- helytelen:
„Május 26-án indították útjára a belföldi nyári kampányt, amely július 31-ig tart, és amelynek fő hívószavai a vízpart, fürdőzés és strandolás, és amelyben a fiatal baráti társaságokat és a hazai családokat szólítják meg.”
helyes:
„Május 26-án indították útjára a belföldi nyári kampányt, amely július közepéig, és amelynek fő hívószavai a vízpart, fürdőzés és strandolás, és amelyben a fiatal baráti társaságokat és a hazai családokat szólítják meg.”
- helytelen:
„47 nemzetközi alkotó 9 piacról 1100 organikus tartalmat generált, összesen 41 milliós elérést biztosítva Magyarországnak.”
helyes:
„47 nemzetközi alkotó 9 piacról több mint 1500 tartalmat generált, a tartalomgyártók több mint 200 millió követőjüknek mutatták be a fővárost és Magyarországot Instagramon és TikTok-on.”
Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója köszöntőjében elmondta, az elmúlt év rekordév volt a turizmusban, amelyhez számos tényező járult hozzá. Különösen erős volt a beutazó turizmus, és fontos mérföldkő volt a budapesti repülőtér állami visszavásárlása. Vagyis, mint mondta, minden adott, hogy a jelenlegi konjunktúra tovább folytatódjon, de ehhez közös feladatokra van szükség.
„Úgy gondolom, a fejlődés egyik meghatározó eleme lesz a hitelezés feltételeinek átalakítása. A kereslet és az infrastrukturális bővítés mellett egyre fontosabb a fenntartható finanszírozás kérdése is.”
Beszédében kiemelte, hogy a kiegyensúlyozott turisztikai fejlődés elengedhetetlen, amelyhez „hitelezési fordulatra” van szükség. A nagy állami fejlesztések időszaka után a fókusz immár a salesre és marketingre helyeződik. Az állami támogatások szerepét fokozatosan visszatérítendő pénzügyi eszközök veszik át, és ezek segítségével a fejlesztéseket felelősségteljesen lehet végrehajtani.
Fotó: MSZÉSZ/Tamás Pál
Ahogy arról mi is beszámoltunk,
még az idén létrejön a turizmus saját pénzügyi szolgáltató intézménye, és megkezdi működését a turisztikai szektor hiteligényét kiszolgáló pénzügyi szolgáltató.
Ennek létrehozásához szükséges jogszabályi csomag már társadalmi egyeztetésen van.
A folytatásban Ligeti Martina, a Visit Esztergom ügyvezetője elmondta, az idei év biztató számokkal indult:
Esztergomba 4 százalékkal több látogató érkezett, mint a tavalyi év azonos időszakában. A város egyre vonzóbb úti céllá válik, már nemcsak egynapos kirándulások célpontja, hanem többen többnapos tartózkodást is terveznek itt.
Fotó: MSZÉSZ/Tamás Pál
A város volt a 100 éves Tour de Hongrie kerékpárverseny célvárosa is, és a külföldi turisták részéről is növekvő érdeklődést tapasztalnak, különösen Szlovákiából, Csehországból, Németországból, Romániából, Lengyelországból és az USA-ból.
„Célunk, hogy Esztergom ne csak belföldi célpont legyen, hanem a külföldi utazók térképére is felkerüljön. A város nemcsak a bazilikát kínálja, hanem számtalan felfedeznivalót és élményt is.”
– tette hozzá.
Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója a marketing tevékenységről beszélt. Ennek kapcsán elmondta, hogy az NTAK 22 különböző forrásból gyűjti az adatokat: online felületekről, Google-keresésekből, mobilcella-adatokból, közösségi média figyeléséből, légi forgalmi adatokból, valamint mesterséges intelligencia alapú esettanulmányokon is dolgoznak.
Fotó: MSZÉSZ/Tamás Pál
Ennek köszönhetően jelenleg 96 százalékos pontosságú előrejelzésekkel tudnak dolgozni.
Az előfoglalási modell segítségével megfigyelhető, hogy mely küldő országokból, mely desztinációkra érkeznek az utazók. Ez alapján történik a marketingforrások szétosztása a 13 célpiac között.
Mint fogalmazott, év elején sikeres SZÉP-kártya kampány futott le, ezt követte a tavaszi kampány, amely fürdővárosokat és tavaszi tájakat helyezett fókuszba.
Május 26-án indították útjára a belföldi nyári kampányt, amely július közepéig tart, és amelynek fő hívószavai a vízpart, fürdőzés és strandolás, és amelyben a fiatal baráti társaságokat és a hazai családokat szólítják meg
Ismertette a nemzetközi marketingaktivitásokat is, ennek során beszélt az év eleji long-haul kampány ról, Expedia és Mobkoi együttműködésekről, CNN kampányról, NBC, CNBC, USA Today együttműködésről.
A mid-haul nyári kampányok kapcsán elmondta, hogy ez 7 országra fókuszál, magas költségű imázsépítés céljából, és beszélt arról is, hogy a tartalomgyártókkal folytatott kampány kiemelkedően eredményesnek bizonyul:
47 nemzetközi alkotó 9 piacról több mint 1500 tartalmat generált, a tartalomgyártók több mint 200 millió követőjüknek mutatták be a fővárost és Magyarországot Instagramon és TikTok-on.
Előadása végén az üzleti turizmus kapcsán elmondta, hamarosan indul a MICE-alap, elsőként Budapestre koncentrálva, majd kibővítve. Ennek keretében 400 millió forintos keretet biztosítanak olyan rendezvényeknek, amelyek Magyarországot választják helyszínként, és amelyet magyar és külföldi szervezők egyaránt igényelhetnek.