1993
Az 1. Diákszigethez még nem találtunk beharangozó videót, de aftermovie már készült.
{youtube|id=eLxFb5PpANg}
1994
Aztán jött a 1994-es év, amikor a híres előd, a Woodstock 25. évfordulója alkalmából Eurowoodstockra keresztelték az eseményt. Ma egy édestölcséres fagyit vehetünk az akkori napijegy árából!
{youtube|id=OMqsm-RhJVc}
1995, 1996
1995-höz sem találtunk reklámfilmet, de 1996-hoz már igen. Ez volt az első év, amikor a fesztivál felvette Pepsi Sziget nevet, és 2001-ig maradt is ezen a néven.
{youtube|id=olQ9gnob-dM}
1997
Évről évre egyre tökösebbek lettek a videók. A 1997-esen már egyértelműen egy vágó is dolgozott, de sajnos az alkotók neve nem derült ki számunkra.
{youtube|id=Pw7oFWp2XbU}
1998
Az 1998-as reklámban már fikció is van, Lovasi András hangján pedig egy jó szlogen: „Pepsi Sziget. Találj egy jó kifogást és légy ott".
{youtube|id=Dg_X5DwsvH4}
Sőt, itt több verzió is született. A hosszúhajú Szabó Simon csak a szemetet viszi le, de eltart egy hétig, míg hazatalál. Nem tudjuk biztosan, ki készítette, de az általunk megkérdezett Sziget-szervezők határozottan azt állítják, hogy az azóta már bezárt BBDO volt az elkövető.
{youtube|id=HKiMoBWoyF4}
{youtube|id=5TSsV5_H2fE}
Ez pedig a negyedik videó:
{youtube|id=-yon5WZSI6E}
1999
Egy pici visszalépés a korábbi stílusra, de az 1999-esben is van sztori. És megjelenik az őrült hang!
{youtube|id=IRO1uBNh6-o}
Ez beharagozó másik verziója:
{youtube|id=lEBQaCVakLM}
2000
Nagyjátékfilmes trailerként ajánlják 2000-ben a fesztivált, több szpot is készült ebben a stílusban, szlogen: „Tudom, mit teszel idén nyáron". A videón futó felirat alapján az Index stábja készítette a reklámokat.
{youtube|id=fUlAjmNy-p4}
{youtube|id=1O8jUmKk-w8}
{youtube|id=qvv_wB1PLfY}
2001
Jó sorozat készült 2001-ben is, kicsit rájátszva az akkori időszak frusztrációira: aluljárók nyomulós árusai, az autokrata tesitanár és a megállóban térítő nénik.
{youtube|id=y55YvWThw4c}
{youtube|id=rl34Awyou6o}
{youtube|id=-JnbK44fPsM}
2002
A 10. Szigeten debütált a Kistehén, mint zenekar, akiket a fesztivál nyitódala rántott össze. Az „Ééén vagyok a kis tehééén, ülök a fa tetejééén" refrén ma is a fülünkben cseng.
{youtube|id=oVd8nTaiOYU}
Itt van még egy verzió belőle:
{youtube|id=EhOj5DSsk0Y}
2003
A 2003-as Sziget reklámfilm elkészítésére pályázatot írtak ki a fesztivál szervezői, hat nyertest hirdettek ki. Köztük voltak például a Buharov fivérek is, akik a tőlük megszokott stílussal álltak elő:
{youtube|id=67DTA83M6AA}
2004
Jaj, a 2004-es mai szemmel már kicsit fárasztó darab: eltorzított gyerekdalok, fura animáció vegyítve klasszik narrátorhanggal (Csuja Imre).
{youtube|id=fNcCLPGo5Sw}
2005
Értelmiségi, médiás győzködés a 2005-ös videókban. Az egyikben Till Attila, a másikban Szabő Győző, de Bakács Tibor Settenkedő és Jakupcsek Gabriella is feltűnik a képeken.
{youtube|id=8jMxNVda8mQ}
{youtube|id=sAkAiqyAW3o}
{youtube|id=XqN-JOy8LXU}
{youtube|id=zTZcSpVtg1c}
2006
Jancsó Miki bácsi, aki felsorolja a fellépő együttesek nevét! És a „Mert kell egy hét együttlét" szlogen.
{youtube|id=BYR7bPSEHEA}
2007
Oh, és megvan a Betondzsungel ösvényei elődje is, ami a Vs.hu-n „egy híres külföldi tudós, budapesti embereket vizsgáló természetfilm sorozata" alcímen futott. A 2007-es Sziget-reklámban Michael mutatta meg David Attenborough-stílusban a „szigetlakók" mindennapi életét. Vicces ez is, három darabot találtunk ebből.
{youtube|id=sXQquoqajGk}
{youtube|id=QlT_TN8PgIo}
{youtube|id=5y39bYf96Tg}
2008
A 2008-as reklámok emlékzetes mondata: „Juuuj, ki a király?". A filmet a Proud ügynökség készítette, rendező Herz Péter, a kreatívigazgató pedig Ráday Dávid volt.
{youtube|id=SWVvmcd-HE8}
2009
Suttyó-szemüvegen keresztül néz rá a fesztiválra a következő évi ajánló is. Nálunk az a videó az 1. helyen végzett az elmúlt 20 év legemlékezetebb reklámjai listán. Szintén a Proud munkája volt, Herz Péter rendezővel, Ráday Dávid kreatívigazgatóval. Készült rövidebb és hosszabb verzió is:
{youtube|id=MP07RXVEnk4}
{youtube|id=2p2qKK49pFM}
2010
Janklovics Péter színész, humorista karrierjén nagyot lendített a 2009-es reklám, nem véletlen, hogy a 2010-est már egyenesen rá írták. A petijegyes videókból több is készült. A munkát szintén a Proud jegyzi.
{youtube|id=pHQodmQUowg}
{youtube|id=uQu1lazOK24}
{youtube|id=qT54N-NT2LU}
{youtube|id=Ka-WM9yO-R4}
2011
A 2011-est is Proud készítette, de Pierre, a beszélő hörcsög sajnos már nem ütött akkorát, mint Peti.
{youtube|id=IIjJAer5nGs}
A másik reklámjuk viszont már sokkal jobban megragadta a fesztivál hangulatát. Ezt a filmet Horváth Viktor rendezte, szintén a Prouddal.
{youtube|id=5QMpAMembcU}
2012
Ekkor kezdődik az aftermovie-k korszaka.
{youtube|id=WGc-rEscomk}
A beharangozó videókat, reklámokat pedig felváltják a himnuszok (angolul anthem). Janklovics Péter újra színen, vagyis csak a hangja, mert Dr. Magicként ő jegyzi ezt a kicsit zavarbaejtő számot.
{youtube|id=J4I2pobwNCg}
Készült ebből egy videóklip is:
{youtube|id=aipfrxcidw4}
De legtutibb ez, aminek a végén a színész-humorista valami csodálatos hangsúllyal a levegőbe kiáltja, hogy ez medzsik! A filmet ismét a Proud készítette, a rendező Herz Péter volt, míg a kreatívigazgató Ráday Dávid.
{youtube|id=Xbsf2qUbtYk}
Ebből van még egy verzió, a remek hangsúly a végén itt is megvan:
{youtube|id=eIR7lFNFlPc}
2013
2013-ban is az előző évi szigetes életképekből vágtak össze egy klipet.
{youtube|id=fmPyRfDJCAM}
Míg a Punnamy Massif a „Na-na-nával" nagyon eltalálta, hogy milyen egy jó himnusz.
{youtube|id=B4GPhQRnQes}
2014
És ezek maradtak a trendek 2014-ben is. Na nem mintha nem lennének ezek a videók nagyon hangulatosak, de már egyértelmű, hogy elsősorban a külföldieket célozzák meg.
{youtube|id=xxXQttp-_sg}
A himnuszért ebben az évben az Ivan & The Parazol volt a felelős:
{youtube|id=IeX0qbVQzGg}
2015
Az aftermovie-ra egyre nagyobb hangsúlyt fektetetnek a fesztivál szervezői. Tényleg durva, hogy ez megy minden augusztusban Budapesten:
{youtube|id=EsUfKeepyPk}
Tavaly az Irie Maffiát kérték fel, hogy szerezzenek a fesztiválnak himnuszt.
{youtube|id=BTOFK9yVAww}
2016
Idén pedig Odett és Toldi Miklós zenéje lett a himnusz:
{youtube|id=yIklabH5gQc}
De hangolódni a 2015-ös aftermovieval is szuperul lehet. Már csak egy nap és beüt a crach.
Forrás: Kreatív Online