Szuper dizájnos pólók készültek Debrecenről

A Debrecen feliratot és a város nevezetességeit kellett szerepeltetniük pamutfelsőn a tervezőknek azon a nemzetközi design pályázaton, amelyet a VisitDebrecen hirdetett májusban. A három nyertes pályamunka közül kettőt már elkészíttetett a kiíró szervezet és a harmadikat is legyártatja hamarosan.

64 pályázó közel 350 pályamunkát küldött be a világ minden tájáról: Costa Ricától Bangladesig, Argentínától Portugáliáig – tudtuk meg Gődény Gábortól, a Főnix Rendezvényszervező Kft. VisitDebrecen divízióvezetőjétől. Pályázati feltétel volt, hogy a Debrecen szó és a cívisváros ikonikus épületei szerepeljenek a pólón.

Fiatalos, lendületes alkotásokat akartak látni a város ikonikus épületeivel: a Nagyerdei Stadiontól a Nagytemplomon át a Debreceni Egyetem épületéig. Elsőként egy belső csoport szűrte meg a terveket, majd a Facebook közösség végezte a közösségi zsűrizést, végül szakmai zsűri választotta ki a legjobb három, Debrecen ihlette tervet.

Az első helyezést Jenny M. Diaz kapta az Amerikai Egyesült Államokból, a második Elike Smith lett Albániából, a harmadik Murdock Indonéziából. A 800 dollár összdíjazású verseny díjait kiosztották, az első két helyezett terveit már legyártatták.

– Jó metafora, hogy Debrecen épített öröksége, a Nagytemplom a póló legerősebb szimbóluma modern formában jelenik meg – jegyezte meg Gődény Gábor. Egyelőre fekete alapon kaphatók a pólók. A fiatalokat célozták meg vele, hiszen ha őket megnyerik a városnak, az jó befektetést jelent a jövőbe. Fiatal a város, rengeteg egyetemista él itt és sokan költöznek ide az új munkahelyek miatt. A pólókat már árusították a Campus Fesztiválon júliusban és kapható lesz augusztus 20-án, a Virágkarneválon. Később többféle színű pólót is gyártanak majd. Hamarosan megjelenik textíliákon a harmadik helyezett terv is, de ennek gyártását a nehezebb technológia miatt elhalasztottak.

Jó példák vannak szerte a világon a városmárka megjelenésére a divatban. Így például az I love New York, az Egyesült Királyság Union Jack zászlaja, az olasz zászló zöld-fehér-piros színei – mondta a divzióvezető. – Szeretnénk, ha Debrecen is elindulna ezen az úton és a város márkaépítését szolgálná a divatmárka építése is. A továbbiakban évente pályázaton újítjuk meg a pólókat, illetve bővítjük a kínálatot - mondta Gődény Gábor.

 

A pólók mellett bögréket, kulacsokat, jegyzetfüzetet is lehet kapni a VisitDebrecen turisztikai információs pontban, amely a napokban nyílt meg a Nagytemplom mögött, a Karakter 1517 könyvesbolt és kávézóban.

Az idei év eleje óta Debrecen városmarketingjét és turizmusfejlesztéssel kapcsolatos feladatait a Főnix Rendezvényszervező Kft. keretein belül, önálló divízióként működő VisitDebrecen látja el. A turizmusmarketing mellett a turisztikai információs szolgáltatás irányítását is ők végzik.

 


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.