Megfontolásra érdemes, hogy jobban hasznosítsuk a millenniumi földalatti vasutat is, amelynek eredeti kocsijait szintén működtetni lehetne – többek között erről is szólt Szőcs Géza kultúráért felelős államtitkár a sajtóbeszélgetésen. Mint mondta, összesen öt eredeti vasúti kocsi maradt meg, ebből kettő külföldön van, három pedig hazánkban.
A beszélgetésen felsoroltak több már ismert tényt: melyik múzeum hová kerülne az elképzelések szerint, és hangsúlyozták azt is, hogy a terveket csak a fővárossal szorosan együttműködve lehet elképzelni. A szóba kerülő épületek egy része fővárosi, más része pedig az állam és a XIV. kerületi önkormányzat tulajdona, éppen ezért sorozatos egyeztetésekre kerül sor.
Hogy állunk most, mi az első feladat? - hangzott el a kérdés az újságíró kollégáktól, mire az államtitkár részletesen taglalta a már kész terveket. Első lépés a MúzeumLiget projekt, ennek keretében az ’56-osok terén új, nemzeti közgyűjteményi épületegyüttes valósul meg.
A több ütemben tervezett fejlesztés új, korszerű befogadó közeget teremt azoknak a kiemelkedő közgyűjteményeknek, amelyek jelenleg nem megfelelő körülmények között működnek.
Többen érdeklődtek, lesznek-e hatástanulmányok, és azokra honnan teremtődik elő a pénz. A miniszteri biztos megerősítette azt a tényt, hogy az Andrássy negyed megvalósításának idő-és forrásigénye csak részletes hatástanulmányok és hatásvizsgálatok alapján becsülhető meg. Az előkészítés forrását a 2012. évi költségvetésben a Kormány biztosítja. A megvalósítás többlépcsős, akár húsz éves időtávot is felölelő folyamat lesz.
Tényként hangzott el, hogy Andrássy gróf szobra helyet kap az Erzsébet téren, ahonnan „ránéz” majd a róla elnevezett útra.