A kiállítás megnyitóján Erdős Mária, a Duna Borrégió Bormarketing Bizottságának elnöke az összefogás egyik legfőbb céljaként említette, hogy minél több látogató jusson el a borrégióba. Ezt a célt szolgálja a térség adottságait és szolgáltatásait bemutató, szeptember 30-án induló www.dbborut.hu oldal is, ahol a hasznos információk mellett virtuális térkép segíti az érdeklődőket.
Idén először fordíthatták a borászok által befizetett literenkénti nyolc forintos termékdíjat marketingcélokra, ebből egy négy hónapig tartó kampányt finanszíroztak. Erdő Mária elmondta, hogy Magyarországon 30 borút egyesület működik, ezek közül a legnépesebb a Dunai Borrégió, amelynek 18 borászat a tagja. A pincészetek összefogását támogatja a Bács-Kiskun Megyei közgyűlés, valamint a térség három városa, Kecel, Soltvadkert és Kiskőrös is. A régióba látogató turistáknak hat borútvonalat javasolnak, ezeken Csongrádtól Szigetcsépig, Hajóstól Izsákig kapnak tippeket a kóstoláshoz és a turisztikai látnivalókhoz a potenciális borturisták.
Frittman János, a 2007-es év borásza kiemelte, hogy kiváló borok készülnek az Alföldön, és különösen a gyümölcsös ízek kedvelőinek szolgálhat kellemes meglepetésekkel egy jó alföldi bor. Sümegi József bajai borász szerint fontos feladat lenne a szálláshelyek fejlesztése a régióban, ahogy ez már Villányban vagy Szekszárdon megvalósult.