Mindezekről Haller Ferenc, a Sárvár Tourist és TDM Nonprofit Kft. ügyvezetője beszélt. A turisztikai szakember számára nagy megtiszteltetés volt, hogy a XXI. Országos TDM Konferencián a sárvári jó gyakorlatokról tarthatott előadást. Arról viszont már kevésbé beszélt örömmel, hogy manapság a TDM-ek többségének nincs más választása az adott térség imázsának építésére, minthogy a források hiánya miatt kizárólag kemény munkával, a kreativitásukra támaszkodva valósítsanak meg innovatív dolgokat. A legtöbb TDM büdzséje ugyanis nem teszi lehetővé számukra, hogy országos marketing kampányba fogjanak.
Haller Ferenc úgy véli: sajnos számos hazai turisztikai szervezet kénytelen beérni azzal, hogy a Facebook felületük és saját weboldaluk üzemeltetésén felül nem futja nagyobb aktivitásra. Legalábbis a sárvári TDM online és offline marketinggel kapcsolatos jó gyakorlatait bemutató előadás utáni beszélgetést követően ezt a konklúziót vonta le az ügyvezető. Aki hozzátette, Sárvár ebből a szempontból egyébként szerencsésnek mondhatja magát, itt ugyanis a helyi hotelek, éttermek, a Sárvár Gyógy- és Wellnessfürdő és az önkormányzat között példaértékű az összefogás. Hozzátette: a vasi fürdőváros sikere részben annak köszönhető, hogy a szolgáltatók támogatják és segítik a TDM-et abban, hogy egyedi, akár nagyobb erőforrásokat igénylő marketing kampányokba is belefogjon. Olyanokba is, mint amiket a sárvári jó gyakorlatokat bemutató előadásában is részletezett.
A szakember elmondta: nemrég ért véget a TDM majdnem három hónapos online kirakós játéka, illetve a közelmúltban influencerek is érkeztek Sárvárra. Sőt, hamarosan indul egy relaxálással összefüggő online aktivitásuk is. Mindezek mellett persze folyamatos a közösségi kommunikáció is - mondta el a szakember. Haller Ferenc beszámolt arról is, hogy májusban nem csak az Országos TDM Konferencián gyűltek össze a hazai - döntően vidéki - turisztikai irodák szakemberei.
Nemrég tartották ugyanis Mátraházán az Országos Tourinform Találkozót. Az esemény legfőbb mondanivalója az volt, hogy a Tourinform irodák továbbra is rendkívüli módon hozzájárulnak a magyar turizmus működéséhez. Éppen ezért is vált szükségessé a hálózat megújítása. Az új arculat megalkotása már zajlik. Az erről szóló előadásban elhangzott: olyan megjelenést szeretnének, ami modernitást sugároz, emberközpontú és segítőkészséget sugall. Mindezek mellett szó esett a tourinform irodák jövőbeli feladatairól is. A résztvevők sok más újdonság mellett prezentációt hallhattak az új, Nemzeti Turisztikai Adatbázis, azaz a NETA rendszerről - összegezte mindezt a sárvári Tourinform és TDM iroda ügyvezetője.
Forrás: Turizmus Online