Turisztikai információs pont nyílt Debrecenben

Megnyitották az első VisitDebrecen turisztikai információs pontot a cívisvárosban - jelentette be Debrecen turisztikáért is felelős alpolgármestere hétfőn a helyszínen sajtótájékoztatón.

Széles Diána emlékeztetett, hogy a városi önkormányzat idei költségvetésében külön forrást biztosított a Főnix Rendezvényszervező Kft. keretében létrehozott önálló VisitDebrecen divízió támogatására, a minőségi turizmus fejlesztése érdekében. Jelenleg 70-30 százalék a városba látogató belföldi, illetve külföldi turisták aránya, tavaly 386 ezer vendégéjszakát töltöttek el a kereskedelmi szálláshelyeken a látogatók, ami 10 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi adatot, az idei első fél évben pedig 9 százalékkal nőtt a vendégek által eltöltött éjszakák száma a múlt év hasonló időszakához képest - ismertette az alpolgármester.

Széles Diána kifejtette: az elmúlt évek fejlesztéseinek és infrastrukturális beruházásainak köszönhetően dinamikusan fejlődik a turizmus Debrecenben, egész évben kulturális programok széles kínálata várja az érdeklődőket. A "Debrecen brand", mint turisztikai márka fejlődését a város megújult arculata szerint kialakított márkázott termékek is segítik - tette hozzá. Utóbbiak közül bemutatta azokat a pólókat, amelyek egy nemzetközi dizájnpályázat során nyerték el végleges formáikat: 65 külföldi dizájner 348 pályamunkájából két amerikai és egy albán grafikus munkája díszíti a 2017. évi Debrecen-pólókat.

Gődény Gábor, a VisitDebrecen divízió vezetője a sajtótájékoztatón kiemelte: azért dolgoznak, hogy Debrecen felkerüljön előbb a hazai, majd a Kárpát-medencei, illetve a távolabbi területek turistáinak "bakancslistájára", a kihagyhatatlan turisztikai célpontok közé.

Elmondta: a Református Nagytemplom mögötti Emlékkertben található Karakter 1517 könyvesbolt és kávézóban megnyílt VisitDebrecen információs ponton felkészült, idegen nyelveken is jól beszélő fiatalok szolgálják ki a turistákat, emellett modern technikai eszközök, például tabletek is segítik a tájékozódást. Az információs pont elektronikus kijelzőjén folyamatosan megjelennek a legfontosabb rendezvények, turisztikai szempontból is érdekes hírek, információk, és megvásárolhatók a különböző városi rendezvényekre, eseményekre szóló belépőjegyek is.

Forrás: MTI


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.