Tarol a turizmus és az új kommunikáció szak

Idén a legidősebb felvételiző 61 éves volt a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolán, ő egyike az intézménybe jelentkező 5518 hazai és külföldi diáknak. A felvételizők száma összesen 12%-kal nőtt a tavalyi évhez képest, a BKF ezzel továbbra is a legnépszerűbb magánintézmény. A slágerszak idén a Turizmus és vendéglátás, de ha első körben valaki nem jutott volna be a BKF-re, annak még augusztus 10-ig lesz lehetősége jelentkezni - tájékoztatott kedden a főiskola.

A pótfelvételi még azoknak is kínál lehetőséget, akik esetleg nem érték el a szükséges 280 pontot, egyes szakokra ugyanis nem az érettségi és tanulmányi eredmények jelentik a belépőt, hanem kifejezetten a felvételi vizsgán nyújtott teljesítmény. A pótfelvételizők egy része duális képzésben is részt vehet, ők a főiskola keretein belül Európa egyik vezető számviteli vállalatánál, a Process Solutions-nél, és az országos lefedettségű KIT-nél szerezhetnek majd gyakorlatot. A pótfelvételi során a legújabb, Animáció mesterszakra is lehet még jelentkezni. A pótfelvételi jelentkezést július 27-től lehet beadni az e-felvételi rendszeren keresztül, ebben az eljárásban már csak egy szakra lehet felvételizni. A pótfelvételi ponthatárokat augusztus 26-án hirdetik ki.

A főiskolán a legtöbb diák a Turizmus és vendéglátás szakra jár majd, a következő legnépszerűbb szak a Kereskedelem és marketing. Még mindig tartja magát harmadik helyen a Kommunikáció és médiatudomány, de felzárkózóban van a Gazdálkodási és menedzsment, valamint az emberi erőforrások szak is. Ez utóbbinak az erősödése országos tendencia is.

Az országos mutatók szerint viszont levelezőre egyre kevesebben járnak, a BKF-en mégis a tavalyihoz képest 4%-kal többen szeretnének ezen a tagozaton végezni. A mesterképzésekre 6%-kal, a felsőoktatási szakképzésekre 16%-kal több jelentkezés érkezett idén. Jelentkezés szempontjából erősen kezdett a BKF-en először meghirdetett Pénzügy és számvitel szak is, 110-en adták be jelentkezésüket, ezzel a Főiskola rögtön a legkeresettebb top10 intézmény közé került.

Egyre több a külföldi diák, a világ minden szegletéből jelentkeztek idén a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolára. Brazíliából éppúgy adtak be jelentkezési lapot, mint Svájcból, de a legtöbben Ázsiából érkeznek majd. Ők angolul fogják a választott szakot tanulni, akárcsak a magyarok egy része, akik a már angolul is elérhető 14 alap- és 9 mesterszak közül választottak.

A főiskolára felvételiző magyarok fele budapesti, a másik 50 % az ország többi régiójából vegyesen jelentkezett. Az országos trendekkel párhuzamosan felvételizők között a hölgyek képviselik magukat nagyobb arányban, az összes képzést együtt véve 66 % a nők és 34 % a férfiak aránya. 

A főiskola üzleti, kommunikációs és turizmus képzéseiről augusztus 4-én pótfelvételi nyílt napot tart a Nagy Lajos király úti campusán, a művészeti képzésekről augusztus 5-én a Rózsa utcai művészeti központjában, a vidéki képzések iránt érdeklődőknek pedig augusztus 3-án Hódmezővásárhelyen. A diákoknak lehetőségük lesz közvetlen beszélgetésekre oktatókkal, aktív hallgatókkal, a művészeti szakokra jelentkezőknek pedig alkalmuk nyílik portfóliójuk bemutatására és egyéni konzultációra is.


TKI Index: vegyes képet mutat az ágazat

TKI Index: vegyes képet mutat az ágazat 

A következő három hónapban az előző év azonos időszakához képest a szállásadók 34 százaléka növekedést, míg 12 százalékuk visszaesést vár a vendégéjszakák számában.
Ömlik a pénz a Dunakanyar vízi turizmusának fejlesztésére

Ömlik a pénz a Dunakanyar vízi turizmusának fejlesztésére 

A fejlesztés középpontjában álló hét helyszín: Ipolydamásd, Szob, Nagymaros, Visegrád, Vác, Szigetmonostor és Göd.
Verssel is fizethet egy napig a Balatonnál és Budapesten

Verssel is fizethet egy napig a Balatonnál és Budapesten 

Április 11-én, a költészet napján, a Balatonnál és Budapesten is egy különleges akcióval tisztelegnek a magyar líra előtt.
Falusi húsvét Sóstón

Falusi húsvét Sóstón 

Húsvéti programok a Sóstói Múzeumfaluban.
MSZÉSZ: friss, ropogós trendriport

MSZÉSZ: friss, ropogós trendriport 

Februári trendriport a KSH adatai alapján.
MNG: ilyen a magyar plakátművészet első aranykora

MNG: ilyen a magyar plakátművészet első aranykora 

A szecesszió korszakának magyar plakátművészetét és tárgykultúráját bemutató tárlat péntektől látható a Magyar Nemzeti Galériában.
Tavaszi programok a Tisza-tónál

Tavaszi programok a Tisza-tónál 

A tavasz nemcsak a virágok édes illatát hozta el Tiszafüredre, hanem a jobbnál jobb programokat is.
Hamarosan startol a 40. Vivicittá

Hamarosan startol a 40. Vivicittá 

Április 12-én startol Budapesten a tavasz legnépszerűbb szabadidősport-eseménye, a negyvenedik, jubileumi Telekom Vivicittá.
 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
MSZÉSZ régiós ülések: fenntarthatósági gyakorlatok, osztrák piac jelentősége

MSZÉSZ régiós ülések: fenntarthatósági gyakorlatok, osztrák piac jelentősége 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.