresve olyan kérdésekre, mint például: Mi az ügyfelek benyomása a direkt marketing megkeresésekről általában és külön-külön az egyes csatornákról? Milyen témákról, mely csatornán szeretnének értesülni? Milyen időpontokban a legnyitottabbak azok befogadására? Mekkora kedvezménymérték szükséges a mozgósításhoz, illetve mi motiválja őket személyes adatok megadására szolgáltatójuk felé?

Az 5, egyenként 8-8 fős csoportban életkor és mobilfelhasználói szokásoktól függetlenül hasonló válaszokat adtak a feltett kérdésekre. A különböző mobilmarketing csatornákról (hívás, e-mail, sms) alkotott vélemények között a telefonos megkeresések esetében pozitívumként szerepelt, hogy azonnal vissza lehet kérdezni és egy részletesebb, személyre szabottabb tájékoztatást kaphatnak. Az emberi hang személyességének fontosságát többen kiemelték, megerősítve ezzel azt a tényt, hogy 2015-ben a telefonhívásoknak még mindig jelentős szerepe van a mobilmarketing eszközök között. A hátrányok között szerepelt, hogy nincs vizualitás, kevesebb idő jut az ajánlat átgondolására, és hogy a hívások esetében nincs időpont kontroll.

Ezzel szemben az e-mailen és sms-ben érkező ajánlatok rugalmas időpontban tekinthetők át, több időt hagyva az ügyfél számára az alapos mérlegelésre. Az ezen a két csatornán érkező reklámok vizualitása, könnyen visszakereshetősége szintén fontosak, habár a spamek áradatának köszönhetően, az e-mailen érkező fontos ajánlatok elveszhetnek. Az okostelefonon netezők az e-mailek esetében azonnali információhoz juthatnak, könnyen ismerkedhetnek meg az ajánlott termék, vagy szolgáltatás minden részletével. Az sms-kampányok akkor igazán hatékonyak, ha linkekkel egészítik ki őket, így akár azonnal elérhetőek az ajánlat részletei bővebb formában. Az sms-ek esetében fontos kiemelni az időzítést; legpreferáltabb a hétköznap kora délutántól kora estig terjedő időszak, viszont a hétvége egészén és hétköznap késő estétől másnap délelőttig nem szívesen fogadnak üzeneteket, mivel sokaknak az sms kimondottan a privát kommunikációs csatornájuk.

Az ajánlatok témáival kapcsolatban az ügyfelek elsősorban az élmény- és program fókuszú ajánlatokat részesítik előnyben. A megkérdezettek kiemelték a wellness-, sport-, kulturális programokat, de a könyvek, sportszerek, szabadidő felszerelések és a divattal kapcsolatos engedmények is a preferált témák között említhetőek. A fiatalok számára a fesztiválok, családosoknak a gyerekprogramok a legérdekesebbek.

A kedvezmények mértékét illetően a megkérdezettek a legalább 50 százalékos és az 1+1 ajánlatokat tartják figyelemfelkeltőnek, a minimum elvárás a 20-25 százalékos kedvezmény.  A kevésbé fizetőképes csoportok, illetve nagyobb összegű ajánlatok esetében azonban a kevesebb is lehet vonzó. A személyre szabott, biztosan és könnyen érvényesíthető lehetőségek keltik fel leginkább a fogyasztók érdeklődését, míg a hangzatos „VIP”, „prémium”, „exkluzív” kifejezésekkel tűzdelt ajánlatokban kevésbé bíznak.

A kutatás során kiderült, hogy a felhasználók szívesen adják meg személyes adataikat abban az esetben, ha vonzó nyereménnyel találkoznak egy kampány során, továbbá személyes preferenciákat is hajlandóak megadni a még inkább testreszabott üzenetek érdekében. Az anyagi természetű kérdések azonban sokaknál érzékenyek: nem szívesen adnak meg jövedelmi adatokat, illetve nem nyilatkoznak vagyontárgyaikról. A hitelesség minden esetben fontos: ha egy nyereményjáték lezárását követően a regisztráltak értesülnek a nyertesek névsoráról, nagyobb bizalommal vesznek részt legközelebb is hasonló promócióban.


Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein

Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.
Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum

Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum 

Eredményt hirdettek a múzeum megjelenésére kiírt pályázaton: az első helyet a világ egyik vezető irodája szerezte meg.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.