A Speciális Olimpiát segítő számos Coca-Cola marketingtevékenység közül az egyik egy görögországi Facebook-kampány. Ebben arra kérik fogyasztóikat és a rajongókat, hogy küldjenek egy jókívánságot vagy buzdítást a sportolóknak. Minden üzenet 1 euró adományt jelent a versenyen indulóknak. Ugyanerre a témára épül a reklámfilm is, amelyben több mint száz Coca-Cola-dolgozó szerepel együtt a Speciális Olimpia-i sportoló Panayiotis Koutatzis-szal. A görög eladáshelyi kampány alatt pedig kihelyezett "Coca-Cola Boldogság Üveg"-ekbe lehetett bedobni az üzeneteket. Ezek a palackok most már a verseny helyszíneit díszítik.
Májusban a kampányon kívül a Coca-Cola adományként ajánlotta fel a görögországi Coca-Cola, Coca-Cola light és Coke zero eladásaiból származó bevételének egy bizonyos hányadát. Ezzel és a vállalat egyéb adománygyűjtő tevékenységével összesen 500.000 euró gyűlt össze.
A tervek szerint a Játékok ideje alatt a Coca-Cola körülbelül kétmillió frissítő italt szolgál fel a hétezer sportolónak és a több tízezer családtagnak, barátnak, önkéntesnek és rajongónak.
A vállalat az 1968-as megalapítása óta szponzorálja a Speciális Olimpiát pénzügyi és természetbeni hozzájárulással, önkéntes segítséggel, felszerelések, egyenruhák és egyéb szolgáltatások biztosításával.
Az idei Játékokon Andrés Delgado, a Coca-Cola 27 éves munkatársa is indul, aki postai koordinátorként dolgozik Venezuelában. 2003-ban már képviselte hazáját az Írországban megrendezett Speciális Olimpián, akkor két bronzérmet nyert súlyemelésben. Most művészi tornában versenyez - írja a Marketinginfo.
"Magunkénak érezzük a Speciális Olimpia értékeit; az elfogadást, a beilleszkedést és az optimizmust." - mondta Muhtar Kent, a The Coca-Cola Company elnök-vezérigazgatója. Legjobban úgy tudjuk támogatni a Speciális Olimpiát, ha eljuttatjuk ezeket az üzeneteket azon emberek millióihoz, akik minden nap fogyasztanak Coca-Cola-t."
A Coca-Cola Magyarország is hosszú évek óta kiemelt támogatója a Magyar Speciális Olimpiai Szövetségnek. A vállalat célja a rendszeres támogatással az, hogy hozzájáruljon a szövetség sportolóinak edzési és versenyzési lehetőségeihez. (forrás: Marketinginfo)