A turizmus trendjei a W alakú válságban

Mókás és kalandos utakat keresnek az utazók, a kínálat igyekszik követni - derül ki a World Travel Market (WTM) világturisztikai trendriportjából.

Vagy valami újdonat újat, játékosat. Így vagy úgy, de szükség lesz az utaztatók, úgy általában az utazási szakma fantáziájára az elkövetkező időkben, hogy ha bővülni nem is tudnak, de legalább szinten tartsák magukat a válságban. Mely - mint azt a trendriport vázolja - a korábban már rettegett W alakúra sikeredik.


Nos, az egyes régiók a következőkkel igyekeznek magukhoz édesgetni a turistákat:

Az amerikai kontinensen a meglepetés utak jelenthetnek különleges vonzerőt. Azaz az utas csak a helyszínen tudja meg, mely szállodában száll meg és egyáltalán, melyik városban. Vagy kap egy okos telefont, hogy arról tudja meg nap mint nap, mit művel a következő napon.

Európában az úgynevezett bűntudatmentes luxus lesz a hívószó. Ennek során az utazó a környezet védelmét messzemenőkig szem előtt tartó, magas színvonalú szolgáltatásokat biztosító utakon vehet részt. Várakozások szerint az európai utazásszervezők a kistérségeket, azok közösségeit, helyi kézműveseket, zenészeket, stb fogják preferálni. A jelentés külön kezeli a szigetország Egyesült Királyságot. Arrafele a trendriport készítői szerint a háztartások magas hitelállománya miatt a kertek bérbeadása segítheti némi plusz bevételhez a tulajdonosokat. Erre a projektre már weblap is indult. Az ezen szereplő kertek kempingként működnek a szezon során. Az ilyen szálláslehetőségek iránti igény különösen a 2012-es londoni olimpia során ugorhat meg. (Ezért az ötletért hozzánk is fordulhattak volna; elég ha eljönnek a Forma 1 idején Mogyoród környékére, de ha jártak a 70-80-as évek Balatonján... a szerk.)  

Az arab világon az Arab Tavasz országainak újramárkázása lendíthet a W második alján. Különösen Tunézia és Egyiptom jöhet jól ki a tavaszi „balhéból”. Ugyanakkor Líbia és Szíria még távol a lábadozástól. Mindenestre az összes ország számára nagy kihívást jelent, hogy önmagáról pozitív üzenetet közvetítsen a világ felé.

Afrika a mobil reklámokra bazírozna. A fekete kontinensen 489 mobilhasználó van, így jól kihasználhatók a mobiltelefon adta lehetőségek. 7 millióan okostelefonoznak, de a telefonjukon keresztül internetezők 60%-a vásárol kisebb nagyobb rendszerességgel a neten. A mobilfónia robbanása számos utazásszervezőt késztethet az ezen a csatornán történő fokozott értékesítésre, nem csupán Afrika felé.

Ázsiában Kína erősödő befolyásával számolhatunk a jövőben. A kínai turisták kül- és belföldi költései 2010-15 között 20 százalékkal 67 milliárd dollárra nőnek. Egyre több szállodalánc jelenik meg Kínában és alkalmazkodik a helyi elvárásokhoz helyi partnerek segítségével. Ugyanakkor kínai jelenlétükkel, ottani tapasztalatukkal ugyanezen szállodaipari vállalatok más kontinensen lévő egységeiket is fel tudják készíteni a kínaiak igényeire, valamint nemzetközi voltuk révén rávenni a kínaiakat, hogy oda el is utazzanak.

A szállodák erőteljesebb megjelenésére számíthatunk a közösségi médiában; átgondolják marketingstratégiájukat, sokkal személyesebb módon érik majd el közönségüket. Azonban az ebbe fektetett pénzek megtérülésének bizonytalansága még marad.

Szintén továbbfejlődnek az utazási szolgáltatók játékai, nyereményakciói, melyek erősitik a fogyasztók márkahűségét és ezzel a vállakozás piaci helyzetét is. Ezen akciók során az utasok megoszthatják fotóikat, élményeiket az adott szolgáltató honlapján. Cserébe különböző nyereményeket, akár egy-egy utat is kisorsolnak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.