2011: új szemlélet és több forrás marketingre

A korábbinál jóval jelentősebb összeget költhet turisztikai marketingre Hévíz önkormányzata. Az összeg elosztásában új szemléletet is igyekeznek megvalósítani. Az önkormányzat turizmussal kapcsolatos terveiről Papp Gábort, Hévíz polgármesterét kérdeztük. Az új szemléletű városmarketing elemeiről Kepli József János alpolgármester beszélt.

„A közelmúltban elfogadott költségvetésünk a tavalyi évi keret háromszorosát különíti el turisztikai marketingre – fogalmazott Papp Gábor, Hévíz polgármestere. – Nemcsak az összeg magasabb, annak elosztásában is újfajta szemlélet mutatkozik.”

A polgármester elmondta: a város ez évtől egy nonprofit kft. formájában képviseli a Hévíz turizmusában érdekelt feleket.

„A kft. létrehozását többek között azért tartottuk fontosnak és szükségesnek, mert ezen a módon eredményesebben szerepelhetünk a turisztikai pályázatokon, illetve a szervezeti működés is hatékonyabb tud lenni ebben a formában. Természetesen a marketingegyesület a továbbiakban is működik és élvezi a város támogatását” – jelezte. Az új szemléletű városmarketing elemeiről Kepli József János alpolgármester beszélt.

„Egyik fontos feladatunk a városi honlap megújítása. Két külön fejlesztésben valósítjuk meg a város turisztikai portálját, valamint a közigazgatási oldalt. Ez előbbi értékesítéscentrikus lesz, így elsődleges feladata, hogy rajta keresztül minél több szálláskiadás, szobafoglalás realizálódjon. Az utóbbi portál az e-közigazgatás magas színvonalát hivatott biztosítani.”

Komoly változások várhatók Hévíz és a Fly-Balaton reptér marketingegyüttműködésében is: a város külön szerződést kíván kötni a Sármelléki repülőtér üzemeltetőjével, a tervek között a város névvásárlása is szerepel. A reptéri marketing a külföldi kampányokban is erősebben jelenik meg a jövőben, hiszen Hévíz nem csupán a meglévő piacokról kíván még több vendéget a városba csalogatni, hanem új piacokat is kíván nyitni; e törekvésben a repülőtér, mint a megközelítés eszköze, igen fontos szerepet kap.

Kepli József János elmondta: a klasszikus megjelenések mellett ez évtől újszerű elem lesz a város programjainak kampányszerű megjelenítése a piacon. A kínálatot a város évszakokhoz kötődően kívánja bemutatni, egy hívóesemény köré fölfűzve a többi, abban az évszakban várható programot. Szintén új eleme a marketingtevékenységnek Hévíz egészségipari szolgáltatásainak, illetve az egészségturizmus helyi lehetőségeinek propagálása. Ennek első, látványos lépése volt Hévíz város orvos nagyköveteinek avatása – a további, ehhez kapcsolódó tevékenység mentesebb lesz a külsőségektől, a témában Hévíz a biztosítótársaságok, politikai döntéshozók, orvosok, kamarák, turisztikai szakemberek felé nyújt részletes tájékoztatást.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.