Új játék: marketingközhelyeket keresünk!

Lapos és gyilkos? Akkor jöhet! - a Kreatív és az IBM az évszázad marketingközhelyeit keresi, most induló játékában. Megéri nevezni, mert nyereményre is lehet számítani: a fődíj egy Ipad Mini, egy wellness-hétvége és egy egyoldalas hirdetés a Kreatívban. 

A technológia mindent megváltoztat, a marketing régi szabályait is. Segíts ledönteni a régi marketinges berögződéseket a Kreatív és az IBM közös játékában! Pályázz egy marketingközhellyel, amit régen ugyan tanítottak, de mára már vállalhatatlanná vált.

Küldhetsz egy, vagy többmondatos

  • klasszikus, de már elavult idézetet egy nyugalmazott marketinggurutól,
  • agyonszajkózott, de kétes értékű mondást a szakirodalomból vagy a sajtóból,
  • elterjedt marketinglózungot vagy üres bullshitet egy preziből vagy előadásból. 

Szabadon választott gyakorlat:

  • a mondat mellé küldhetsz személyes történetet, amelyből kiderül, hogyan vetted fel a harcot egy marketingközhellyel,
  • vagy az oldschool gondolatra válaszolhatsz annak vicces kicsavarásával is.

A játékba nem konkrét cégek vagy márkák szlogenjeire, reklámanyagaira való reflexiókat várunk, hanem a marketing, reklám, pr területén legjellemzőbb lózungokat.

Néhány példa

„Kiemelt célunk, hogy a fogyasztói insightot a stratégiai kihívások mentén monetizáljuk, a piaci penetráció maximalizálásának érdekében. Ennél kevesebbel nem érhetjük be!” 

„Képzeld magad a fogyasztó cipőjébe, ugyanakkor próbálj meg a dobozon kívül gondolkozni. Bizony, nem könnyű, de ez az ügyfélmenedzsment alfája és omegája.”

„Crowdsourcing – jegyezzük meg jól a szót, ez az új buzzword, a tengeren túl már mindenki erről beszél.”

„A reklámra költött pénz fele az ablakon kidobott pénz, csak nem tudjuk, melyik fele. Elképesztő, hogy John Wannamaker 150 évvel ezelőtti gondolatai mennyire megőrizték frissességüket napjainkra is.”

„Content is king, ha szabad így fogalmaznom. Talán csak annyival egészíteném ki, hogy, distribution is queen.”

„Ahogy a SWOT analízisemben utaltam rá, legnagyobb erősségünk a gyengeségeink feltárása lehet.”

Kedvcsinálóként pedig jöjjön két nevezés - a játék indításához felkért Armadillo ügynökségtől és a Kaméleon Reklámtól. Közhelyeik már versenyben vannak. 

Arany Gábor, Armadillo, operatív igazgató

AKCIÓ – na, ezt így nagybetűvel, ettől megőrülök, szerintem ez áll az első helyen. Az egyszerű marketinges az egyszerű emberre így próbál hatni, de ennek az elcsépelésnek a vége az, hogy nem látjuk a fától az erdőt! Ma már minden akciós, így hogy legyen ereje? 

Kiakasztóan nagy bullshit és idegesítő a Friss felirat a tejen, főleg a dobozos tejen. Egyszer elmagyaráztatnám vidéken élő rokonaimmal, hogy mi is a friss tej, amikor lefejed és felforralod, majd iszod. Az friss. A dobozban, x nap után max. tartósított, de semmi esetre sem friss. Kiborító.


Kaméleon Reklám

„Mindjárt kész a kért módosítás.” - Szabó Dániel, head of online creative

„Szenvedélyesen elhivatott és páratlanul rugalmas csapatunkkal, valamint egyedülállóan széles, trendteremtő marketing-megoldásokat tartalmazó szolgáltatás-portfóliónkkal a nap 24 órájában fáradhatatlanul dolgozunk azért, hogy partnereinkkel karöltve, a marketing-kommunikációs szakma izgalmas kihívásait leküzdve, teljesíthessük ügyfeleink kéréseit, kívánságait és vágyait." - Anti Ádám, szövegíró

„Mivel a blogon a Recepteken kívül a menüpontok majd a weboldalra fognak mutatni, így jó lenne ha minél jobban hasonlítanának színvilágban egymásra, de azért legyenek mégiscsak egyediek." - Seszták István, system administrator

 

A játék menete

Küldd el pályázatodat a [email protected] címre "Közhely" tárggyal október 6-ig! Az e-mailben szerepelnie kell a pályázó és munkahelye nevének, titulusának és mobilos elérhetőségének.

A beérkezett anyagokat a Kreativ.hu oldalon közzétesszük, de nem kerül ki mind automatikusan, csak azok, amelyek megfelelnek a kiírásban foglaltaknak, tehát nem sért konkrét márkákat, cégeket és nincs politikai, ideológiai üzenete. A nevezések számától függ, hogy az összes nevezés publikálása után a Kreatív és az IBM előzsűrizi-e azokat. Tehát a közönség vagy az összes nevezésről dönt, vagy a shortlistesekről. A legtöbb szavazatot gyűjtő pályázat nyer, holtverseny esetén a verseny szervezői döntenek.

Az eredményhirdetés október 21-én, az IBM Magyarország budapesti Business Connect konferenciáján lesz (Bálna Budapest, Fővám tér 11-12.).  

A fődíjas nyereményei

- az IBM felajánl egy 32 GB-os Ipad Minit
- a Kreatív egy két főre, két éjszakára szóló félpanziós wellness hétvégét az Amira Boutique Hotel Wellness & Spa Hévízben
- és a Kreatív magazinban egy egyoldalas bemutatkozási lehetőséget

A játékkal kapcsolatos jogi tudnivalókat és a részletes szabályzatot itt >>> olvashatod. 


Megvan az Év kerékpárútja

Megvan az Év kerékpárútja  

Az Év kerékpárútja címet hatodik éve dönti el szavazással a nagyközönség, idén a Murakeresztúr kör nyerte el a címet 2938 szavazattal.
Nosztalgiagőzös és galambröptetés Fehérváron

Nosztalgiagőzös és galambröptetés Fehérváron 

A pünkösdi hétvégén tovább pezseg a székesfehérvári kulturális élet.
Felgyorsult a Balaton vizének melegedése

Felgyorsult a Balaton vizének melegedése 

A klímaváltozás nemcsak a vízmelegedést hozta el.
Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete

Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete 

Szigetfürdőt terveznek a látogatóknak.
Új elemekkel bővül Zalaegerszeg legnagyobb fesztiválja

Új elemekkel bővül Zalaegerszeg legnagyobb fesztiválja 

Új elemként belvárosi korzót is nyitnak a helyi kereskedőkkel együttműködve, illetve gimnazisták saját szervezésű programjait is színpadra viszik.
Lesz-e változás jövőre az Utazás Kiállítás megjelenésében és üzenetében?

Lesz-e változás jövőre az Utazás Kiállítás megjelenésében és üzenetében? 

A beszélgetés résztvevői egyetértettek abban, hogy a 2025-ös kiállítás kapcsán szervezett B2B workshop sikeres volt, amelyet 2026-ban szeretnének továbbfejleszteni.
Éttermi cigányzenei pályázat: nem élhetünk muzsikaszó nélkül

Éttermi cigányzenei pályázat: nem élhetünk muzsikaszó nélkül 

Június 1-től akár 140 zenekar muzsikája szólhat országszerte a vendéglők, kávéházak és bisztrók teraszain.
NGM: áprilisban ennyivel többet költöttek a SZÉP-kártya tulajdonosok

NGM: áprilisban ennyivel többet költöttek a SZÉP-kártya tulajdonosok 

2025. január-április között a SZÉP-kártya feltöltések összértéke meghaladta a 169 milliárd forintot.
Teknősök az úton – a közlekedők segítségét kérik a természetvédők

Teknősök az úton – a közlekedők segítségét kérik a természetvédők  

Előfordulhat, hogy a teknősök a kertekbe is betévednek, ahol az ott élő kutyák nehezíthetik meg a dolgukat.
Milyen lesz az idei szezonkezdés a Balatonnál?

Milyen lesz az idei szezonkezdés a Balatonnál? 

Munkaerőhiány, elöregedő vállalkozói kör, megnövekedett költségek és rövidülő nyári főszezon – ezekkel a nehézségekkel kell szembenézni a balatoni vállalkozóknak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.