Támogassuk a magyar gazdákat! Igyunk magyar tejet!

Folytatja a magyar tej és tejtermékek fogyasztásának ösztönzésére indított kampányát a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága, a Földművelésügyi Minisztérium és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács – jelentették be december 9-én, szerdán, a Völgy Vidék Sajtút Etyeki Sajtútállomásán megtartott sajtótájékoztatón. 


Méltán volt a rendezvény helyszíne Etyeken, a sajtútállomáson, ahol a házigazda, Hegedűs Imre népszerűsíti a sajtokat a turisták körében, pusztabusszal viszik a gazdaságba a látogatókat és vajköpülési bemutatókkal csábítják az érdeklődőket. Jönnek is szép számmal a turisták, mivel Etyek nemcsak a sajt-, hanem a borútjáról is híres.

A tájékoztatón Font Sándor, az Országgyűlés mezőgazdasági bizottságának elnöke azzal kezdte a beszédét, hogy a magyar gazdaság egyik betegéről szól, ahol a gazdák kénytelenek önköltségi áron adni a tejet, és harcolniuk kell az alacsony áron eladott, sokszor kritikus minőségű áruval szemben. Mint mondta, a politikusok is azért küzdenek, hogy ne kelljen egy állatot se levágni, ezért fogtak össze a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanáccsal és a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósággal, hogy a közös promóciós kampányt még több marketing eszközzel segítsék.

A kampány célja a tudatos vásárlás fontosságának hangsúlyozása, a fogyasztásélénkítés és a helyi értékek védelme. A kampányban az áruházi kóstoltatás mellett integrált kommunikációs kampányt is indítanak, melynek központjában a tejszív-logó népszerűsítése mellett a fiatalabb generációk szemléletformálása áll. Amint arról korábban beszámoltunk, a teljes kampányra rendelkezésre álló összeg 420 millió forint.

Lipcsey György, vezérigazgató-helyettes (Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóság) tájékoztatása szerint az iskolai kampányban oktató filmek lesznek, intenzív online-kampány, kiállítások és interaktív játékok hívják fel a magyar tej fogyasztására a gyerekek figyelmét.

A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke szerint hazánkban a tej, sajt és vajfogyasztásunk az európai átlag alig több mint egyharmada. Mélykuti Tibor felsorolva a tejpiac nehézségeit elmondta, hogy minden együttműködést örömmel vesz, amely a magyar termékek fogyasztását erősíti.

Hegedűs Imre, a Bicske Mg Zrt. igazgatója hiányolta a gyerekeket gazdaságokból, szerinte a diákoknak látniuk kellene hogyan legel a tehén, hogyan fejik a tehenet, és hogy készül a tejből a sajt és a vaj. „Ha minden megyében lenne vagy 5-6 sajtútállomás, ahová ellátogathatnának, és látnák hogyan születik a sajt, akkor többen vennének magyar tejet” fűzte hozzá.

A kampány keretén belül a Tejszív-logón, és az iskolai szemléletformáláson túl sor kerül piackutatásra, adatbázis létrehozására, rendezvények és kiállítások támogatására is.

Végül Hegedűs Imre bemutatta azt a hatalmas sajtot, amelyet előző nap 270 liter tejből készített, és amelyet egy évig érlel majd, megkóstolására meg is hívta a jelenlevőket.

 

 


Hamarosan startol a 40. Vivcittá

Hamarosan startol a 40. Vivcittá 

Április 12-én startol Budapesten a tavasz legnépszerűbb szabadidősport-eseménye, a negyvenedik, jubileumi Telekom Vivicittá.
 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein

Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.