Mint írják, „a kiállítók – hosszú évek után – ismét két pavilont töltöttek meg, így a látogatók több mint 25 ezer négyzetméteren válogathattak az irodák, régiók és országok kínálatából.” Tapasztalataink szerint a szervezők fontosnak vélték a látogatói zsúfoltságérzet csökkentését. Mind az A, mind pedig a D pavilonban kellően áttekinthetően álltak a standok, és a rakodásra is meglehetős alapterületet biztosítottak a pavilonok hosszanti tengelyében elhelyezett paravánok mögött. Szintén tetten érhető volt a stresszmentes térélmény a társrendezvény Bringa-, és Futó Expónak otthont adó pavilonban.
A kínálatban szerepelt a díszvendég Marokkó és Hévíz. Előbbi miniszteri szinten is képviseltette magát. Mohammed Sajid, a Marokkói Királyság turisztikai minisztere szerint Marokkó és Magyarország turisztikai kapcsolatai tavaly ősz, a közvetlen légi járatok elindulása óta egyre szorosabbak.
Papp Gábor, Hévíz polgármestere elmondta, hogy a Hévíz Balaton Airport további fejlesztése, a Kisfaludy-program szálláshelyfejlesztései, vagy a helyi minőségfejlesztési pályázati támogatások további eredményeket hoznak a jövőben. A tervezett fejlesztések között szerepel gyalogos sétány, új autóbusz-pályaudvar, 44 szobás sportszálló és a tóból elfolyó meleg víz újrahasznosítása.
A kiállítás első napján az eddigi szokásoknak megfelelően több szakmai tanácskozás és kerekasztal-beszélgetés került megrendezésre a hazai és nemzetközi turizmus legfrissebb trendjeit, az ágazatot sújtó munkaerőhiányt, az online turizmus tapasztalatait, az iparágban működő startupok tevékenységét felölelő témákban. Külön szekcióban foglalkoztak a gasztro- és borturizmussal, az egészségturizmussal, a hazai repülőterek fejlesztésének kérdéseivel, valamint az LMBTQ közösség utazási szokásaival, az ebben a célcsoportban rejlő turisztikai potenciállal. Bár előzetesen sok figyelmet kapott a téma, standjuk, a Pink Corner az A pavilon lakóautókkal, elektromos rollerekkel és homokfutókkal teli hátsó harmadán kapott helyett.
„Idén először volt az Utazás kiállítás része a 6. Járatlan Utakon Fesztivál, amelyen az ország ismert utazói, bloggerei osztották meg történeteiket és tapasztalataikat a közönséggel. Nagy sikert aratott a 22 tematikus vetítés és pódiumbeszélgetés, amelyek az utazás szinte minden területét felölelték az aktív turizmustól, a bor-és gasztro turizmuson át a futó és sportturizmusig” — derül ki a közleményből.
A zárójelentésből nem derült ki, hogy idén mennyien voltak kíváncsiak négy nap alatt a kiállítókra. 40 ezer, 35 ezer, 30 ezer?
Az Utazás szakmai eseményeiről hétfői hírlevelünkben részletesen is beszámoltunk.
Forrás: Turizmus Online