Ugyan a Metaverzum még erősen fejlesztési fázisban van, az AR-ben, azaz a kiterjesztett valóságban azonban egyre több cég és szolgáltató lát fantáziát. Talán nem meglepő, hogy épp az ázsiai régióban nyitották meg kapuikat az első olyan hotelek, ahol vendégek itt ugyanis nemcsak magukat helyezhetik kényelembe, hanem a digitális énjüket, az úgynevezett avatárjukat is. Ez utóbbit ráadásul úgy alakítják, ahogy akarják: különféle ruhákat adhatnak rájuk, és a hajukat is megváltoztathatják - írta a a VRScout híre alapján a hvg.hu.
A Marriotthoz tartozó Moxy Hotels lépése amiatt is úttörő, mert AR-élményt kínáló hotelek eddig nem igazán voltak.
Az újdonságot a szállodalánc által biztosított alkalmazással lehet kipróbálni, amihez a hotelek területén elhelyezett QR-kódok is tartoznak. A mobilokat erre ráirányítva animációk jelennek meg a képernyőn – többek közt a már említett avatár. De ez még semmi: a digitális felületekkel különféle kihívásokat is teljesíthetnek a vendégek, amiket a hotel ígérete szerint ajándékokkal jutalmaz. A feladatok rendkívül egyszerűek: ilyen például, hogy a szálloda bárjában szelfit kell készíteni a digitális énünkkel.
A pár évvel ezelőtti Pokémon őrület is Ázsiából, Japánból indult útnak, az újfajta élményt kínáló hoteleket pedig Oszaka mellett, Szöulban és Sanhajban nyitotta a lánc.
Forrás: hvg.hu