A szándékolatlan roaming megelőzhető

A mobiltelefon egyik előnye a roaming (barangolás) lehetősége, azaz, hogy külföldön is használhatjuk telefonunkat. A külföldi telefonhasználat tarifáiról az utóbbi hónapokban sok szó esett. Lassan egy éve, hogy az Európai Unión belül jelentősen csökkentek a beszéd-célú roaming tarifák, napjainkban pedig az SMS és más adat-roaming árak csökkentése van napirenden. Sokkal kevesebb szó esik azonban a szándékolatlan roamingról, arról a jelenségről, amikor mobiltelefonunk már a határ hazai oldalán is átvált egy külföldi szolgáltató hálózatára.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) és a hírközlési fogyasztói jogok képviselője (HFJK) az idei turistaszezonra egy olyan térképet készített, amely mérési eredmények alapján bemutatja, hogy az országhatár közelében hol nagy az esélye ennek a természetes, de esetenként bosszúságot és felesleges kiadást okozó jelenségnek. A szándékolatlan roaming olyan népszerű belföldi turisztikai célpontokon is jelentkezhet, mint Esztergom, Győr, Sopron, Szombathely, Őriszentpéter, Szeged, Gyula, Sárospatak.

A szándékolatlan roaming azért fordulhat elő, mert a mobiltelefonok által használt frekvenciák nem állnak meg az országhatároknál, „átlógnak” a szomszédos országokba. Előfordulhat, hogy egy adott helyen nagyobb egy külföldi hálózat térereje, mint a hazai szolgáltatóé. Ebben az esetben a telefon – amennyiben automatikus hálózatválasztásra van állítva – átválthat a külföldi szolgáltató hálózatára. Ez a szándékolatlan roaming, ami esetenként sokba kerülhet, hiszen roaming környezetben sokkal drágább telefonálni, SMS-t, MMS-t küldeni, vagy internetezni, ráadásul a hívásfogadásért is fizetni kell.

A felesleges költségek elkerülése érdekében érdemes körültekintőnek lenni. Egyrészt valamennyi szolgáltató kötelezően SMS-ben tájékoztat a hálózatváltásról és célszerű figyelni a telefon kijelzőjén megjelenő szolgáltató nevét is. Ha ez nem a megszokott hazai szolgáltatónké, akkor már biztosan roaming-környezetben vagyunk. A jelenség kivédésének a legegyszerűbb módja, ha mobiltelefonunkat időben kézi hálózatválasztásra állítjuk, hiszen így az nem tud átlépni más szolgáltató hálózatára.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.