„Az Accor piacvezető a luxus- és felső kategóriás szegmensben. Célunk, hogy 2015-re a hálózatunk tagjainak számát ebben a szegmensben 400 hotelre növeljük. Az MGallery brand tagjainak számát százra kívánjuk ekkorra bővíteni” – mondta a megnyitón Gregoire Champetier, a cég globális marketingigazgatója. Az is elhangzott, hogy az Accor húsz éve van jelen a magyarországi piacon, és immár tizenöt szállodát üzemeltet a magyar fővárosban. A Hotel Nemzeti Budapest különleges történelmi múlttal rendelkezik, rengeteg híresség és legenda kötődik az épülethez. A szálloda története 117 évvel ezelőttre nyúlik vissza. Rémi Róbert, a neves pesti vendéglősdinasztia tagja 1896-ban Rémi szálló néven nyitotta meg a szállodát. A Schannen Ernő építész által tervezett, eklektikus stílusú épület az 1900-as évek elején a művészvilág kulturális központja és a művészek kedvenc találkozóhelye volt.
A körúti hoteltől a Rémi család 1929-ben vált meg. A Nemzeti Színház közelsége miatt ekkor kapta meg a szálloda a Hotel Nemzeti nevet. A Hotel Nemzetinek már a nyitás évében számos előkelő vendége volt. Itt szállt meg a svéd királynő, a belga herceg feleségével, Ward Klárával, Rigó Jancsi, Jászai Mari, Bajor Gizi és a legendás színésznő, Blaha Lujza, akinek emlékét a szállodában található bronzszobor őrzi. A szállodát a teljes körű felújítást követően, 2012 decemberében adták át az Accor-csoport felső kategóriás MGallery márkájának első magyarországi tagjaként. A szálloda nyolcvan szobája magán viseli a klasszikus és a modern stílusjegyeket. Az újbóli megnyitást követően a Hotel Nemzeti ismét aktív szerepet kíván betölteni Budapest kulturális és művészeti életében. A szellemiség megjelenik a művészetek pártolásában, a szálloda arculatában, belsőépítészetében, a megrendezésre kerülő kulturális és gasztronómiai rendezvényekben, közösségi terekben időszakosan bemutatott, modern magyar művészeti alkotásokban. A művészeti élet pártfogolását segítendő Magyarország kiváló művészeit felkérve a hotel megalapította a Nemzeti Művész Klubot, amelynek célja, hogy újra életre keltse a múlt században oly élénk és inspiráló kulturális miliőt. A klub olyan nagy hírű művészeket tudhat tagjának, mint Béres Ilona, Földessy Margit, Bodrogi Gyula vagy Frenák Pál.
A megnyitót is ez a kulturális légkör járta át. Az ünnepélyen hazánk egyik legtehetségesebb divattervezője, Tóth Bori mutatta be új márkájának, a Maison Marquise-nak moszkvai Fasion TV Best Couture Collection-díjas Maison Noir kollekcióját. A divatbemutatót Fábián Juli és Zoohacker formáció kísérte élő zenés előadással.
„A Hotel Nemzeti Budapest tökéletesen tükrözi ennek a kategóriának az értékeit, hiszen igazi építészeti ritkaság, amely 21. századi minőségi szolgáltatásokat és kényelmet kínál, egyensúlyt teremtve a hagyomány és merészség, erő és elegancia, múlt és jelen között” – mondta el a megnyitón Gregoire Champetier, az Accor globális marketingigazgatója.
Az MGGalleryről |