Új játék: marketingközhelyeket keresünk!

Lapos és gyilkos? Akkor jöhet! - a Kreatív és az IBM az évszázad marketingközhelyeit keresi, most induló játékában. Megéri nevezni, mert nyereményre is lehet számítani: a fődíj egy Ipad Mini, egy wellness-hétvége és egy egyoldalas hirdetés a Kreatívban. 

A technológia mindent megváltoztat, a marketing régi szabályait is. Segíts ledönteni a régi marketinges berögződéseket a Kreatív és az IBM közös játékában! Pályázz egy marketingközhellyel, amit régen ugyan tanítottak, de mára már vállalhatatlanná vált.

Küldhetsz egy, vagy többmondatos

  • klasszikus, de már elavult idézetet egy nyugalmazott marketinggurutól,
  • agyonszajkózott, de kétes értékű mondást a szakirodalomból vagy a sajtóból,
  • elterjedt marketinglózungot vagy üres bullshitet egy preziből vagy előadásból. 

Szabadon választott gyakorlat:

  • a mondat mellé küldhetsz személyes történetet, amelyből kiderül, hogyan vetted fel a harcot egy marketingközhellyel,
  • vagy az oldschool gondolatra válaszolhatsz annak vicces kicsavarásával is.

A játékba nem konkrét cégek vagy márkák szlogenjeire, reklámanyagaira való reflexiókat várunk, hanem a marketing, reklám, pr területén legjellemzőbb lózungokat.

Néhány példa

„Kiemelt célunk, hogy a fogyasztói insightot a stratégiai kihívások mentén monetizáljuk, a piaci penetráció maximalizálásának érdekében. Ennél kevesebbel nem érhetjük be!” 

„Képzeld magad a fogyasztó cipőjébe, ugyanakkor próbálj meg a dobozon kívül gondolkozni. Bizony, nem könnyű, de ez az ügyfélmenedzsment alfája és omegája.”

„Crowdsourcing – jegyezzük meg jól a szót, ez az új buzzword, a tengeren túl már mindenki erről beszél.”

„A reklámra költött pénz fele az ablakon kidobott pénz, csak nem tudjuk, melyik fele. Elképesztő, hogy John Wannamaker 150 évvel ezelőtti gondolatai mennyire megőrizték frissességüket napjainkra is.”

„Content is king, ha szabad így fogalmaznom. Talán csak annyival egészíteném ki, hogy, distribution is queen.”

„Ahogy a SWOT analízisemben utaltam rá, legnagyobb erősségünk a gyengeségeink feltárása lehet.”

Kedvcsinálóként pedig jöjjön két nevezés - a játék indításához felkért Armadillo ügynökségtől és a Kaméleon Reklámtól. Közhelyeik már versenyben vannak. 

Arany Gábor, Armadillo, operatív igazgató

AKCIÓ – na, ezt így nagybetűvel, ettől megőrülök, szerintem ez áll az első helyen. Az egyszerű marketinges az egyszerű emberre így próbál hatni, de ennek az elcsépelésnek a vége az, hogy nem látjuk a fától az erdőt! Ma már minden akciós, így hogy legyen ereje? 

Kiakasztóan nagy bullshit és idegesítő a Friss felirat a tejen, főleg a dobozos tejen. Egyszer elmagyaráztatnám vidéken élő rokonaimmal, hogy mi is a friss tej, amikor lefejed és felforralod, majd iszod. Az friss. A dobozban, x nap után max. tartósított, de semmi esetre sem friss. Kiborító.


Kaméleon Reklám

„Mindjárt kész a kért módosítás.” - Szabó Dániel, head of online creative

„Szenvedélyesen elhivatott és páratlanul rugalmas csapatunkkal, valamint egyedülállóan széles, trendteremtő marketing-megoldásokat tartalmazó szolgáltatás-portfóliónkkal a nap 24 órájában fáradhatatlanul dolgozunk azért, hogy partnereinkkel karöltve, a marketing-kommunikációs szakma izgalmas kihívásait leküzdve, teljesíthessük ügyfeleink kéréseit, kívánságait és vágyait." - Anti Ádám, szövegíró

„Mivel a blogon a Recepteken kívül a menüpontok majd a weboldalra fognak mutatni, így jó lenne ha minél jobban hasonlítanának színvilágban egymásra, de azért legyenek mégiscsak egyediek." - Seszták István, system administrator

 

A játék menete

Küldd el pályázatodat a hirek@kreativ.hu címre "Közhely" tárggyal október 6-ig! Az e-mailben szerepelnie kell a pályázó és munkahelye nevének, titulusának és mobilos elérhetőségének.

A beérkezett anyagokat a Kreativ.hu oldalon közzétesszük, de nem kerül ki mind automatikusan, csak azok, amelyek megfelelnek a kiírásban foglaltaknak, tehát nem sért konkrét márkákat, cégeket és nincs politikai, ideológiai üzenete. A nevezések számától függ, hogy az összes nevezés publikálása után a Kreatív és az IBM előzsűrizi-e azokat. Tehát a közönség vagy az összes nevezésről dönt, vagy a shortlistesekről. A legtöbb szavazatot gyűjtő pályázat nyer, holtverseny esetén a verseny szervezői döntenek.

Az eredményhirdetés október 21-én, az IBM Magyarország budapesti Business Connect konferenciáján lesz (Bálna Budapest, Fővám tér 11-12.).  

A fődíjas nyereményei

- az IBM felajánl egy 32 GB-os Ipad Minit
- a Kreatív egy két főre, két éjszakára szóló félpanziós wellness hétvégét az Amira Boutique Hotel Wellness & Spa Hévízben
- és a Kreatív magazinban egy egyoldalas bemutatkozási lehetőséget

A játékkal kapcsolatos jogi tudnivalókat és a részletes szabályzatot itt >>> olvashatod. 


Bemutatták a Kékúráról készült magyar filmet

Bemutatták a Kékúráról készült magyar filmet 

A magyar túrázok először láthatnak nagyvásznon az Európa lehosszabb egybefüggő túraútvonaláról készült filmet.
Felpörgött a lakossági hitelezés az Ersténél

Felpörgött a lakossági hitelezés az Ersténél 

Az Erste által kezelt befektetési alapok eszközértéke meghaladja a 2400 milliárd forintot.
Hiánypótló beruházás a Tisza-tónál

Hiánypótló beruházás a Tisza-tónál 

Megnyitotta kapuit a tiszafüredi Kérész Központ.
Erdők és csillagok nyomában a Zselicben

Erdők és csillagok nyomában a Zselicben 

Második alkalommal szervezi meg a Somogy Megyei Erdész és Természetvédő Egyesület a Somogyi Erdők Napja elnevezésű családi programot a zselici erdőben.
Bujtor István és Ötvös Csöpi alakját kelti életre a Budapesti Fesztiválzenekar

Bujtor István és Ötvös Csöpi alakját kelti életre a Budapesti Fesztiválzenekar 

A nyári vitorlás szezont Bujtor István emlékesttel nyitják a Budapesti Fesztiválzenekar zenészei.
Közönség előtt alkotnak a művészek a "Hűség városában"

Közönség előtt alkotnak a művészek a "Hűség városában" 

Csoportos kiállítás és művésztelep a SopronFest keretében.
Ha elvonulna a város zajától...

Ha elvonulna a város zajától... 

Május 17-től kinyitja kapuit a Városháza pop-up park.
Több mint kétmillió eurót fordíthat turisztikai fejlesztésre a Magyar Nemzeti Múzeum

Több mint kétmillió eurót fordíthat turisztikai fejlesztésre a Magyar Nemzeti Múzeum 

Az esztergomi vármúzeum és a zselízi Esterházy-kastély felújítására nyert pályázatot.
Turizmus Konjunktúra Index: a turizmus lehet idén a húzóágazat

Turizmus Konjunktúra Index: a turizmus lehet idén a húzóágazat  

Az ágazat szereplői helyzetüket pozitívnak érzékelték.
Új üzletág igazgató a HotelPremio Group-nál

Új üzletág igazgató a HotelPremio Group-nál 

Fazakas F. János a cégcsoport növekedéséért felel ez év május 1-től.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.