Nézze meg, milyen lett Magyarország új kiállítási arculata!

A megújuló, egyre fiatalodó országmarketing jegyében tervezték újra Magyarország külföldi turisztikai kiállítási arculatát, amely a bécsi Ferien Messén debütál január 14. és 17. között. Közép-Európa legnagyobb szabadidős és utazási vásárán 70 ország 750 kiállítója, köztük Magyarország is bemutatkozik a Magyar Turizmus Zrt. által szervezett nemzeti standon, 22 társkiállítóval. A megújult kiállítási téren még hangsúlyosabb a turisztikai marketing és az agrármarketing területek együttes megjelenítése. A dominánsan fotóalapú kommunikációval egyre nagyobb teret kapnak a grafikai elemek, amelyek igazodnak az általános grafikai trendekhez, hangsúlyozottabb a 2D-s és 3D-s megjelenés, a stilizált szimbólumok és ikonok használata.

A Magyar Turizmus Zrt. évente több mint 100 nemzetközi turisztikai kiállításon vesz részt, ahol fontos, hogy Magyarország természeti és kulturális értékeit, sokszínű turisztikai és gasztronómiai kínálatát minél látványosabban mutassák be a szakmai partnerek és a nagyközönség számára. A társaság legfőbb törekvése az volt, hogy a megújuló marketingeszköztárral összhangban olyan új, modern arculatú és még látványosabb kiállítási megjelenést tervezzen, mely hozzájárul a pozitív turisztikai országkép erősítéséhez. A dominánsan fotóalapú kommunikációval egyre nagyobb teret kapnak a grafikai elemek, amelyek igazodnak az általános grafikai trendekhez és hangsúlyozottabb a 2D-s és 3D-s megjelenés, a stilizált szimbólumok és ikonok használata. A nemzeti standon a kötelező elemek mellett 3 D grafikával és Magyarország-térkép megjelenítésével emelték ki az információs pultot. A standon belüli egységet a grafika és a kiállítási megjelenés uralkodó színei a kék-fehér-ezüst teremtik meg. Az új arculat kialakításánál fontos szempont volt, hogy a grafika közelről és távolról is vizuális élményt nyújtson a látogatóknak, ezzel együtt a falakon a minimális grafika mellett szemmagasságban világító képek jelennek meg.

A turisztikai- és agrármarketing egymást erősítő jellege idén minden eddiginél kézzelfoghatóbban megjelenik a Magyar Turizmus Zrt. által szervezett „Gasztroélmények Éve 2016” kapcsán. Az új kiállítási arculat és a közönségi attrakciók is ezt a célt támogatják: a standon megjelennek a magyar ízek, magyaros falatkákat, kürtőskalácsot és pálinkát kínálnak a látogatóknak. A magyar kulináris tematikus év ausztriai nyitányaként főzőshow keretében élményszerű betekintést is kapnak a vásár látogatói a magyar gasztronómia egyediségébe. A Csárdáskirálynő című operett 100 éves jubileuma alkalmából a Balassi Intézet támogatásával a Budapesti Operettszínház művészei is gondoskodnak a jó hangulatról. Az előadás egyben a nemzetközi centenáriumi turné első külföldi állomása.

A megújult megjelenést kommentálva Glázer Tamás, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta: „Továbbra sem kisebb feladat áll előttünk, mint hogy Magyarország régi és új arcát, a hagyományos és a korszerű turisztikai attrakciókat együtt mutassuk be modern, lendületes és kreatív módon. Új módszereket, új eszközöket, új piacokat és új kínálati elemeket kell folyamatosan keresnünk annak érdekében, hogy az érdeklődést fenntartsuk, sőt élénkítsük hazánk turisztikai kínálata iránt. Olyan nemzeti marketinget építünk, mind a turizmus, mind az agrármarketing oldaláról, amely korszerű, kreatív, és képes megfelelni a kihívásoknak.”

Kovács Balázs, az MT Zrt. ausztriai külképviseletének vezetője így foglalta össze az ausztriai vásári megjelenés célját: „.Az első visszajelzések alapján úgy látjuk, hazánk 2016-ban, mint biztonságos és közeli úti cél, még jobban felértékelődik az osztrák turisták szemében. Az új típusú 150 m2-es nemzeti stand 4 napon keresztül fogadja a szakmai és nagyközönségi látogatókat. Az idei bécsi turisztikai vásár fókuszában az egészségturizmushoz és a városlátogatáshoz köthető turisztikai ajánlatok és szolgáltatások népszerűsítése áll. A Budapest téli vendégforgalmát élénkítő Budapest Winter Invitation turisztikai kampányról szintén naprakész információkat kapnak a magyar standon érdeklődők. Az elmúlt években sikerrel követett marketingkoncepció alapján kelet-magyarországi szolgáltatók is megerősített jelenléttel mutatják be ajánlataikat az utazási vásáron, ahová a szervezők 150 ezer érdeklődőt várnak. Az osztrák piacon Kelet-Magyarország vonatkozásában még komoly rejtett tartalékok vannak, mert az Ausztriából érkező vendégek számára Magyarország Dunától keletre eső területe még ’titkos tippnek’ számít. Az MT Zrt. osztrák piacon folytatott aktivitásáról, s a tervezett akciókról további infók itt: www.ungarn-tourismus.at/magyar-sarok.


Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni!

Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni! 

Egy friss kutatás eredményeiről számolt be Sulyok Judit, a Pannon Egyetem Turizmus Intézeti Tanszékének tudományos munkatársa a Veszprémben tartott Balaton Konferencián, május 2-án.
Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái

Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái 

Az Évgyűrűkben őrzött történetek – Magyarország fáinak titkos meséi című fotókiállítást május 4-én nyitják meg Badacsonyörsön.
Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza

Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza 

Május 12-én igazi világsztárokkal is találkozhatunk!
Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján

Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján 

Május 1-jén ünnepelte az ÉnBudapestem applikációja az első születésnapját.
Szibériai tokhalak a Balatonban?

Szibériai tokhalak a Balatonban? 

A Balatonban megjelenő lénai tokok minden bizonnyal a vízgyűjtőn létesült halgazdálkodási létesítményekből szökhettek meg.
Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő

Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő 

Nemzetgazdasági miniszter: a nyugati világ elöregszik, nő az idősek aránya, ebből adódóan sokkal nagyobb lesz a kereslet az egészségturizmusra.
Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon

Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon 

Harmincöt budapesti tanuló állhatott dobogóra a Szakma Sztár Fesztiválon.
Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens 

Már több mint húsz étterem használja.
ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től

ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től 

Az előremutató jelentésben a jó gyakorlatok mellett a lehetőségeket is feltárták, mellyel megjelölték a cégcsoport fenntarthatósági tevékenységének irányait is.
Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon

Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon 

Több mint huszonötezren vesznek részt Magyarország legnépesebb tömegsport rendezvényén.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.