Áttörés lehet 2008 Budapest életében?

Közös sajtótájékoztató keretében számolt be a fővárosi idegenforgalmi szezon tavalyi alakulásáról, valamint az idén várható legnagyobb attrakciókról Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes, és Fekete László, a Budapesti Turisztikai Hivatal (BTH) ügyvezető igazgatója.

Ikvai-Szabó Imre annak a reményének adott hangot, hogy az idei év áttörést jelenthet Budapest turizmusában. Erre többek között az adhat okot, hogy a 2008-as büdzsében jelentős forrás-bővülés áll rendelkezésre turisztikai fejlesztési célokra. Emellett tudatos márka- és arculatépítési kampány indult, nagyszabású teg-ellenes kampányba kezdenek, a Partraszállás program keretében újra megvizsgálják a rasztereket, kikötő-lehetőségeket, megindulnak a munkálatok a Közraktárak területén, valamint átszabják a fővárosi nagyrendezvények logikai és gazdasági kereteit. Ennek kapcsán az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztériummal (ÖTM) és az Oktatási és Kulturális Minisztériummal 5 évre szóló közös szerződést írtak alá, amely garantálja a kiemelt rendezvények stabil hátterét (anyagi támogatást, a közterületek használatának jogát). Noha pontos adatok még nincsenek, de a főváros bízik abban, hogy a különféle kampányokban való részvétel (pl. Budapest Winter Invasion, Légi Marketing Alap) hasznos volt. A jövőben jobban szeretnék kihasználni, hogy Budapest fontos csomópont Kelet-Közép-Európa közlekedésében. Bíznak a nemrég alakult Turisztikai Érdekegyeztető Tanács sikeres működésében is.

Fekete László beszédében ismertette a 2007-es vendégforgalomra vonatkozó adatokat. Bár a tavalyi év az első hét hónapjában alatta maradt az egy évvel korábban produkált mutatóknak, augusztustól megindult a fellendülés. A kereskedelmi szálláshelyek bevétele éves szinten ugyan csak alul maradt a korábbi évekhez képest (2007-ben az előző évi forgalomnak 99,6 százalékát realizálták), amelyet az ügyvezető a 2006 szeptemberében bevezetett áfa törvény változással, valamint a forint gyengülésével indokolt. A tavalyi évben nőtt a turisták által elköltött pénzösszeg: összesen 72 milliárd forintot költöttek, ebből a külföldiek 66 milliárdot. Fekete László kihangsúlyozta továbbá a küldő desztinációk súlyának változását. Míg sokáig a németek és britek jelentették a legfőbb küldőországot, tavaly jelentősen megnőtt a spanyolok, az oroszok, a franciák, valamint a skandináv országokból érkezők száma, ezért idén kiemelt marketingtevékenységet végeznek Spanyolországban, Oroszországban és Kínában. Budapest továbbá részt vesz hét közép-európai város közös kampányában, amely „Seven Strats of Central Europe” néven az USA-ra irányul. Továbbá a Futball Európa bajnokság másfél hónap múlva megjelenő hivatalos műsorfüzetében 1 oldalas megjelenésre van lehetősége hazánknak.

Budapest promóciójához új arculatot alakítottak ki: ezentúl minden eszköz és megjelenés az új, fiatalosabb, dinamikusabb város képét sugallja. Az Utazás Kiállításon is ennek megfelelően alakítják ki a főváros standját.

Fekete László beszélt még a BTH 2008-ban kibővülő tevékenységeiről, mint például könyvkiadás, internetes oldalukon hirdetési felület értékesítése, a Tourinform irodák átalakítása, szolgáltatásbővítése. Az ÖTM-mel közösen tervezik az információs táblarendszer fejlesztését, valamint újak kihelyezését, amelyhez a minisztérium anyagi támogatását is biztosította.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.