Az előzetes várakozások szerint mintegy 600 hajó vág neki csütörtök reggel az 50. Kékszalag Erste Nagydíjnak, ami rekordot jelent. Az élmezőnybe persze a legkorszerűbb technológiát képviselő többtestű hajókat - rohanógépeket - várják.
A versenyt megelőző sajtótájékoztatón korábbi versenyek alkalmával győztes hajók kapitányai latolgatták a csütörtök reggel kezdődő, Balatont megkerülő idei versenynél esélyeiket.
Litkey Farkas, sokszoros győztes idén az erős UV-sugárzást, a gyenge szelet és a kánikulát emlegette legfőbb ellenfélként, valamint elmondta, technikai okai voltak annak, hogy a High Tech Regattán és a Fehér Szalagon visszaléptette hajóját a versenyzéstől.
Gémesi Jóka, a Fifty-Fifty kapitánya elmondta, folyamatos innovációt eszközölnek kétárbócos hajójuknál, a két új orrvitorla még épp kipróbálás alatt van, és az elműlt napok erős szelei nem kedveztek annak, hogy megtudják, gyenge szélben vajon hogy viselkedik majd a két új vászon.
Roland Gaebler, 10-szeres világbajnok kormányos szintén részt vesz az idei Kékszalagon, ő áll majd a híres Black Jack kormányrúdjánál. Elmondta, szeret versenyezni a Balatonnál, nagyon taktikus versenyt vár az idei erős szél mentes viadalon, és bárki lehet akár első, akár utolsó is a célnál.
A Hungexpo Hungariian Silence egy trimarán , amely szintén beszáll az idei versenybe, akárcsak egy másik furcsa rohanógép, az AC-45-ös katamarán, amelynek kormányát Kaiser Kristóf kezeli, és erről a hajóról annyi szinte leég is, hogy esetében nem vitorlákat kezelnek a mancsaftok, hanem szárnyakkal repül a vizen - igaz, jóval erősebb szél kell ennek az extrém hajónak, mint amilyen szélerősség idén várható.
Végül Roman Hagara és Hans Peter Steinacher olimpiai- világ. és Európa bajnokok kaptak szót, az idei főszponzorként is beszálló Erste-hajók kormányosai, akik szintén afelett sajnálkoztak, hogy az idei, jubileumi versenyen kevés szél várható.
„Bár a versenyre még este 10 óráig lehet nevezni, eddig már több mint 400 hajó nevezett, így a várakozásainknak megfelelően rekordszámú – több mint 600 – hajó indulhat a regattán” – mondta Holczhauser András, a versenyt szervező Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára.
A verseny útvonala: Balatonfüred – Balatonkenese – Siófok – Keszthely – Balatonfüred, ez légvonalban több mint 150 kilométer. Várhatóan a legkorszerűbb technológiát képviselő többtestű hajók lesznek leggyorsabbak. A verseny július 28-án, szombaton reggel 9 órakor ér véget. Összesen 48 óra áll a csapatok rendelkezésére, hogy még versenyben megtegyék a távot.
A legfrissebb:
Elsőként a svájci legénységgel vitorlázó, Christophe Peclard kormányozta Safram katamarán futott át a balatonfüredi célvonalon 12 óra 40 perc vitorlázás után. Másodikként ért be a tizenháromszoros Kékszalag-győztes Litkey Farkas vezette PreVital. Harmadikként pedig az Opel Fifty-Fifty érkezett a célba, amelyet Józsa Márton irányított a versenyen. A jubileumi Kékszalag hivatalosan július 28-án, szombaton reggel 9 órakor ér véget, csak azt követően hirdet végeredményt a Magyar Vitorlás Szövetség. Az 50. Kékszalag Erste Nagydíjon a közel 700 induló nagy melegben, viszonylag gyenge szélben vitorlázott csütörtökön, ezért is tartott a leggyorsabb katamaránoknak is több mint 12 óráig a légvonalban több mint 150 kilométeres táv megtétele.
Forrás: Vendég