Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

2025. május 27-én a Grand Hotel Esztergomban került megrendezésre a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének LXI. közgyűlése.

  1. helytelen:

„Május 26-án indították útjára a belföldi nyári kampányt, amely július 31-ig tart, és amelynek fő hívószavai a vízpart, fürdőzés és strandolás, és amelyben a fiatal baráti társaságokat és a hazai családokat szólítják meg.”

 

helyes:

„Május 26-án indították útjára a belföldi nyári kampányt, amely július közepéig, és amelynek fő hívószavai a vízpart, fürdőzés és strandolás, és amelyben a fiatal baráti társaságokat és a hazai családokat szólítják meg.”

 

 

  1. helytelen:

„47 nemzetközi alkotó 9 piacról 1100 organikus tartalmat generált, összesen 41 milliós elérést biztosítva Magyarországnak.”

 

helyes:

„47 nemzetközi alkotó 9 piacról több mint 1500 tartalmat generált, a tartalomgyártók több mint 200 millió követőjüknek mutatták be a fővárost és Magyarországot Instagramon és TikTok-on.”

 

 

 

Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója köszöntőjében elmondta, az elmúlt év rekordév volt a turizmusban, amelyhez számos tényező járult hozzá. Különösen erős volt a beutazó turizmus, és fontos mérföldkő volt a budapesti repülőtér állami visszavásárlása. Vagyis, mint mondta, minden adott, hogy a jelenlegi konjunktúra tovább folytatódjon, de ehhez közös feladatokra van szükség.

„Úgy gondolom, a fejlődés egyik meghatározó eleme lesz a hitelezés feltételeinek átalakítása. A kereslet és az infrastrukturális bővítés mellett egyre fontosabb a fenntartható finanszírozás kérdése is.”

Beszédében kiemelte, hogy a kiegyensúlyozott turisztikai fejlődés elengedhetetlen, amelyhez „hitelezési fordulatra” van szükség. A nagy állami fejlesztések időszaka után a fókusz immár a salesre és marketingre helyeződik. Az állami támogatások szerepét fokozatosan visszatérítendő pénzügyi eszközök veszik át, és ezek segítségével a fejlesztéseket felelősségteljesen lehet végrehajtani.


Fotó: MSZÉSZ/Tamás Pál

Ahogy arról mi is beszámoltunk,

még az idén létrejön a turizmus saját pénzügyi szolgáltató intézménye, és megkezdi működését a turisztikai szektor hiteligényét kiszolgáló pénzügyi szolgáltató.

Ennek létrehozásához szükséges jogszabályi csomag már társadalmi egyeztetésen van.

A folytatásban Ligeti Martina, a Visit Esztergom ügyvezetője elmondta, az idei év biztató számokkal indult:

Esztergomba 4 százalékkal több látogató érkezett, mint a tavalyi év azonos időszakában. A város egyre vonzóbb úti céllá válik, már nemcsak egynapos kirándulások célpontja, hanem többen többnapos tartózkodást is terveznek itt.


Fotó: MSZÉSZ/Tamás Pál

A város volt a 100 éves Tour de Hongrie kerékpárverseny célvárosa is, és a külföldi turisták részéről is növekvő érdeklődést tapasztalnak, különösen Szlovákiából, Csehországból, Németországból, Romániából, Lengyelországból és az USA-ból.

„Célunk, hogy Esztergom ne csak belföldi célpont legyen, hanem a külföldi utazók térképére is felkerüljön. A város nemcsak a bazilikát kínálja, hanem számtalan felfedeznivalót és élményt is.”

– tette hozzá.

Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója a marketing tevékenységről beszélt. Ennek kapcsán elmondta, hogy az NTAK 22 különböző forrásból gyűjti az adatokat: online felületekről, Google-keresésekből, mobilcella-adatokból, közösségi média figyeléséből, légi forgalmi adatokból, valamint mesterséges intelligencia alapú esettanulmányokon is dolgoznak.


Fotó: MSZÉSZ/Tamás Pál

Ennek köszönhetően jelenleg 96 százalékos pontosságú előrejelzésekkel tudnak dolgozni.

Az előfoglalási modell segítségével megfigyelhető, hogy mely küldő országokból, mely desztinációkra érkeznek az utazók. Ez alapján történik a marketingforrások szétosztása a 13 célpiac között.

Mint fogalmazott, év elején sikeres SZÉP-kártya kampány futott le, ezt követte a tavaszi kampány, amely fürdővárosokat és tavaszi tájakat helyezett fókuszba.

Május 26-án indították útjára a belföldi nyári kampányt, amely július közepéig tart, és amelynek fő hívószavai a vízpart, fürdőzés és strandolás, és amelyben a fiatal baráti társaságokat és a hazai családokat szólítják meg

Ismertette a nemzetközi marketingaktivitásokat is, ennek során beszélt az év eleji long-haul kampány ról, Expedia és Mobkoi együttműködésekről, CNN kampányról, NBC, CNBC, USA Today együttműködésről.

A mid-haul nyári kampányok kapcsán elmondta, hogy ez 7 országra fókuszál, magas költségű imázsépítés céljából, és beszélt arról is, hogy a tartalomgyártókkal folytatott kampány kiemelkedően eredményesnek bizonyul:

47 nemzetközi alkotó 9 piacról több mint 1500 tartalmat generált, a tartalomgyártók több mint 200 millió követőjüknek mutatták be a fővárost és Magyarországot Instagramon és TikTok-on.

Előadása végén az üzleti turizmus kapcsán elmondta, hamarosan indul a MICE-alap, elsőként Budapestre koncentrálva, majd kibővítve. Ennek keretében 400 millió forintos keretet biztosítanak olyan rendezvényeknek, amelyek Magyarországot választják helyszínként, és amelyet magyar és külföldi szervezők egyaránt igényelhetnek.

 

 


Változás a nemzetközi szállodaláncnál

Változás a nemzetközi szállodaláncnál 

Megújította nevét és vállalati identitását az AccorInvest.
Tűz ütött ki a visegrádi négycsillagos szálláshelyen – FRISSÍTVE

Tűz ütött ki a visegrádi négycsillagos szálláshelyen – FRISSÍTVE 

A sors ismétli önmagát. A június 13-án történtekre reagált a ház tulajdonos-igazgatója.
Tíz szál gyertya az Aria Hotel Budapest születésnapi tortáján

Tíz szál gyertya az Aria Hotel Budapest születésnapi tortáján 

2025-ben ünnepli fennállásának tizedik évfordulóját az Aria Hotel Budapest.
Újjászületett szálloda a kiállítások kapujában – megnyílt a négycsillagos hotel

Újjászületett szálloda a kiállítások kapujában – megnyílt a négycsillagos hotel 

A korábbi Expo Congress Hotel felújításából született az Expo Tower.
Nem panaszkodhatnak a szállodások az idei pünkösdi hosszú hétvégére

Nem panaszkodhatnak a szállodások az idei pünkösdi hosszú hétvégére 

A június eleji hosszú hétvégén 45 százalékkal több vendég szállt meg a Balatonnál, mint tavaly, közölte a Visit Hungary.
Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.