Vagy valami újdonat újat, játékosat. Így vagy úgy, de szükség lesz az utaztatók, úgy általában az utazási szakma fantáziájára az elkövetkező időkben, hogy ha bővülni nem is tudnak, de legalább szinten tartsák magukat a válságban. Mely - mint azt a trendriport vázolja - a korábban már rettegett W alakúra sikeredik.
Nos, az egyes régiók a következőkkel igyekeznek magukhoz édesgetni a turistákat:
Az amerikai kontinensen a meglepetés utak jelenthetnek különleges vonzerőt. Azaz az utas csak a helyszínen tudja meg, mely szállodában száll meg és egyáltalán, melyik városban. Vagy kap egy okos telefont, hogy arról tudja meg nap mint nap, mit művel a következő napon.
Európában az úgynevezett bűntudatmentes luxus lesz a hívószó. Ennek során az utazó a környezet védelmét messzemenőkig szem előtt tartó, magas színvonalú szolgáltatásokat biztosító utakon vehet részt. Várakozások szerint az európai utazásszervezők a kistérségeket, azok közösségeit, helyi kézműveseket, zenészeket, stb fogják preferálni. A jelentés külön kezeli a szigetország Egyesült Királyságot. Arrafele a trendriport készítői szerint a háztartások magas hitelállománya miatt a kertek bérbeadása segítheti némi plusz bevételhez a tulajdonosokat. Erre a projektre már weblap is indult. Az ezen szereplő kertek kempingként működnek a szezon során. Az ilyen szálláslehetőségek iránti igény különösen a 2012-es londoni olimpia során ugorhat meg. (Ezért az ötletért hozzánk is fordulhattak volna; elég ha eljönnek a Forma 1 idején Mogyoród környékére, de ha jártak a 70-80-as évek Balatonján... a szerk.)
Az arab világon az Arab Tavasz országainak újramárkázása lendíthet a W második alján. Különösen Tunézia és Egyiptom jöhet jól ki a tavaszi „balhéból”. Ugyanakkor Líbia és Szíria még távol a lábadozástól. Mindenestre az összes ország számára nagy kihívást jelent, hogy önmagáról pozitív üzenetet közvetítsen a világ felé.
Afrika a mobil reklámokra bazírozna. A fekete kontinensen 489 mobilhasználó van, így jól kihasználhatók a mobiltelefon adta lehetőségek. 7 millióan okostelefonoznak, de a telefonjukon keresztül internetezők 60%-a vásárol kisebb nagyobb rendszerességgel a neten. A mobilfónia robbanása számos utazásszervezőt késztethet az ezen a csatornán történő fokozott értékesítésre, nem csupán Afrika felé.
Ázsiában Kína erősödő befolyásával számolhatunk a jövőben. A kínai turisták kül- és belföldi költései 2010-15 között 20 százalékkal 67 milliárd dollárra nőnek. Egyre több szállodalánc jelenik meg Kínában és alkalmazkodik a helyi elvárásokhoz helyi partnerek segítségével. Ugyanakkor kínai jelenlétükkel, ottani tapasztalatukkal ugyanezen szállodaipari vállalatok más kontinensen lévő egységeiket is fel tudják készíteni a kínaiak igényeire, valamint nemzetközi voltuk révén rávenni a kínaiakat, hogy oda el is utazzanak.
A szállodák erőteljesebb megjelenésére számíthatunk a közösségi médiában; átgondolják marketingstratégiájukat, sokkal személyesebb módon érik majd el közönségüket. Azonban az ebbe fektetett pénzek megtérülésének bizonytalansága még marad.
Szintén továbbfejlődnek az utazási szolgáltatók játékai, nyereményakciói, melyek erősitik a fogyasztók márkahűségét és ezzel a vállakozás piaci helyzetét is. Ezen akciók során az utasok megoszthatják fotóikat, élményeiket az adott szolgáltató honlapján. Cserébe különböző nyereményeket, akár egy-egy utat is kisorsolnak.