„A megváltozott ügyféligényekre újszerű értékesítési megoldásokkal kell felelniük a rendezvényszervezőknek” – hívta fel a szakma figyelmét Bacsi Krisztina, a Magyar Rendezvényszervezők Szövetségének főtitkára az Európa Congress Centerben szervezett Event Touch 2019-en. A meeting iparág a bizalom iparága, ezért alapvető feladat a bizalomépítés. Ennek legfontosabb eszközei a jól megkülönböztethető, sajátos arculat, a hatékony értékesítési eszköztár (pl. egyedi weboldal) és a nyerő ajánlatok írása. „Változtasd meg a gondolkodásod, és ne beszállítónak, hanem megbízható tanácsadónak, pozicionáld magad” – tanácsolta előadásában Bacsi Krisztina.
Az ügyfelek ma már nem „beszállítókat” keresnek, helyette tanácsadókra, partnerekre, oktatókra van szükségük. Ezért a rendezvénypiac szereplőinek nem csupán szolgáltatniuk, hanem irányítaniuk is kell, az infrastruktúra helyett a különlegességre, a hozzáadott értékre helyezni a hangsúlyt.
S hogy mindez milyen eszközökkel érhető el? A MaReSz főtitkára szerint a „dátum, létszám, termek” típusú adatszolgáltatás helyett személyre szabott, a rendezvény eredményességét elősegítő kérdéseket kell feltenni az ügyfélnek, és arról beszélni, ami őt érdekli, hogy minden esetben a vevőről, és ne az eladóról szóljon az ajánlat. Az új típusú gondolkodásmód és értékesítési technikák elsajátítását a MaReSz hamarosan induló Masterclass szakmai képzései is segítik – jelentette be végül Bacsi Krisztina.
Forrás: Turizmus Online