Tovább a Császárok és Királyok útján

A Gödöllői Királyi Kastély csatlakozott a nemzetközi egyesület munkájához.

urópa legnagyobb múlttal rendelkező, a kulturális- és turisztikai tartalmú együttműködét szolgáló Császárok és Királyok Útja nemzetközi egyesület jó példa a hagyományok és az innováció gyakorlatban való sikeres összehangolására. Duna felső (német, osztrák, szlovák és magyar) szakaszát egységes kulturális és turisztikai brandként kezelő munkacsoport célja a történelmi narratívák mentén megvalósuló termékfejlesztés és értékteremtés a vendégforgalom kiegyensúlyozott növekedése érdekében. Az egyesület célterületén, a földrajzi lehatárolást illetően Regensburgtól Budapestig terjedő Duna szakasz több pontján már a turisztikai túltelítettség (overtourism) jelei mutatkoznak. A jó gyakorlatok alapján azonban „okos” fejlesztéssel, az úgynevezett rejtett látnivalók (hidden places) és az eddig kevésbé frekventált városi helyszínek (second cities) fókuszba helyezésével megvalósítható a turizmus harmónikus (balanced tourism) fejlesztése. A jövőben e cél érdekében hangolják össze munkájukat az egyesület tagjai – tudtuk meg Kovács Balázstól, aki a GD Consulting képviseltében tanácsadóként vett részt az egyesület legutóbbi közgyűlésén.

A digitalizáció korában a kulturális örökségek és a kreatív iparágak sikeres ötvözése terén Smart Tourism City díjjal is kitüntetett Linz városa katalizátor szerepet játszik abban, hogy a Duna felső folyami szakasza egyfajta okos régió, (Smart Region Danube) lehessen a jövőben, ahol a turisztikai termékfejlesztés és narratívák összhangban vannak a fenntarthatósággal. A legutóbbi közgyűlésen elfogadott munkaterv szerint a Császárok és Királyok Útja egyesület a hagyományos marketing-kommunikációs feladatok melett a jövőben nagyobb szerepet szán az „európai kontextusba helyezett” projekteknek, valamint a tematikus és láncszerű termékfejlesztésnek. Ennek megfelelően az egyesület pályázatott nyújtott be Danube.Travel.Stories munkacímmel az Európai Bizottsághoz, valamint együttműködik a Danube.Pearls projekt fenntarthatósági céljainak megvalósításában is. További cél, hogy legkorábban a 2023-as ITB-n a Duna egységes desztinációként kiemelt díszvendégkét mutatkozhasson be, ezt követően pedig a Frankfurti Könyvásáron ugyancsak hangsúlyos Duna tematika biztosítaná a téma kiemelt promócióját és a pozítiv narratívák európai szintű tudatosítását.

A Duna Regensburgtól Budapestig terjedő szakaszán éves szinten közel 300 ezer turista fordul meg, nagy részük a folyamjáró hajók kínálata alapján találkozik a Duna-élményekkel. Az alternatív útvonalak és az értékesítési csatornák szélesítése még rengeteg lehetőséget tartogat ezen a területen, így a közeljövőben pilote projektek kerülnek kidolgozásra. Magyar szempontból újdonság, hogy a Császárok és Királyok útja egyesülethez idén társult taggként csatakozott a Gödölli Királyi Kastély. Az ezzel kapcsolatos dokumentumot a március 13-ai linzi közgyűlésen szavazták meg, majd látták el aláírásukkal a felek képviselői. Az egyesületnek a Duna-menti turisztikai hivatalok és TDM szervezetek mellett a nagyobb városok és kiemeltebb attrakciók üzeltetői is tagjai lehetnek, akik elközelezettek a kulturális örökségek turisztikai hasznosításában és innovatív fejlesztésében. Az egyesületről további információ angol és német nyelven itt: www.strassederkaiserundkoenige.com

Forrás: Turizmus Online


 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein

Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.