A TDM modell háttere: Live guide

Kedden mutatta be Budapesten a turisztikai desztinációs menedzsment modell egyik lehetséges informatikai hátterét, a Live guide programot a Mimézis kft. A komplett online idegenforgalmi információs rendszer alapja a vonzerőleltár, amelyre széles körű szolgáltatói adatbázis építhető, és végső soron települési, kistérségi, illetve regionális webáruházként működtethető.

A program egyik legfőbb előnye a rugalmasság: a megrendelő település vagy térség döntheti el, hogy milyen információkat, milyen összeállításban tartalmazzon a rendszer. A felhasználói felületet a szolgáltatók maguk is frissíthetik, módosíthatják a róluk szóló adatokat, egyebek mellett álló- és mozgóképeket tölthetnek fel az oldalra. A rendszer webáruházként működik, vagyis különböző termékeket (pl. koncertjegyet, kompjegyet, ajándéktárgyat, útikönyvet) és szolgáltatásokat (szállás, bérautó, taxi) lehet rajta megrendelni. A bevételből értelemszerűen jutalékot kap az oldal üzemeltetője, így a szoftver megvásárlására és fenntartására elköltött összeg könnyen megtérülhet a beruházó számára. A szoftver a kapacitások nyilvántartására, a foglaltság kezelésére, visszaigazolások készítésére, voucherek nyomtatására, számlázásra, belső nyilvántartások készítésére is alkalmas. A Live guide rendszerét kiutaztatók, szállodák és éttermek is használhatják.

Siófok öt éve használja sikeresen a programot (www.siofokportal.com), az ottani megrendelő a TDM-szervezetként működő Siófoki Fürdő Egylet, valamint annak titkársága, a városi Tourinform-iroda volt. Amint Halász Klára Tourinform-irodavezetőtől megtudtuk, folyamatosan nő a szolgáltatók érdeklődése a rendszer iránt: kezdetben 50-60 cég volt benne, most már 400 társaság szolgáltatásai érhetők el a rendszer segítségével. A turisztikai szolgáltatásokon van a főhangsúly, hangsúlyozta Halász Klára, de hozzátette, hogy fodrászok, könyvvizsgálók és autószerelők is megjelentek már az oldalon. A Tourinform-hálózatban működő NETA információs rendszerrel adatszinten kompatibilis a Live Guide, de nem kommunikál egymással a két rendszer, bár a Live guide program képes és hajlandó is lenne erre. Ez nehézséget jelent a Tourinform-iroda dolgozóinak, hiszen mindkét adatbázisba külön-külön kell feltölteniük az információkat.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.