Accor-kutatás az üzleti utazásokról

Az üzleti világ még mindig otthonról zoomol? A céges utazásokkal kapcsolatos kiadások már teljesen visszaálltak a világjárvány előtti szintre?  Többek közt ezekre a kérdésekre keresi a választ a nemzetközi szállodalánc legfrissebb kutatása.

A technológiai, jogi, energetikai, mérnöki és gyógyszeripari ágazat képviselői az Accor Masters of Travel tanácsadó testületének ülésén Brüsszelben gyűltek össze, hogy megalkossák az üzleti utazások és vállalati megbeszélések pandémia utáni jövőképét. A résztvevők az utazás valódi értékének mélyére ástak, értékelték az ezzel kapcsolatos környezeti, társadalmi és vezetési (ESG) igényeket, illetve vállalati prioritásokat 2024-re és azon túl. Az Accor új Business of Travel jelentéséből megismerhetjük ezeket a megállapításokat, valamint az üzleti utazásokra vonatkozó új európai és globális adatokat.

 

Az üzleti utazások iránti kereslet visszatért, ugyanúgy, ahogy a személyes és vállalati iparági rendezvények is – de azzal a feltétellel, ha az üzleti igények egyensúlyba kerülnek a társadalmi és környezetvédelmi szempontokkal. A résztvevők egyetértettek abban, hogy mostantól az üzleti utazás is tudatos utazás (purposeful travel).

Az Accor kutatása szerint (Deloitte) az üzleti utazásokra fordított kiadások 2019-hez képest mindössze 24 százalékkal csökkentek, és 2024-re várhatóan vissza is állnak a járvány előtti szintre. Ezt az Accor nemrégiben végzett globális üzleti utazási felmérése is alátámasztja: a válaszadók 57 százaléka 2024-ben az utazási költségvetés növekedésére számít a 2023-as kiadásokhoz képest. Ugyanezek a vállalatok 2024-ben a költségmegtakarítás után az „utazási élményt” tekintik majd a második legfontosabb szempontnak. A válaszadók 46 százaléka megerősítette, hogy az év hátralévő részében valószínűleg nem fogja korlátozni az üzleti utazásokat.

Tudatos üzleti utazók

„A Masters of Travel vizsgálja az üzleti utazások jelenlegi helyzetét – mondta Saskia Gentil, az Accor európai és észak-afrikai értékesítési vezérigazgató-helyettese. – A cégek igyekeznek egyensúlyt teremteni hatékonyság és tudatosság között, az iparágban ez most a nagy változások és átértékelődés ideje. Az értéket és a fenntarthatóságot szem előtt tartva, a munka és a szabadidő alkalmazottak számára jólétet biztosító egyensúlyának megteremtésével a vállalkozások növelhetik a bevételeiket, és újra feléleszthetik a személyes találkozás varázsát.”

A személyes találkozók mindent felülírnak

A személyes találkozások értéke tagadhatatlan: a szakemberek becslései szerint 25 százalékkal több bevételt jelent, ha a felek személyesen is találkoznak. És nem csak arról van szó, hogy a munkavállalóknak mentális egészségük és munkahelyi elégedettségük érdekében szükségük van a kollégákkal és munkatársakkal való interakcióra. A cégek minden utazást gondosan értékelnek a ROI és a ROE – a befektetés, és egyre inkább az elvárások megtérülése – szempontjából. Ha nincs megtérülés, nincs repülés.

Pedig a virtuális megbeszélés a Covid előtt nem volt mindennapos, de mára a munka világának elfogadott részévé vált. Amíg viszont a technológia nem zárkózik fel, és a hologramok nem tudnak érzelemmel mosolyogni, az üzleteket még mindig kézfogással pecsételik meg.

A környezetvédelem fontos szemponttá lépett elő 

Sokakat foglalkoztatnak a környezetvédelmi szempontok. Az Accor vállalati ügyfelek körében végzett felméréséből kiderült, hogy a cégek 54 százaléka jelölte meg a széndioxid-kibocsátást CSR-prioritásként, és foglalási döntéseikben kiemelten fontosnak ítélték „a fenntarthatóságot a 2024-es szállodai beszerzések és kiválasztások során”. Az utazók és a vendéglátók közös felelőssége a fenntarthatóbb utazás, és ebben együtt is kell működniük. Az Accor szállodák több mint 70 százaléka rendelkezik széndioxidkibocsátás-mérő eszközökkel, és a résztvevők szívesen költenek többet egy éjszakáért a magasabb szintű környezetvédelmi referenciákkal rendelkező hotelekben.

A céges találkozók összekötése a szabadidő céltudatos eltöltésével azt jelenti, hogy az utazók tovább maradnak, és egy sebességfokozatot lejjebb kapcsolnak, hogy a lehető legjobban kihasználják a széndioxid-kibocsátásukat. Bár még mindig gyerekcipőben jár, a cégek és a munkavállalók egyértelműen értékelik a bleisure turizmust, azaz a üzleti és szabadidős célok összekapcsolását.

Üzleti utazás + chill 

A fiatalabb munkavállalók nagyobb valószínűséggel kombinálják az üzleti és a szabadidős célokat bleisure utazásokon, de a tendencia az összes demográfiai csoportban terjed. Az Accor felmérésében megkérdezett ügyfelek 67 százaléka hosszabbította már meg üzleti útját 2022-ben. Az utazásszervezők biztosítási szempontból óvatosságra intenek, mivel a partnerek és a családok gyakran nem tartoznak a biztosítási fedezet alá, és a számlák felosztása, a hűségpontok és a juttatások megosztása tekintetében is léteznek szürke zónák.

A Masters of Travel résztvevői jelezték, hogy a hűségprogramok is motiválják az alkalmazottakat az üzleti utakra. A fiatalabb utazók olyan élményszerű szolgáltatásokat keresnek, mint a koncertek, italok vagy akár a kerékpárkölcsönzés. Az ALL: Az Accor Live Limitless több mint 95 partneri megállapodás révén kínál a tartózkodáson túl kedvezményeket, szolgáltatásokat és élményeket.

Bár a technológia kulcsfontosságú a foglalások minden területén, ennek emberközpontúnak kell lennie, a folyamatok javítását kell szolgálnia, és az emberi kapcsolatokat sem szabad nélkülöznie.

A teljes jelentés itt elérhető: Business of Travel 2023 – Accor European Travel Trends (accoreuropeantrends.com).

Forrás: AccorHotels


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.