Persányi Miklós, az intézmény főigazgatója kiemelte: a mobilfizetéssel megvásárolt belépőjegynek nincs tranzakciós vagy egyéb költsége, annyit fizet a felhasználó, mint amennyit a pénztárnál kellene. A mobilfizetéssel elérhető digitalizált jegy környezetbarát és igazítható a folyamatosan bővülő attrakciókhoz is. Az új megoldást kiemelt jelentőségűnek nevezte, hiszen az állatkert az ország egyik legnépszerűbb nevezetessége, évi egymillió látogatóval, akiknek így kényelmesebb és gyorsabb lett a jegyváltás.
A közönséget újabb és újabb érdekességekkel várják: a Cápasuliba nemrég érkeztek új cápák, sok kisállat cseperedik, nemrégiben a flamingóknál kelt ki 15 fióka, de van kiselefánt, gorilla és orangután kölyök is - sorolta Persányi Miklós.
Veres Mihály, az NM Zrt. vezérigazgatója elmondta: a látogatónak le kell töltenie okostelefonjára a mobilfizetési applikációt, ki kell választania a megfelelő belépőjegyet és nincs más dolga, mint élvezni a gyors és készpénzmentes fizetés előnyeit. A megvásárolt belépőket elegendő telefonon bemutatni.
Az öt éve működő mobilfizetési szolgáltatást nyújtó Nemzeti Mobilfizetési Rendszert a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. 2018. őszén tette alkalmassá a digitalizált belépőjegy szolgáltatások kiszolgálására, ami tartalmazza a mobilfizetéssel történő jegyvásárlást és ellenőrzést. Terveik szerint együttműködésüket az állatkerttel később továbbfejlesztik, és a budapesti állatkerti belépőjegy tartalmazhatja majd a tömegközlekedés költségét is. Veres Mihály szerint a mobilfizetési rendszer szolgáltatásai iránt jelentős az igény, 2014-ben még 1,2 millió felhasználója volt, számuk mostanra 2,6 millióra nőtt.
(MTI)