A gazdasági válság a légi közlekedési szektort, így Magyarország légi forgalmát is kedvezőtlenül érintette. A 2009-es évet a hazai légtéren átrepülő és a Ferihegyi nemzetközi repülőtéren fel- és leszálló forgalom tekintetében is visszaesés jellemezte a 2008-as évhez képest. A HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. által, saját adatforrásokból készített forgalmi statisztika alapján elmondható azonban, hogy a negatív tendencia 2010-ben megfordulni látszik, a HungaroControl szakemberei szerint további forgalomnövekedés várható.
A magyar légtéren átrepülő (tranzit) forgalom - amely a hazai légtérben közlekedő gépek 80%-a - 2010 márciusában 6,3%-kal növekedett, így a havi mozgásszám lényegében azonos a gazdasági válság előtti időszak évszaknak megfelelő forgalmával.
A magyar légtérben közlekedő gépek 20%-át teszi ki a Ferihegyi nemzetközi repülőtérre érkező és onnan induló gépek forgalma, amelynek csökkenő trendje változatlan. A 2010. márciusi csökkenés 2,9%-os.
A két hatás 2010 márciusában az összforgalom 4,4%-os növekedését eredményezte. A magyar légiforgalmi irányítók által márciusban irányított gépek száma ismét meghaladja a negyvenezret. A 42 496 irányított gép a British Airways márciusi sztrájkja miatti járattörlések ellenére is a vártnál és az előre jelzettnél kedvezőbb érték.
A 2009-es év első három hónapjában a magyar légiforgalmi irányítók összesen 113 136, míg 2010. január és március között 118 549 gépet irányítottak, ezzel a magyar légtér forgalma 4,78%-kal növekedett az első negyedévben a tavalyi év azonos időszakához képest.