A program egyik legfőbb előnye a rugalmasság: a megrendelő település vagy térség döntheti el, hogy milyen információkat, milyen összeállításban tartalmazzon a rendszer. A felhasználói felületet a szolgáltatók maguk is frissíthetik, módosíthatják a róluk szóló adatokat, egyebek mellett álló- és mozgóképeket tölthetnek fel az oldalra. A rendszer webáruházként működik, vagyis különböző termékeket (pl. koncertjegyet, kompjegyet, ajándéktárgyat, útikönyvet) és szolgáltatásokat (szállás, bérautó, taxi) lehet rajta megrendelni. A bevételből értelemszerűen jutalékot kap az oldal üzemeltetője, így a szoftver megvásárlására és fenntartására elköltött összeg könnyen megtérülhet a beruházó számára. A szoftver a kapacitások nyilvántartására, a foglaltság kezelésére, visszaigazolások készítésére, voucherek nyomtatására, számlázásra, belső nyilvántartások készítésére is alkalmas. A Live guide rendszerét kiutaztatók, szállodák és éttermek is használhatják.
Siófok öt éve használja sikeresen a programot (www.siofokportal.com), az ottani megrendelő a TDM-szervezetként működő Siófoki Fürdő Egylet, valamint annak titkársága, a városi Tourinform-iroda volt. Amint Halász Klára Tourinform-irodavezetőtől megtudtuk, folyamatosan nő a szolgáltatók érdeklődése a rendszer iránt: kezdetben 50-60 cég volt benne, most már 400 társaság szolgáltatásai érhetők el a rendszer segítségével. A turisztikai szolgáltatásokon van a főhangsúly, hangsúlyozta Halász Klára, de hozzátette, hogy fodrászok, könyvvizsgálók és autószerelők is megjelentek már az oldalon. A Tourinform-hálózatban működő NETA információs rendszerrel adatszinten kompatibilis a Live Guide, de nem kommunikál egymással a két rendszer, bár a Live guide program képes és hajlandó is lenne erre. Ez nehézséget jelent a Tourinform-iroda dolgozóinak, hiszen mindkét adatbázisba külön-külön kell feltölteniük az információkat.