A családi, vízparti üdülés az első helyen – A BRIB előtt a régió idei marketingterve
Az idén százharmincmillió forint a Balatoni Regionális Idegenforgalmi Bizottság pályázati kerete, jelentette be Rosta Sándor elnök a testület április 4-i ülésén.
Mint elmondta, a meghirdetésre egy hét múlva, a többi régió pályázatával közösen kerül majd sor. A részleteket is akkor lehet megtudni, de annyi már most biztos, hogy támogatni fogják a rendezvényeket, a turisztikai marketinget és az animációs tevékenységet. A Balatoni Regionális Turisztikai Projekt Iroda 2007. évi marketingtervét Dani Barbara megbízott igazgató ismertette a BRIB tagjaival. A kiemelt termékek közé a családi vízparti üdülést, a wellnesst, valamint a zöld-, illetve aktív turizmust sorolják. A marketingterv kiemelt célterületként itthon a főváros mellett Győrt, Pécset, Debrecent, Szegedet, a határon túl Németországot, Ausztriát, Nagy-Britanniát, Lengyelországot és Oroszországot jelöli meg. A belföldi kampányban elsősorban a nyomtatott és az elektronikus sajtó különböző szereplőire építenek. Érdekes elem lesz az egyik kereskedelmi televízión induló 10 részes program, amelyben egy-egy népszerű szereplő próbáját mutatják be különböző balatoni aktivitási lehetőségekkel. A próbák között több más mellett szerepel majd barlangtúra, vitorlázás, kajakozás, lovaglás, kerékpározás és bortúra is. A külföldi akciók között 18 kiállítási megjelenés szerepel, Stuttgartban és Berlinben road showt terveznek, study tourra, workshopra várják a lengyel turisztikai szakembereket, Oroszországban a MITF díszvendégeként mutatkozik be a Balaton. A testület jóváhagyta a saját munkatervét is. A tervek szerint kiemelten kívánnak foglalkozni az 1980-as évek közepétől több részletben megépült balatoni kerékpárúttal. Szeretnék, ha a mai, gazdátlan állapot megszűnne, ehhez országosan azonos szabályok alapján kellene rendezni a hasonló létesítmények fenntartásával kapcsolatos feladatokat, forrásokat. A BRIB szívesen segít az érintett hatóságoknak a szükséges jogszabály előkészítésében. Ugyancsak fontos témaként szerepel a munkatervben a balatoni nagy rendezvények helyzetéről szóló tájékozódás, amelynek kapcsán megvizsgálják egy-egy a déli, illetve az északi parton megvalósítható fesztivál tervét. (BTSZ)
Szerdától lehet asztalt foglalni a tavaszi Országos Étterem Hét rendezvényre, amelyen több mint 200 vendéglátóhely, köztük 14, Michelin-ajánlással rendelkező étterem menüiből lehet majd választani.
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).