A technológiai, jogi, energetikai, mérnöki és gyógyszeripari ágazat képviselői az Accor Masters of Travel tanácsadó testületének ülésén Brüsszelben gyűltek össze, hogy megalkossák az üzleti utazások és vállalati megbeszélések pandémia utáni jövőképét. A résztvevők az utazás valódi értékének mélyére ástak, értékelték az ezzel kapcsolatos környezeti, társadalmi és vezetési (ESG) igényeket, illetve vállalati prioritásokat 2024-re és azon túl. Az Accor új Business of Travel jelentéséből megismerhetjük ezeket a megállapításokat, valamint az üzleti utazásokra vonatkozó új európai és globális adatokat.
Az üzleti utazások iránti kereslet visszatért, ugyanúgy, ahogy a személyes és vállalati iparági rendezvények is – de azzal a feltétellel, ha az üzleti igények egyensúlyba kerülnek a társadalmi és környezetvédelmi szempontokkal. A résztvevők egyetértettek abban, hogy mostantól az üzleti utazás is tudatos utazás (purposeful travel).
Az Accor kutatása szerint (Deloitte) az üzleti utazásokra fordított kiadások 2019-hez képest mindössze 24 százalékkal csökkentek, és 2024-re várhatóan vissza is állnak a járvány előtti szintre. Ezt az Accor nemrégiben végzett globális üzleti utazási felmérése is alátámasztja: a válaszadók 57 százaléka 2024-ben az utazási költségvetés növekedésére számít a 2023-as kiadásokhoz képest. Ugyanezek a vállalatok 2024-ben a költségmegtakarítás után az „utazási élményt” tekintik majd a második legfontosabb szempontnak. A válaszadók 46 százaléka megerősítette, hogy az év hátralévő részében valószínűleg nem fogja korlátozni az üzleti utazásokat.
Tudatos üzleti utazók
„A Masters of Travel vizsgálja az üzleti utazások jelenlegi helyzetét – mondta Saskia Gentil, az Accor európai és észak-afrikai értékesítési vezérigazgató-helyettese. – A cégek igyekeznek egyensúlyt teremteni hatékonyság és tudatosság között, az iparágban ez most a nagy változások és átértékelődés ideje. Az értéket és a fenntarthatóságot szem előtt tartva, a munka és a szabadidő alkalmazottak számára jólétet biztosító egyensúlyának megteremtésével a vállalkozások növelhetik a bevételeiket, és újra feléleszthetik a személyes találkozás varázsát.”
A személyes találkozók mindent felülírnak
A személyes találkozások értéke tagadhatatlan: a szakemberek becslései szerint 25 százalékkal több bevételt jelent, ha a felek személyesen is találkoznak. És nem csak arról van szó, hogy a munkavállalóknak mentális egészségük és munkahelyi elégedettségük érdekében szükségük van a kollégákkal és munkatársakkal való interakcióra. A cégek minden utazást gondosan értékelnek a ROI és a ROE – a befektetés, és egyre inkább az elvárások megtérülése – szempontjából. Ha nincs megtérülés, nincs repülés.
Pedig a virtuális megbeszélés a Covid előtt nem volt mindennapos, de mára a munka világának elfogadott részévé vált. Amíg viszont a technológia nem zárkózik fel, és a hologramok nem tudnak érzelemmel mosolyogni, az üzleteket még mindig kézfogással pecsételik meg.
A környezetvédelem fontos szemponttá lépett elő
Sokakat foglalkoztatnak a környezetvédelmi szempontok. Az Accor vállalati ügyfelek körében végzett felméréséből kiderült, hogy a cégek 54 százaléka jelölte meg a széndioxid-kibocsátást CSR-prioritásként, és foglalási döntéseikben kiemelten fontosnak ítélték „a fenntarthatóságot a 2024-es szállodai beszerzések és kiválasztások során”. Az utazók és a vendéglátók közös felelőssége a fenntarthatóbb utazás, és ebben együtt is kell működniük. Az Accor szállodák több mint 70 százaléka rendelkezik széndioxidkibocsátás-mérő eszközökkel, és a résztvevők szívesen költenek többet egy éjszakáért a magasabb szintű környezetvédelmi referenciákkal rendelkező hotelekben.
A céges találkozók összekötése a szabadidő céltudatos eltöltésével azt jelenti, hogy az utazók tovább maradnak, és egy sebességfokozatot lejjebb kapcsolnak, hogy a lehető legjobban kihasználják a széndioxid-kibocsátásukat. Bár még mindig gyerekcipőben jár, a cégek és a munkavállalók egyértelműen értékelik a bleisure turizmust, azaz a üzleti és szabadidős célok összekapcsolását.
Üzleti utazás + chill
A fiatalabb munkavállalók nagyobb valószínűséggel kombinálják az üzleti és a szabadidős célokat bleisure utazásokon, de a tendencia az összes demográfiai csoportban terjed. Az Accor felmérésében megkérdezett ügyfelek 67 százaléka hosszabbította már meg üzleti útját 2022-ben. Az utazásszervezők biztosítási szempontból óvatosságra intenek, mivel a partnerek és a családok gyakran nem tartoznak a biztosítási fedezet alá, és a számlák felosztása, a hűségpontok és a juttatások megosztása tekintetében is léteznek szürke zónák.
A Masters of Travel résztvevői jelezték, hogy a hűségprogramok is motiválják az alkalmazottakat az üzleti utakra. A fiatalabb utazók olyan élményszerű szolgáltatásokat keresnek, mint a koncertek, italok vagy akár a kerékpárkölcsönzés. Az ALL: Az Accor Live Limitless több mint 95 partneri megállapodás révén kínál a tartózkodáson túl kedvezményeket, szolgáltatásokat és élményeket.
Bár a technológia kulcsfontosságú a foglalások minden területén, ennek emberközpontúnak kell lennie, a folyamatok javítását kell szolgálnia, és az emberi kapcsolatokat sem szabad nélkülöznie.
A teljes jelentés itt elérhető: Business of Travel 2023 – Accor European Travel Trends (accoreuropeantrends.com).
Forrás: AccorHotels