A Jobbik a szállodák csillagozásáról

Megérkezett szerkesztőségünkbe az első reakció a Szállodák és csillagok Mi lesz azokkal a hotelekkel, amelyek nem lépnek be a Hotelstars rendszerébe? című cikkünkre.  Zakó László, a Jobbik Magyarországért Mozgalom országgyűlési képviselője, a Sport- és turizmusbizottság tagja arról tájékoztatta szerkesztőségünket, hogy a közelmúltban tartottak sajtótájékoztatót a témáról. A Jobbik szerint az új rendszer felépítése bonyolult és drága.

Zakó László TurizmusOnline-hoz eljuttatott közleményében felhívja a figyelmet rá, hogy a hazai vállalkozásokon belül az idegenforgalomban, a vendéglátásban érintetteket különösen sújtotta a gazdasági válság. Nem kétséges, mindenki szeretné tudni, hogy kiválasztott szállás- vagy fürdőhelye mit tartogat számára, azonban ez eddig sem volt titok, másrészt az egész minősítő rendszert a helyileg illetékes jegyző eddig is hivatalból elvégezte.

A Turisztikai Szakállamtitkárság bejelentette, benyújtották az eddig elkészült szálláshelyi
védjegyeket a Magyar Szabadalmi Hivatalhoz. Az új minősítési rendszer bevezetése küszöbön áll, és bár alkalmazása nem kötelező, de egy bizonyos vendégkör megszerzése vagy megtartása érdekében ajánlott a megfelelő osztályok, koronák, csillagok, napraforgók megszerzése, áll a közleményben.

A rendszer felépítése bonyolult, megvalósítása pedig drága, véli a Jobbik.

A tehertételekről:

Ha az érintettek számát felszorozzuk a rájuk vonatkozó minősítési költségekkel, kiderül, hogy milliárdos kiadásba űzik bele az amúgy is kizsigerelt vállalkozásokat, áll a közleményben. Ha az osztályba sorolási eljárást nem is fogja mindenki kérni, a várható összes bekerülési költség akkor is el fogja érni a másfél milliárd forintot.

Ennek két előre látható következménye, hogy egyrészt sokan képtelenek lesznek vállalni a minősítési procedúrát, másrészt az alacsonyabb besorolású szálláshelyeken mindenképpen érvényesíteni fogják ennek költségét a szállás díjában. A kisvállalkozások 2009-ben felélték tartalékaikat, így számukra a további forgalomcsökkenés végzetes lehet, véli a politikus.

A recessziót az öt- és négycsillagos szállodák élték, élik át könnyebben, a bevezetett intézkedés ismét a kicsiket sújtja.

A szálláshelyek szolgáltatásainak minőségi színvonal szerinti megkülönböztetését a szakmai szövetségek közreműködésével kialakított védjegyrendszerrel biztosítják, miközben eddig – szintén önbevallás, önértékelés után – a település jegyzője adta ki a megfelelő okmányokat. Az eddigi eljárás díja töredéke volt a most bevezetettnek. Már most tudomásunk van arról, hogy olyan személyek fognak más egységekről döntést hozni, akik saját vállalkozásaikkal jelen vannak ugyanazon település idegenforgalmi szolgáltatásában, írja a közlemény.

Számtalan felmérés bizonyítja, hogy egy vendég elsősorban az internetről szerzett információk, barátaitól, ismerőseitől hallott vélemények, illetve saját tapasztalata alapján dönt úti célját illetően. Minden szolgáltatónak elemi érdeke a kifogástalan kínálat biztosítása, ellenkező esetben a piac farkastörvényei hozzák meg az ítéletet. A Jobbik Magyarországért Mozgalom elsősorban a kisvállalkozásokat feleslegesen terhelő sarcként tekint a minősítési rendszer bevezetésére.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.