Az első körökön már túl vagyunk, a konkrétumoknál tartunk. Valójában már az augusztusi brnói futamon megkerestem a szervező Dorna cég képviselőit. Most a jogdíjról, a pályaépítés feltételeiről, a verseny ütemezéséről tárgyalunk.
ttrend • Nagyjából ezek lennének azok a kérdések, amelyekről én is többet szeretnék tudni.Tárgyalási sikerünk érdekében egyelőre a részletekről nem tudom tájékoztatni a nyilvánosságot.
ttrend • Ön szerint reálisan mikor lenne lehetőség Magyarországon az első MotoGP-futam megrendezésére?Ha minden jó megy, már a 2010-es versenynaptárba bekerülhetünk. t
trend • És a nagy kérdés: hol lesz a helyszín? Lehet MotoGP-futamot tartani például a Hungaroringen?A Hungaroring jelenlegi formájában nem. Át lehet építeni, hiszen van olyan pálya, amelyen Forma– 1-es és MotoGP-versenyeket is rendeznek. Ehhez mindenképp több milliárd forintra lenne szükség. A jelenlegi szerződés szerint 2011-ig rendezhet Magyarország Forma–1-es futamokat, most dolgozunk azon, hogy ezt meghosszabbítsuk. Nem érdemes megkockáztatni, hogy esetleg azért veszítsük el a Forma–1 rendezésének jogát, mert nem kifogástalan az átépítés.
ttrend • Több milliárd forintos kiadásról van szó, akár új helyszín mellett döntenek, akár a Hungaroringet építik át. Nem lenne érdemes új helyszínnek esélyt adni?Attól függ. Elég sok feltétel van. Nagy területre van például szükség, és speciális környezetvédelmi szempontokat is figyelembe kell venni. Jó, ha magas szintű infrastruktúra is van: azt szeretném, ha nemcsak maga a pálya épülne fel, hanem színvonalas szolgáltatásokat is tudnánk nyújtani a versenyzőknek és a nézőknek. Például legyen a közelben több szálloda is. Sok vidéki város is érdeklődik, egyelőre mérlegeljük az ajánlataikat.
ttrend • Állami támogatást kapna a projekt?Meglátjuk. A hasonló beruházásokat mindenhol a világon döntően magántőkéből finanszírozzák. Hogy mekkora lesz az állami támogatás, akkor lehet megbecsülni, ha kiderül, hol lesz a helyszín.
ttrend • Miért jó Magyarországnak, ha MotoGP-versenyt rendeznek nálunk?Siker lehet ez a turizmusnak és a sportnak is. Autó- és a motorsportkategóriában a Forma–1 után ez a verseny kapja a legnagyobb és folyamatos médiafigyelmet a világon. A helyszínen a futam három napja alatt a százezret is meghaladja az átlagos nézőszám – ezek az emberek fogyasztanak, laknak valahol, ha már itt vannak, megnézik Magyarországot. Szerintem érdemes megnyerni a magyar és a nemzetközi motorostársadalmat is. A Forma–1-ről is azt tartom, hogy nagyon nagy hasznot hoz az országnak, még ha ez pontosan nem is forintosítható. Valószínűleg így lenne ez a MotoGP esetében is. Néhány hét múlva elkészül az a hatástanulmány, amely éppen erre a kérdésre keresi a választ.
ttrend • Milyen érvekkel sikerült meggyőzni a szervezőket, hogy érdemes Magyarországra hozni a futamot?Olyan országgal tennék változatosabbá a helyszíneket, amely a Forma–1-gyel már bizonyította, hogy több éven át is képes magas színvonalon megszervezni egy jelentős versenyt. Magyarország közlekedési csomópont, amelyet könynyen elérnek például a lengyelek, az ukránok, a románok, a bolgárok és a délszlávok is. Ez a szponzorok számára is kedvező, hiszen így új célcsoportot szólíthatnak meg.
ttrend • Mikorra várható a végleges döntés arról, lesz-e Magyarországon MotoGP-verseny?Jövő év márciusáig el kell dőlnie.
ttrend • Mitől függ, hogy létrejön-e a megállapodás?Lényegében attól, sikerül-e olyan konstrukciót kitalálnunk, amely nem terheli a költségvetést, de elfogadható a Dornának is. Hosszú távon minden félnek jól kell járnia.