Méltán volt a rendezvény helyszíne Etyeken, a sajtútállomáson, ahol a házigazda, Hegedűs Imre népszerűsíti a sajtokat a turisták körében, pusztabusszal viszik a gazdaságba a látogatókat és vajköpülési bemutatókkal csábítják az érdeklődőket. Jönnek is szép számmal a turisták, mivel Etyek nemcsak a sajt-, hanem a borútjáról is híres.
A tájékoztatón Font Sándor, az Országgyűlés mezőgazdasági bizottságának elnöke azzal kezdte a beszédét, hogy a magyar gazdaság egyik betegéről szól, ahol a gazdák kénytelenek önköltségi áron adni a tejet, és harcolniuk kell az alacsony áron eladott, sokszor kritikus minőségű áruval szemben. Mint mondta, a politikusok is azért küzdenek, hogy ne kelljen egy állatot se levágni, ezért fogtak össze a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanáccsal és a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósággal, hogy a közös promóciós kampányt még több marketing eszközzel segítsék.
A kampány célja a tudatos vásárlás fontosságának hangsúlyozása, a fogyasztásélénkítés és a helyi értékek védelme. A kampányban az áruházi kóstoltatás mellett integrált kommunikációs kampányt is indítanak, melynek központjában a tejszív-logó népszerűsítése mellett a fiatalabb generációk szemléletformálása áll. Amint arról korábban beszámoltunk, a teljes kampányra rendelkezésre álló összeg 420 millió forint.
Lipcsey György, vezérigazgató-helyettes (Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóság) tájékoztatása szerint az iskolai kampányban oktató filmek lesznek, intenzív online-kampány, kiállítások és interaktív játékok hívják fel a magyar tej fogyasztására a gyerekek figyelmét.
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke szerint hazánkban a tej, sajt és vajfogyasztásunk az európai átlag alig több mint egyharmada. Mélykuti Tibor felsorolva a tejpiac nehézségeit elmondta, hogy minden együttműködést örömmel vesz, amely a magyar termékek fogyasztását erősíti.
Hegedűs Imre, a Bicske Mg Zrt. igazgatója hiányolta a gyerekeket gazdaságokból, szerinte a diákoknak látniuk kellene hogyan legel a tehén, hogyan fejik a tehenet, és hogy készül a tejből a sajt és a vaj. „Ha minden megyében lenne vagy 5-6 sajtútállomás, ahová ellátogathatnának, és látnák hogyan születik a sajt, akkor többen vennének magyar tejet” fűzte hozzá.
A kampány keretén belül a Tejszív-logón, és az iskolai szemléletformáláson túl sor kerül piackutatásra, adatbázis létrehozására, rendezvények és kiállítások támogatására is.
Végül Hegedűs Imre bemutatta azt a hatalmas sajtot, amelyet előző nap 270 liter tejből készített, és amelyet egy évig érlel majd, megkóstolására meg is hívta a jelenlevőket.