Támogassuk a magyar gazdákat! Igyunk magyar tejet!

Folytatja a magyar tej és tejtermékek fogyasztásának ösztönzésére indított kampányát a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága, a Földművelésügyi Minisztérium és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács – jelentették be december 9-én, szerdán, a Völgy Vidék Sajtút Etyeki Sajtútállomásán megtartott sajtótájékoztatón. 


Méltán volt a rendezvény helyszíne Etyeken, a sajtútállomáson, ahol a házigazda, Hegedűs Imre népszerűsíti a sajtokat a turisták körében, pusztabusszal viszik a gazdaságba a látogatókat és vajköpülési bemutatókkal csábítják az érdeklődőket. Jönnek is szép számmal a turisták, mivel Etyek nemcsak a sajt-, hanem a borútjáról is híres.

A tájékoztatón Font Sándor, az Országgyűlés mezőgazdasági bizottságának elnöke azzal kezdte a beszédét, hogy a magyar gazdaság egyik betegéről szól, ahol a gazdák kénytelenek önköltségi áron adni a tejet, és harcolniuk kell az alacsony áron eladott, sokszor kritikus minőségű áruval szemben. Mint mondta, a politikusok is azért küzdenek, hogy ne kelljen egy állatot se levágni, ezért fogtak össze a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanáccsal és a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósággal, hogy a közös promóciós kampányt még több marketing eszközzel segítsék.

A kampány célja a tudatos vásárlás fontosságának hangsúlyozása, a fogyasztásélénkítés és a helyi értékek védelme. A kampányban az áruházi kóstoltatás mellett integrált kommunikációs kampányt is indítanak, melynek központjában a tejszív-logó népszerűsítése mellett a fiatalabb generációk szemléletformálása áll. Amint arról korábban beszámoltunk, a teljes kampányra rendelkezésre álló összeg 420 millió forint.

Lipcsey György, vezérigazgató-helyettes (Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóság) tájékoztatása szerint az iskolai kampányban oktató filmek lesznek, intenzív online-kampány, kiállítások és interaktív játékok hívják fel a magyar tej fogyasztására a gyerekek figyelmét.

A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke szerint hazánkban a tej, sajt és vajfogyasztásunk az európai átlag alig több mint egyharmada. Mélykuti Tibor felsorolva a tejpiac nehézségeit elmondta, hogy minden együttműködést örömmel vesz, amely a magyar termékek fogyasztását erősíti.

Hegedűs Imre, a Bicske Mg Zrt. igazgatója hiányolta a gyerekeket gazdaságokból, szerinte a diákoknak látniuk kellene hogyan legel a tehén, hogyan fejik a tehenet, és hogy készül a tejből a sajt és a vaj. „Ha minden megyében lenne vagy 5-6 sajtútállomás, ahová ellátogathatnának, és látnák hogyan születik a sajt, akkor többen vennének magyar tejet” fűzte hozzá.

A kampány keretén belül a Tejszív-logón, és az iskolai szemléletformáláson túl sor kerül piackutatásra, adatbázis létrehozására, rendezvények és kiállítások támogatására is.

Végül Hegedűs Imre bemutatta azt a hatalmas sajtot, amelyet előző nap 270 liter tejből készített, és amelyet egy évig érlel majd, megkóstolására meg is hívta a jelenlevőket.

 

 


Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon

Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon 

Harmincöt budapesti tanuló állhatott dobogóra a Szakma Sztár Fesztiválon.
Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens 

Már több mint húsz étterem használja.
ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től

ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től 

Az előremutató jelentésben a jó gyakorlatok mellett a lehetőségeket is feltárták, mellyel megjelölték a cégcsoport fenntarthatósági tevékenységének irányait is.
Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon

Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon 

Több mint huszonötezren vesznek részt Magyarország legnépesebb tömegsport rendezvényén.
Precizitás, csapatjáték, gondoskodás - méhek napja április 30-án

Precizitás, csapatjáték, gondoskodás - méhek napja április 30-án 

A méhektől nemcsak a természet legfinomabb ajándékát, a mézet kapjuk, de sokat is tanulhatunk tőlük!
103 éves tornásznő látogatása a Madame Tussauds Budapestben

103 éves tornásznő látogatása a Madame Tussauds Budapestben 

Magasra szökött az egy négyzetméterre jutó magyar olimpiai aranyak száma a Madame Tussauds Budapest sport termében.
Augusztusban Szabadság Szigete

Augusztusban Szabadság Szigete 

Az idei Sziget Fesztivál minden eddiginél fenntarthatóbb és higiénikusabb lesz – ígérte a szervezőcsapat a csütörtöki sajtótájékoztatón.
Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás

Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás  

A Helló Európa! Fesztivál programjai a szabadság, az európaiság és a sokszínűség jegyében keltik életre Budapest ikonikus helyszíneit, köztereit és épületeit.
Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot

Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot 

A sportág legrangosabb versenyére a világ több mint 30 országából várnak résztvevőket.
Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?