64 pályázó közel 350 pályamunkát küldött be a világ minden tájáról: Costa Ricától Bangladesig, Argentínától Portugáliáig – tudtuk meg Gődény Gábortól, a Főnix Rendezvényszervező Kft. VisitDebrecen divízióvezetőjétől. Pályázati feltétel volt, hogy a Debrecen szó és a cívisváros ikonikus épületei szerepeljenek a pólón.
Fiatalos, lendületes alkotásokat akartak látni a város ikonikus épületeivel: a Nagyerdei Stadiontól a Nagytemplomon át a Debreceni Egyetem épületéig. Elsőként egy belső csoport szűrte meg a terveket, majd a Facebook közösség végezte a közösségi zsűrizést, végül szakmai zsűri választotta ki a legjobb három, Debrecen ihlette tervet.
Az első helyezést Jenny M. Diaz kapta az Amerikai Egyesült Államokból, a második Elike Smith lett Albániából, a harmadik Murdock Indonéziából. A 800 dollár összdíjazású verseny díjait kiosztották, az első két helyezett terveit már legyártatták.
– Jó metafora, hogy Debrecen épített öröksége, a Nagytemplom a póló legerősebb szimbóluma modern formában jelenik meg – jegyezte meg Gődény Gábor. Egyelőre fekete alapon kaphatók a pólók. A fiatalokat célozták meg vele, hiszen ha őket megnyerik a városnak, az jó befektetést jelent a jövőbe. Fiatal a város, rengeteg egyetemista él itt és sokan költöznek ide az új munkahelyek miatt. A pólókat már árusították a Campus Fesztiválon júliusban és kapható lesz augusztus 20-án, a Virágkarneválon. Később többféle színű pólót is gyártanak majd. Hamarosan megjelenik textíliákon a harmadik helyezett terv is, de ennek gyártását a nehezebb technológia miatt elhalasztottak.
Jó példák vannak szerte a világon a városmárka megjelenésére a divatban. Így például az I love New York, az Egyesült Királyság Union Jack zászlaja, az olasz zászló zöld-fehér-piros színei – mondta a divzióvezető. – Szeretnénk, ha Debrecen is elindulna ezen az úton és a város márkaépítését szolgálná a divatmárka építése is. A továbbiakban évente pályázaton újítjuk meg a pólókat, illetve bővítjük a kínálatot - mondta Gődény Gábor.
A pólók mellett bögréket, kulacsokat, jegyzetfüzetet is lehet kapni a VisitDebrecen turisztikai információs pontban, amely a napokban nyílt meg a Nagytemplom mögött, a Karakter 1517 könyvesbolt és kávézóban.
Az idei év eleje óta Debrecen városmarketingjét és turizmusfejlesztéssel kapcsolatos feladatait a Főnix Rendezvényszervező Kft. keretein belül, önálló divízióként működő VisitDebrecen látja el. A turizmusmarketing mellett a turisztikai információs szolgáltatás irányítását is ők végzik.