A megkérdezettek fele a családjával szokott utazni, közel harmaduk pedig párjával tölti a vakációt. A kijárási korlátozás feloldása óta minden második válaszadó vett részt valamilyen turisztikai célú utazáson, akik mind egyetértettek abban, hogy a biztonság az elsődleges szempont.
Csúcs: július, szállodában
Előnyben részesítették a belföldi desztinációkat, 55 százalékuk ráadásul olyan úti célt tervezett meglátogatni, ahol még nem járt azelőtt. Mivel az idei vakációszezon később indult, így a szállásfoglalással kapcsolatos informálódás is csak július második felében kezdett tetőzni, külföldi és belföldi desztinációk esetén is a szállodák voltak a legnépszerűbb szállástípusok.
Fontos volt a közösségi médiából szerezhető info
A biztonságosabb és gyorsabb cselekvési lehetőségeknek köszönhetően felértékelődtek a belföldi úti célok, amit mi sem mutat jobban, minthogy a belföldi nyaralással kapcsolatos közösségi média tartalmak mennyisége a tavalyi évhez viszonyítva, mintegy háromszorosára nőttek, illetve az idén méltán népszerű 1 napos utazások is meghaladták a tavalyi adatokat, számolt be a Neticle, a nyilvános közösségi média posztokat és hozzászólásokat elemző startup. A szabályozásokról aktív kommunikáció folyt az online térben, de a családi és tengerparti nyaralások, valamint az utazási irodák lehetőségei foglalkoztatták igazán a felhasználókat. A rugalmasság még mindig vitte a prímet: a hozzászólások gyakran említették a lemondható szállások fontosságát.
Minőség, lokáció, biztonság
Az úti cél kiválasztása során az ár mellett meghatározó tényezővé vált a szállás minősége, lokációja, járványügyi szempontból való megbízhatósága, a környéken található látnivalók listája, illetve a már megszállt vendégek által megosztott fotók és értékelések.
Az idei nyár kedvezett hazánk rejtett kincseinek, amelyek kevésbé voltak zsúfoltak, mint felkapott társaik. Emellett a városlátogatások, a kiránduló élménypontok, a gyógyfürdők és az aktív kikapcsolódás volt a fő, sokan keresték fel hazánk kerékpárútvonalait, tekerték körbe a Tisza-, a Velencei tavat, vagy a Balatont.
Népszerű volt továbbá a Dunakanyar, Börzsöny, Göd és Bodrogkeresztúr is, emellett sokan látogatták meg Harkányt, Nyíregyházát, Szarvast és Paloznakot is. A legnépszerűbb úti cél természetesen a Balaton volt, augusztusban a magyar tengert említették az online felhasználók a legtöbbször.
Külföldi adatok: közel legyen és ismert
Azok közül, akik külföldre terveztek utazni, főként Horvátországot és Görögországot részesítették előnyben, az Isztriai félszigetet a vakációzók 40 százaléka azért választotta, mert itt található a legközelebbi tengerpart, 23 százalékuk pedig megszokásból vette számításba ezen úti célt.
Szinte csak belföld
Egy átlagos évben, turisztikai céllal a magyarok 69 százaléka belföldre, 28 százaléka pedig külföldre utazik. Idén ez lényegesen másképpen alakult.
Azok közül, akiknek volt leszervezett turisztikai utazása 80 százalék számolt be arról, hogy meghiúsult a koronavírus-járvány következtében, azonban szerencsére jellemzően ezek nem jártak jelentős anyagi kárral. Az utazások elmaradása mögött döntően a járvány miatti félelem és a célországokba életbe léptetett utazási korlátozások álltak. Bíztató jelnek tekinthető, hogy azok közül, akiknek utazása a fentebb ismertetett okból meghiúsult, 48 százalék azt tervezi, hogy bepótolja, vagy már be is pótolta az elmaradt utat.
Forrás: MTÜ / Lounge Group