Találkoztak a TDM és Tourinform irodák szakemberei

Baján tartották a XXI. Országos TDM Konferenciát. Mátraházán pedig Országos Tourinform Találkozóra került sor. Az előbbi esemény főként a tapasztalatcseréről, a jövőben hasznosítható jó megoldásokról szólt, míg az utóbbin a Nemzeti Turisztikai Adatbázis, azaz a NETA rendszeréről, valamint a Tourinform hálózat új arculatának kialakításáról egyeztettek a résztvevők.

Mindezekről Haller Ferenc, a Sárvár Tourist és TDM Nonprofit Kft. ügyvezetője beszélt. A turisztikai szakember számára nagy megtiszteltetés volt, hogy a XXI. Országos TDM Konferencián a sárvári jó gyakorlatokról tarthatott előadást. Arról viszont már kevésbé beszélt örömmel, hogy manapság a TDM-ek többségének nincs más választása az adott térség imázsának építésére, minthogy a források hiánya miatt kizárólag kemény munkával, a kreativitásukra támaszkodva valósítsanak meg innovatív dolgokat. A legtöbb TDM büdzséje ugyanis nem teszi lehetővé számukra, hogy országos marketing kampányba fogjanak.

Haller Ferenc úgy véli: sajnos számos hazai turisztikai szervezet kénytelen beérni azzal, hogy a Facebook felületük és saját weboldaluk üzemeltetésén felül nem futja nagyobb aktivitásra. Legalábbis a sárvári TDM online és offline marketinggel kapcsolatos jó gyakorlatait bemutató előadás utáni beszélgetést követően ezt a konklúziót vonta le az ügyvezető. Aki hozzátette, Sárvár ebből a szempontból egyébként szerencsésnek mondhatja magát, itt ugyanis a helyi hotelek, éttermek, a Sárvár Gyógy- és Wellnessfürdő és az önkormányzat között példaértékű az összefogás. Hozzátette: a vasi fürdőváros sikere részben annak köszönhető, hogy a szolgáltatók támogatják és segítik a TDM-et abban, hogy egyedi, akár nagyobb erőforrásokat igénylő marketing kampányokba is belefogjon. Olyanokba is, mint amiket a sárvári jó gyakorlatokat bemutató előadásában is részletezett.

A szakember elmondta: nemrég ért véget a TDM majdnem három hónapos online kirakós játéka, illetve a közelmúltban influencerek is érkeztek Sárvárra. Sőt, hamarosan indul egy relaxálással összefüggő online aktivitásuk is. Mindezek mellett persze folyamatos a közösségi kommunikáció is - mondta el a szakember. Haller Ferenc beszámolt arról is, hogy májusban nem csak az Országos TDM Konferencián gyűltek össze a hazai - döntően vidéki - turisztikai irodák szakemberei.

Nemrég tartották ugyanis Mátraházán az Országos Tourinform Találkozót. Az esemény legfőbb mondanivalója az volt, hogy a Tourinform irodák továbbra is rendkívüli módon hozzájárulnak a magyar turizmus működéséhez. Éppen ezért is vált szükségessé a hálózat megújítása. Az új arculat megalkotása már zajlik. Az erről szóló előadásban elhangzott: olyan megjelenést szeretnének, ami modernitást sugároz, emberközpontú és segítőkészséget sugall. Mindezek mellett szó esett a tourinform irodák jövőbeli feladatairól is. A résztvevők sok más újdonság mellett prezentációt hallhattak az új, Nemzeti Turisztikai Adatbázis, azaz a NETA rendszerről - összegezte mindezt a sárvári Tourinform és TDM iroda ügyvezetője.

Forrás: Turizmus Online


Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete

Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete 

Szigetfürdőt terveznek a látogatóknak.
Új elemekkel bővül Zalaegerszeg legnagyobb fesztiválja

Új elemekkel bővül Zalaegerszeg legnagyobb fesztiválja 

Új elemként belvárosi korzót is nyitnak a helyi kereskedőkkel együttműködve, illetve gimnazisták saját szervezésű programjait is színpadra viszik.
Lesz-e változás jövőre az Utazás Kiállítás megjelenésében és üzenetében?

Lesz-e változás jövőre az Utazás Kiállítás megjelenésében és üzenetében? 

A beszélgetés résztvevői egyetértettek abban, hogy a 2025-ös kiállítás kapcsán szervezett B2B workshop sikeres volt, amelyet 2026-ban szeretnének továbbfejleszteni.
Éttermi cigányzenei pályázat: nem élhetünk muzsikaszó nélkül

Éttermi cigányzenei pályázat: nem élhetünk muzsikaszó nélkül 

Június 1-től akár 140 zenekar muzsikája szólhat országszerte a vendéglők, kávéházak és bisztrók teraszain.
NGM: áprilisban ennyivel többet költöttek a SZÉP-kártya tulajdonosok

NGM: áprilisban ennyivel többet költöttek a SZÉP-kártya tulajdonosok 

2025. január-április között a SZÉP-kártya feltöltések összértéke meghaladta a 169 milliárd forintot.
Teknősök az úton – a közlekedők segítségét kérik a természetvédők

Teknősök az úton – a közlekedők segítségét kérik a természetvédők  

Előfordulhat, hogy a teknősök a kertekbe is betévednek, ahol az ott élő kutyák nehezíthetik meg a dolgukat.
Milyen lesz az idei szezonkezdés a Balatonnál?

Milyen lesz az idei szezonkezdés a Balatonnál? 

Munkaerőhiány, elöregedő vállalkozói kör, megnövekedett költségek és rövidülő nyári főszezon – ezekkel a nehézségekkel kell szembenézni a balatoni vállalkozóknak.
Tizenötezres tömeg vasárnap a Népligetben

Tizenötezres tömeg vasárnap a Népligetben 

Három hónapostól a kilencvenévesig minden korosztály  részt vett a jubileumi eseményen.
Még jelentkezhet a tokaji művészeti pályázatra!

Még jelentkezhet a tokaji művészeti pályázatra! 

Június 15-ig várják a mozaikterveket.
MDDÜ: „Kerülj Képbe! – Év Felfedezettje” felhívás idei győztesei

MDDÜ: „Kerülj Képbe! – Év Felfedezettje” felhívás idei győztesei 

A felhívásra országszerte 13 szakképzési intézményből, közel 50 pályaművel jelentkeztek a 3-7 fős csapatokat alkotó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.