Érintőlegesen. A Közgázra jártam, és komolyabban sportoltam, főleg fociztam. Amikor a 80-as évek végén népszerű lett idehaza a kispályás és a teremfoci, nemzetközi versenyekre szerveztem meg a kijutást. Folyamatosan bővültek a kapcsolataim, teremfocitornákat, egyetemi sportfesztiválokat rendeztem. Az egyetem után szállítmányozási cégeknél kezdtem el dolgozni. Azután nyertem egy ösztöndíjat Németországba, ahol, úgy láttam, hogy lenne igény a Magyarországra való beutaztatásra. 1990 őszén alapítottam meg a céget, amely akkor még csak beutaztatással foglalkozott. Egy ötödik emeleti lakásban kezdett működni az iroda, a legfontosabb beruházás egy faxkészülék megvásárlása volt, amelynek vételárát az engem némiképp őrültnek tartó családtagok adták össze. Betéti társaság lett a cégforma, mert nem volt meg a korlátolt felelősségű társaság alapításához szükséges törzstőkém, apám 15 éves Ladáját apportáltuk a cégbe. Türelmetlen voltam, de nem bántam meg. A történethez hozzátartozik, hogy 1995 óta már nem megy a beutaztatás, ma már főleg csak szilveszterkor fogadunk néhány csoportot.
ttrend • Manapság mennyire fontos számodra a sport?Még ma is focizom, irányító középpályás vagyok az Unitravel FC-ben, amely az öregfiúkbajnokság középcsoportjában játszik. Korábban az MTK ifi I-et, az Erdért, az Ikarus és az NB III élcsoportjába tartozó Magyar Kábel csapatát is erősítettem. Manapság is minden hétre jut egy nagypályás meccs, péntek délután ott vagyok a kispályás bajnokságon, telente pedig teremfocizom. Amikor jut rá időm, teniszezem és síelek.
ttrend • Mikor és hogyan váltottál a kiutaztatásra?A 1991-es Utazás kiállítás meghatározó jelentőségű volt a cég szempontjából, ekkor ismerkedtem össze ugyanis Babettel (Elizabeth- Parragh Pataki – a szerk.), a Maison de la France budapesti képviselőjével, aki meghívott az első hazai francia síbörzére. A rendezvényen több kinti szolgáltató is arra buzdított, hogy ismerjem meg a kínálatát. Így végül útnak eredtem a korábban már említett tizenöt éves sárga Ladával, aminek eredményeként a 92/93-as téli szezonra már hat buszos csoportot küldtem két francia síhelyre. A 92-es Hó-Show-n már kiállítottunk egy sportszerforgalmazóval közösen. Úttörők voltunk ezen a piacon, ugyan működött a Top-Sí nevű iroda, amely azonban egy-két év múlva csődbe jutott. Tíz éven át ettől kezdve folyamatosan nőtt a francia síutasforgalmunk.
ttrend • Mikor kezdtetek el nyári programokat kínálni?A következő nyárra franciaországi és tunéziai ajánlatokkal jöttünk ki, akkor még újdonság volt a francia Riviéra, Tunéziában pedig egy nagyon jó árú francia tulajdonú üdülőklub- hálózatot, a Club Aquariust ajánlottuk. A charteres utaztatásba is belevágtunk, a Malév tuniszi járatán húsz helyet vettünk. 1994- ben három-négyszer annyi apartmant adtunk el a francia Riviérán, mint most. Abban az évben nyitottuk meg a Csengery utcában első utcai irodánkat. 2000 májusában költöztünk a mostani helyre, a Bajczy-Zsilinszky útra. Azóta van még két saját tulajdonú irodánk, illetve több franchise képviseletünk a fővárosban és vidéken.
ttrend • Melyek voltak a legfőbb mérföldkövek a cég életében?1993 óta folyamatosan erősödik nyári kínálatunk, az üdüléseken túl kulturális körutazásokat is kínálunk. Van olyan utunk, amely 1994 óta fut. Klasszikus kedvenc a Benelux-körút vagy a Svájc–Savoya kombináció. 1995 óta programozzuk Máltát, 1998 óta gépgazdák is vagyunk. 1997-ben jött az első szicíliai charter, 2000-ben Ciprus, 2003-ban Mallorca. Az utóbbi desztinációban, akárcsak Máltán, piacvezetők vagyunk, idén 1600 utasunk volt Mallorcára. Idén újdonság volt a Costa Brava és Ibiza. Jövőre lesz block seatünk Korfura is. 2002- től beindultak az egzotikus felfedezőtúrák, három ázsiai és ugyanennyi latin-amerikai útvonalat kínálunk, a Peru-Bolívia utunk, amelyet évente kétszer hirdetünk meg, még egyszer sem maradt el!
ttrend • Az idei tél nagy durranásának tervezted a torinói sícharter indítását. Hogy áll ez a projekt?Nagy bánatomra a síchartert le kellett mondanom. Az egyéni utasok részéről az érdeklődés megvolt ugyan, főleg a januári időpontok iránt, de a szakma nem mutatott elegendő affinitást. Ráadásul a csoportok is ódzkodtak attól, hogy repülővel menjenek. Jövőre újra megpróbáljuk, de egy kicsit másképpen. Olasz beutaztatást is rá kell szervezni a gépre, és rövidebb időtartamra fogom egy év múlva meghirdetni a programot. 2009-ben csak hét időpont lenne, szilvesztertől február közepéig.
ttrend • Hogy látod a szakma jövőjét?A gazdaság más ágaihoz hasonlóan globális kihívásokkal szembesülünk mi is. Évről évre csökken a magyar tulajdonú tour-operátorok száma, piaci részesedése. Egyre nehezebb feladat, mégis meg kell felelni a kihívásoknak: minőségi árualappal, versenyképes árral, a viszonteladók maximális kiszolgálásával, a költséghatékonyságot szem előtt tartva próbálunk dolgozni. A gazdasági szempontokon túl azonban elsősorban szenvedélyből végzem a munkámat.
Született:
1963-ban Budapesten
Végzettség:
Közgazdász, Marx Károly Tudományegyetem
Műszaki Egyetem posztgraduális képzés
Kandidátus a marketing szerepe a nemzetközi áruszállításban témakörében
Nyelvtudás
Angol, német, francia
Hobbi
Foci, síelés, tenisz