Tarol a turizmus és az új kommunikáció szak

Idén a legidősebb felvételiző 61 éves volt a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolán, ő egyike az intézménybe jelentkező 5518 hazai és külföldi diáknak. A felvételizők száma összesen 12%-kal nőtt a tavalyi évhez képest, a BKF ezzel továbbra is a legnépszerűbb magánintézmény. A slágerszak idén a Turizmus és vendéglátás, de ha első körben valaki nem jutott volna be a BKF-re, annak még augusztus 10-ig lesz lehetősége jelentkezni - tájékoztatott kedden a főiskola.

A pótfelvételi még azoknak is kínál lehetőséget, akik esetleg nem érték el a szükséges 280 pontot, egyes szakokra ugyanis nem az érettségi és tanulmányi eredmények jelentik a belépőt, hanem kifejezetten a felvételi vizsgán nyújtott teljesítmény. A pótfelvételizők egy része duális képzésben is részt vehet, ők a főiskola keretein belül Európa egyik vezető számviteli vállalatánál, a Process Solutions-nél, és az országos lefedettségű KIT-nél szerezhetnek majd gyakorlatot. A pótfelvételi során a legújabb, Animáció mesterszakra is lehet még jelentkezni. A pótfelvételi jelentkezést július 27-től lehet beadni az e-felvételi rendszeren keresztül, ebben az eljárásban már csak egy szakra lehet felvételizni. A pótfelvételi ponthatárokat augusztus 26-án hirdetik ki.

A főiskolán a legtöbb diák a Turizmus és vendéglátás szakra jár majd, a következő legnépszerűbb szak a Kereskedelem és marketing. Még mindig tartja magát harmadik helyen a Kommunikáció és médiatudomány, de felzárkózóban van a Gazdálkodási és menedzsment, valamint az emberi erőforrások szak is. Ez utóbbinak az erősödése országos tendencia is.

Az országos mutatók szerint viszont levelezőre egyre kevesebben járnak, a BKF-en mégis a tavalyihoz képest 4%-kal többen szeretnének ezen a tagozaton végezni. A mesterképzésekre 6%-kal, a felsőoktatási szakképzésekre 16%-kal több jelentkezés érkezett idén. Jelentkezés szempontjából erősen kezdett a BKF-en először meghirdetett Pénzügy és számvitel szak is, 110-en adták be jelentkezésüket, ezzel a Főiskola rögtön a legkeresettebb top10 intézmény közé került.

Egyre több a külföldi diák, a világ minden szegletéből jelentkeztek idén a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolára. Brazíliából éppúgy adtak be jelentkezési lapot, mint Svájcból, de a legtöbben Ázsiából érkeznek majd. Ők angolul fogják a választott szakot tanulni, akárcsak a magyarok egy része, akik a már angolul is elérhető 14 alap- és 9 mesterszak közül választottak.

A főiskolára felvételiző magyarok fele budapesti, a másik 50 % az ország többi régiójából vegyesen jelentkezett. Az országos trendekkel párhuzamosan felvételizők között a hölgyek képviselik magukat nagyobb arányban, az összes képzést együtt véve 66 % a nők és 34 % a férfiak aránya. 

A főiskola üzleti, kommunikációs és turizmus képzéseiről augusztus 4-én pótfelvételi nyílt napot tart a Nagy Lajos király úti campusán, a művészeti képzésekről augusztus 5-én a Rózsa utcai művészeti központjában, a vidéki képzések iránt érdeklődőknek pedig augusztus 3-án Hódmezővásárhelyen. A diákoknak lehetőségük lesz közvetlen beszélgetésekre oktatókkal, aktív hallgatókkal, a művészeti szakokra jelentkezőknek pedig alkalmuk nyílik portfóliójuk bemutatására és egyéni konzultációra is.


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.