Az idei évben október 3-9. között immár harmadik alkalommal került megrendezésre a 360 Design Budapest kiállítás. A Bálna Budapest épületét egy héten keresztül látogatók tömege töltötte meg élettel, akik a designtárgyak és lakásdekorációs kiegészítők felfedezése mellett a formatervezéshez és annak határterületeihez kapcsolódó ismereteiket is elmélyíthették a kerekasztal-beszélgetéseknek és a világhírű tervezők előadásainak köszönhetően.
Közel 3500 látogató volt kíváncsi a 31 hazai és több, mint 10 regionális tervező alkotásait felvonultató rendezvénysorozatra, amelyen több, mint 100 darab designtárgy került bemutatásra. Az elmúlt években a kiállítás komoly érdeklődésre tett szert, ezt mutatja az is, hogy a hétfő déli nyitástól számítva összesen közel 300 ezer felhasználó kereste fel az esemény Facebook- vagy Instagram-csatornáját.
„Az Art Markettel való szoros együttműködésünknek köszönhetően pedig nemcsak a fizikai és a digitális valóság, a múlt, a jelen és a jövő kapcsolódásai elevenedtek meg az érdeklődők előtt, hanem a különböző művészeti ágak összefonódásai és különbségei is érzékelhetővé váltak” , mondta Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat- és Design Ügynökség (MDDÜ) általános vezérigazgató-helyettese a programsorozat zárásakor.
A három szekcióra tagolódó kiállítótérben a design széles palettája jelent meg idén is.
Az Iparművészeti Múzeummal együttműködésben kialakított designtörténeti részben többek között Kozma Lajos, a századelő egyik legkiválóbb, nemzetközileg is elismert művészének tervrajzait és egy alkotását is megtekinthették a helyszínre látogatók.
A középső szekcióban elhelyezett LED-kivetítők képei megelevenedtek a kijelzőhöz közelítve, aminek eredményeképpen jobban szemügyre lehetett venni a 3D-s terveket, a virtuális designer bútorok látványosan kiemelkedtek a sokaságból. Igazi "design oázis" fogadta a látogatókat a harmadik szekcióban, ahol látványos kontrasztot teremtett egymással az indusztriális architektúra és a megannyi zöld felület látványa, amelynek hatására még jobban kitűntek az innovatív térben a bemutatott tárgyak. A kerámia munkák egy grandiózus asztalon kerültek bemutatásra, amelyet Bonta Gáspár, a kiállítás programigazgatója Az utolsó vacsora parafrázisaként értelmezett.
Az érdeklődők a pihenésre kialakított lounge szekcióban is magyar tervezők alkotásaival találkozhattak, ugyanitt lehetőségük nyílt vásárolni is a kitelepült tervezőktől.
Népszerűek voltak a látogatók körében a kiállítás edukatív programjai is, a szakértői tárlatvezetések teltházzal zajlottak le, de nagy számban voltak kíváncsiak a Bálna Budapest épületébe kilátogatók a keynote előadásokra és a kerekasztal-beszélgetésekre is. Hatalmas elismerés a 360 Design Budapest számára, hogy olyan nemzetközileg elismert szaktekintélyek vettek részt a programban előadóként, mint Piero Lissoni, korunk egyik legkiemelkedőbb építésze és designere. 1:1 humanista megközelítés című előadásának keretében a magyar vonatkozású projektjeiről is részletesen mesélt, de Bonta Gáspárral közösen tartott tárlatvezetésére is hatalmas volt az érdeklődés.
A sztárelőadók mellett a korábbi évekhez hasonlóan olyan regionális szakmai szervezetekkel együttműködésben valósult meg a 360 Design Budapest, mint az Art Market Budapest, a Budapest Design Week, a Czechdesign, az Iparművészeti Múzeum és a LuCreate Design Development Foundation.
„A magyar formatervezési kultúrára nyitott érdeklődőket Európa több országából is vártuk. Számunkra nagyon fontos, hogy erősítsük hazánk regionális designipari szerepét, s ezáltal minél erősebb láthatóságot biztosítsunk a magyar designipar tehetségeinek”, mondta Jakab Zsófia vezérigazgató.
A kerekasztal-beszélgetések és az előadások visszanézhetőek az MDDÜ YouTube- és Spotify-csatornáján, a kiállítás online platformját pedig itt érhetik el az érdeklődők.
Forrás: MDDÜ / Turizmus Online