Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

2025. május 27-én a Grand Hotel Esztergomban került megrendezésre a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének LXI. közgyűlése.

Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója köszöntőjében elmondta, az elmúlt év rekordév volt a turizmusban, amelyhez számos tényező járult hozzá. Különösen erős volt a beutazó turizmus, és fontos mérföldkő volt a budapesti repülőtér állami visszavásárlása. Vagyis, mint mondta, minden adott, hogy a jelenlegi konjunktúra tovább folytatódjon, de ehhez közös feladatokra van szükség.

„Úgy gondolom, a fejlődés egyik meghatározó eleme lesz a hitelezés feltételeinek átalakítása. A kereslet és az infrastrukturális bővítés mellett egyre fontosabb a fenntartható finanszírozás kérdése is.”

Beszédében kiemelte, hogy a kiegyensúlyozott turisztikai fejlődés elengedhetetlen, amelyhez „hitelezési fordulatra” van szükség. A nagy állami fejlesztések időszaka után a fókusz immár a salesre és marketingre helyeződik. Az állami támogatások szerepét fokozatosan visszatérítendő pénzügyi eszközök veszik át, és ezek segítségével a fejlesztéseket felelősségteljesen lehet végrehajtani.


Fotó: MSZÉSZ/Tamás Pál

Ahogy arról mi is beszámoltunk,

még az idén létrejön a turizmus saját pénzügyi szolgáltató intézménye, és megkezdi működését a turisztikai szektor hiteligényét kiszolgáló pénzügyi szolgáltató.

Ennek létrehozásához szükséges jogszabályi csomag már társadalmi egyeztetésen van.

A folytatásban Ligeti Martina, a Visit Esztergom ügyvezetője elmondta, az idei év biztató számokkal indult:

Esztergomba 4 százalékkal több látogató érkezett, mint a tavalyi év azonos időszakában. A város egyre vonzóbb úti céllá válik, már nemcsak egynapos kirándulások célpontja, hanem többen többnapos tartózkodást is terveznek itt.


Fotó: MSZÉSZ/Tamás Pál

 

A város volt a 100 éves Tour de Hongrie kerékpárverseny célvárosa is, és a külföldi turisták részéről is növekvő érdeklődést tapasztalnak, különösen Szlovákiából, Csehországból, Németországból, Romániából, Lengyelországból és az USA-ból.

„Célunk, hogy Esztergom ne csak belföldi célpont legyen, hanem a külföldi utazók térképére is felkerüljön. A város nemcsak a bazilikát kínálja, hanem számtalan felfedeznivalót és élményt is.”

– tette hozzá.

Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója a marketing tevékenységről beszélt. Ennek kapcsán elmondta, hogy az NTAK 22 különböző forrásból gyűjti az adatokat: online felületekről, Google-keresésekből, mobilcella-adatokból, közösségi média figyeléséből, légi forgalmi adatokból, valamint mesterséges intelligencia alapú esettanulmányokon is dolgoznak.


Fotó: MSZÉSZ/Tamás Pál

Ennek köszönhetően jelenleg 96 százalékos pontosságú előrejelzésekkel tudnak dolgozni.

Az előfoglalási modell segítségével megfigyelhető, hogy mely küldő országokból, mely desztinációkra érkeznek az utazók. Ez alapján történik a marketingforrások szétosztása a 13 célpiac között.

Mint fogalmazott, év elején sikeres SZÉP-kártya kampány futott le, ezt követte a tavaszi kampány, amely fürdővárosokat és tavaszi tájakat helyezett fókuszba.

Május 26-án indították útjára a belföldi nyári kampányt, amely július 31-ig tart, és amelynek fő hívószavai a vízpart, fürdőzés és strandolás, és amelyben a fiatal baráti társaságokat és a hazai családokat szólítják meg.

Ismertette a nemzetközi marketingaktivitásokat is, ennek során beszélt az év eleji long-haul kampány ról, Expedia és Mobkoi együttműködésekről, CNN kampányról, NBC, CNBC, USA Today együttműködésről.

A mid-haul nyári kampányok kapcsán elmondta, hogy ez 7 országra fókuszál, magas költségű imázsépítés céljából, és beszélt arról is, hogy a tartalomgyártókkal folytatott kampány kiemelkedően eredményesnek bizonyul:

47 nemzetközi alkotó 9 piacról 1100 organikus tartalmat generált, összesen 41 milliós elérést biztosítva Magyarországnak.

Előadása végén az üzleti turizmus kapcsán elmondta, hamarosan indul a MICE-alap, elsőként Budapestre koncentrálva, majd kibővítve. Ennek keretében 400 millió forintos keretet biztosítanak olyan rendezvényeknek, amelyek Magyarországot választják helyszínként, és amelyet magyar és külföldi szervezők egyaránt igényelhetnek.

 

 


Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.
Északi stílus új köntösben – ibis Styles nyitás Tallinnban

Északi stílus új köntösben – ibis Styles nyitás Tallinnban 

Az ibis új helyszínekkel erősíti európai pozícióit a régióban.
Több mint 65 ezer spanyol Airbnb-s szálláshely szűnik meg

Több mint 65 ezer spanyol Airbnb-s szálláshely szűnik meg 

Sok spanyol az ilyen rövid távú kiadásokat okolja a lakáshiány súlyosbodásáért.
Szállásfoglalási előrejelzés az idei főszezonra

Szállásfoglalási előrejelzés az idei főszezonra 

Magyarország egyik vezető hotel menedzsment szoftverének friss adatai szerint.
Ötcsillagos Maldív-szigeteki szálláshely a világ legjobb szállodái között

Ötcsillagos Maldív-szigeteki szálláshely a világ legjobb szállodái között  

Az Ayada Maldives elnyerte a TripAdvisor „Best of the Best” címet a 2025-ös Travelers’ Choice Awards keretében.
Fehér ház a kéklő tó partján – születésnapot ünnepelt a Kenese Bay Garden

Fehér ház a kéklő tó partján – születésnapot ünnepelt a Kenese Bay Garden 

Van a Balaton északi partján egy hely, amit, ha egyszer felfedez az ember, szinte biztos, hogy szeretne oda visszatérni.
Átadták az idei Aranynap-díjakat

Átadták az idei Aranynap-díjakat 

Hat magyarországi konferencia és wellness szálloda, valamint rendezvényhelyszín kapott elismerést.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.