Köves Tamás, aki 8 évig a Magyar Rendezvényszervezők Szövétségének (MaReSz) elnöki tisztét is betöltötte a Napi Turizmus szállodai csődhullámmal foglalkozó hírére kívánt reagálni. Köves Tamás szenvedélyes hangvételű, vágatlan reagálását teljes terjedelmében a cikk alatti "Letölthető fájlok" menüpontra kattintva olvashatja.
Köves úgy látja, a csődhullámok okainak keresése során arról nem esik szó, hogy az okok közt az elmúlt 20 év „tehetségtelen turisztikai vezetése” is fellelhető.
Köves ezzel kapcsolatban ekképp fogalmaz: „Ezt nyugodtan kijelenthetem, kijelentő vagy felkiáltó módban, mert mint 8 évig a MaReSz elnöke és az OIB (Országos Idegenforgalmi Bizottság - a szerk.) tagja végig nézhettem és végig „ordibálhattam” ezeknek a vezetéseknek munkálkodásait.
Köves szerint megoldás lehet a kongresszusi turizmus, melynek fejlesztése szavak és ígéretek formájában évek óta zajlik, a tettek azonban rendre elmaradnak. Az volt Maresz elnök reagálásában így szól: „Stratégiákban, szólamokban mindig ott szerepelt a fontos célkitűzések és prioritások között a kongresszusi turizmus, de a végrehajtás szintjén egyre lejjebb jutottunk.”
Köves Tamás csalódottságának ad hangot amiatt, hogy hazánkban a mai napig nincs „egy több ezer főt befogadó nemzetközi mércével is elfogadható, kongresszusi központ.” Példaként említésre kerül a Tüskecsarnok illetve a Syma bővítésének története.
Ha sokáig húzódik még a kongresszusi turizmus nem megfelelő kezelése, komoly veszteség éri az országot, lemarad a hivatásturizmusban folyó éles küzdelemben. „Egy 5.000 fős kongresszusi központ felépítésével az átadástól számított 3 éven belül 100 – 150.000 új vendégéjszakával növekedne a szállodafoglaltság, mely a nyitástól számított 5 – 6 év után, ha megfelelően működő Kongresszusi Iroda is csatlakozik a marketing munkához akár 200 – 250.000 vendégéjszaka is lehet” – ismertette Köves.
„Nagyon kicsi befektetéssel, megnézve a körülöttünk lévő országokat és tanulva tőlük, nagyon nagy pénzt lehetne csinálni a kongresszusi turizmusból” – összegez Köves Tamás.