Komora Zoltán, az utazási iroda vezérigazgató-helyettese a 2020-as katalógus bemutatásán azt mondta, pénzügyi szempontból rekord év volt a tavalyi, hiszen a cég árbevétele meghaladta a 20 milliárd forintot. Több, mint 100 ezer utasuk volt, az értékesítés 60 százaléka lakossági, 40 százaléka pedig céges, az utak 60 százalékát. saját irodáik, 40 százalékot pedig a közvetítők adják el, és ezt egészséges aránynak nevezte.
További pozitívumként értékelte, hogy jól sikerült a belföldi programértékesítés és a nyári üdülő csomagok eladása is rekord szintet ütött meg.
Komora Zoltán kiemelte azt is, hogy meglátásuk szerint jó arány alakult ki a piacon az egyéni és szervezett utak között, és több éve tart az utazási irodák elismertségének emelkedése, az utasok tömegesen keresik fel az irodákat.
Ezek után elmondása szerint pozitívan indulnak neki a 2020-as szezonnak, és bár a koronavírus, illetve az euró/forint árfolyam miatt vannak kockázatok. Utóbbival kapcsolatban hangsúlyozta, hogy a már előleggel lefoglalt utaknál semmilyen árváltozás nem lesz.
Összesen hetente 24 charterjáratot indítanak a nyári szezonban, amelyet a Smartwings légitársaság teljesít, emellett hetente három Wizz Air gépen foglaltak be helyeket. Az Ibusz kínálata 35 százalékkal nagyobb, mint tavaly, és a rendkívül erős előfoglalási szezonon vannak túl.
Az Ibusz a nyári szezonban a repülős, autóbuszos, és egyéni utazással elérhető mediterrán üdülőterületekre összesen heti mintegy 4 ezer fő utazását tervezi.
A társaság a nyaraló csomagokon kívül belföldi utakat is szervez, az adatok ezen a piacon 120 százalékos növekedést tapasztalnak eddig. Kedveltek még a körutazások, városlátogatások, Az Ibusz 115 útvonalon 500 indulást biztosít ebben a piaci szegmensben.
Balogh Csaba turisztika főosztályvezető arra hívta fel a figyelmet, hogy idén a társaság is áttér a teljes ár alkalmazására. Kiemelte még, hogy a hatóság ellenőrzi majd a csalogató árakat, és nem csak a szervező, de a közvetítő irodát is megbírságolják, ha szabálytalanságot találnak.