A részletes adatok alapján 1,8 trillió dollárt termelt a luxusipar 2013-ban. A végleges eredmény a szektor komplex és szerteágazó termékcsoportjainak bevételei alapján készült el. A termékeket három fő csoportra kategorizálták a készítők: személyre szabott luxustermékek, luxusautók és luxusélmény termékei.
Csak a luxusautók termeltek nem kevesebb, mint 400 milliárd dollárt a szektornak Az impozáns összeghez hozzáadva a privát légitársaságok és luxuséttermek bevételeit máris összejön 1 trilliárd dollár. A további csoportok áttekintése részletes betekintést nyújt a szektor szolgáltatásaiba.
A luxusélményekbe olyan termékek és szolgáltatások kerültek, mint utazás és szállodák, wellness szolgáltatások, yacht utazások, lakberendezési tárgyak, elektronikai cikkek és művészetek. Végül a személyre szabott luxustermékek kategóriájába kerültek a kozmetikumok, órák és ékszerek, bőr termékek és kiegészítők, valamint ruházat.
A BCG szerint a luxusipar utóbbi két évben tanúsított 11 százalékos növekedése körülbelül 7 százalékra mérséklődik a következő pár évben. A számadatok igazán meggyőzőek és azt is fontos érzékeltetni mennyire mozgalmas is a luxusszektor. Folyamatosan új termékek jelennek meg a piacon, rengeteg applikáció fejlesztése zajlik és nagyszábású bővítések is jellemzik a szektort. Legutóbb a Louis Vuitton vásárolta fel 2,6 milliárd dollárért a kasmír-kereskedő Loro Pianat.
A kutatás arra is kitér, hogy a luxusszektor mozgatói a világ fejlődő gazdaságai, mint például Kína, Oroszország, Brazília és India. Az említett négy kontinensnyi ország a világ luxusforgalmának 30 százalékáért felelős. Kína dominanciáját jelzi, hogy a világ luxusfogyasztásának nem kevesebb, mint 15 százaléka történik az ázsiai országban.
Forrás: BCG Perspectives