„A közelmúltban elfogadott költségvetésünk a tavalyi évi keret háromszorosát különíti el turisztikai marketingre – fogalmazott Papp Gábor, Hévíz polgármestere. – Nemcsak az összeg magasabb, annak elosztásában is újfajta szemlélet mutatkozik.”
A polgármester elmondta: a város ez évtől egy nonprofit kft. formájában képviseli a Hévíz turizmusában érdekelt feleket.
„A kft. létrehozását többek között azért tartottuk fontosnak és szükségesnek, mert ezen a módon eredményesebben szerepelhetünk a turisztikai pályázatokon, illetve a szervezeti működés is hatékonyabb tud lenni ebben a formában. Természetesen a marketingegyesület a továbbiakban is működik és élvezi a város támogatását” – jelezte. Az új szemléletű városmarketing elemeiről Kepli József János alpolgármester beszélt.
„Egyik fontos feladatunk a városi honlap megújítása. Két külön fejlesztésben valósítjuk meg a város turisztikai portálját, valamint a közigazgatási oldalt. Ez előbbi értékesítéscentrikus lesz, így elsődleges feladata, hogy rajta keresztül minél több szálláskiadás, szobafoglalás realizálódjon. Az utóbbi portál az e-közigazgatás magas színvonalát hivatott biztosítani.”
Komoly változások várhatók Hévíz és a Fly-Balaton reptér marketingegyüttműködésében is: a város külön szerződést kíván kötni a Sármelléki repülőtér üzemeltetőjével, a tervek között a város névvásárlása is szerepel. A reptéri marketing a külföldi kampányokban is erősebben jelenik meg a jövőben, hiszen Hévíz nem csupán a meglévő piacokról kíván még több vendéget a városba csalogatni, hanem új piacokat is kíván nyitni; e törekvésben a repülőtér, mint a megközelítés eszköze, igen fontos szerepet kap.
Kepli József János elmondta: a klasszikus megjelenések mellett ez évtől újszerű elem lesz a város programjainak kampányszerű megjelenítése a piacon. A kínálatot a város évszakokhoz kötődően kívánja bemutatni, egy hívóesemény köré fölfűzve a többi, abban az évszakban várható programot. Szintén új eleme a marketingtevékenységnek Hévíz egészségipari szolgáltatásainak, illetve az egészségturizmus helyi lehetőségeinek propagálása. Ennek első, látványos lépése volt Hévíz város orvos nagyköveteinek avatása – a további, ehhez kapcsolódó tevékenység mentesebb lesz a külsőségektől, a témában Hévíz a biztosítótársaságok, politikai döntéshozók, orvosok, kamarák, turisztikai szakemberek felé nyújt részletes tájékoztatást.