Ikvai-Szabó Imre annak a reményének adott hangot, hogy az idei év áttörést jelenthet Budapest turizmusában. Erre többek között az adhat okot, hogy a 2008-as büdzsében jelentős forrás-bővülés áll rendelkezésre turisztikai fejlesztési célokra. Emellett tudatos márka- és arculatépítési kampány indult, nagyszabású teg-ellenes kampányba kezdenek, a Partraszállás program keretében újra megvizsgálják a rasztereket, kikötő-lehetőségeket, megindulnak a munkálatok a Közraktárak területén, valamint átszabják a fővárosi nagyrendezvények logikai és gazdasági kereteit. Ennek kapcsán az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztériummal (ÖTM) és az Oktatási és Kulturális Minisztériummal 5 évre szóló közös szerződést írtak alá, amely garantálja a kiemelt rendezvények stabil hátterét (anyagi támogatást, a közterületek használatának jogát). Noha pontos adatok még nincsenek, de a főváros bízik abban, hogy a különféle kampányokban való részvétel (pl. Budapest Winter Invasion, Légi Marketing Alap) hasznos volt. A jövőben jobban szeretnék kihasználni, hogy Budapest fontos csomópont Kelet-Közép-Európa közlekedésében. Bíznak a nemrég alakult Turisztikai Érdekegyeztető Tanács sikeres működésében is.
Fekete László beszédében ismertette a 2007-es vendégforgalomra vonatkozó adatokat. Bár a tavalyi év az első hét hónapjában alatta maradt az egy évvel korábban produkált mutatóknak, augusztustól megindult a fellendülés. A kereskedelmi szálláshelyek bevétele éves szinten ugyan csak alul maradt a korábbi évekhez képest (2007-ben az előző évi forgalomnak 99,6 százalékát realizálták), amelyet az ügyvezető a 2006 szeptemberében bevezetett áfa törvény változással, valamint a forint gyengülésével indokolt. A tavalyi évben nőtt a turisták által elköltött pénzösszeg: összesen 72 milliárd forintot költöttek, ebből a külföldiek 66 milliárdot. Fekete László kihangsúlyozta továbbá a küldő desztinációk súlyának változását. Míg sokáig a németek és britek jelentették a legfőbb küldőországot, tavaly jelentősen megnőtt a spanyolok, az oroszok, a franciák, valamint a skandináv országokból érkezők száma, ezért idén kiemelt marketingtevékenységet végeznek Spanyolországban, Oroszországban és Kínában. Budapest továbbá részt vesz hét közép-európai város közös kampányában, amely „Seven Strats of Central Europe” néven az USA-ra irányul. Továbbá a Futball Európa bajnokság másfél hónap múlva megjelenő hivatalos műsorfüzetében 1 oldalas megjelenésre van lehetősége hazánknak.
Budapest promóciójához új arculatot alakítottak ki: ezentúl minden eszköz és megjelenés az új, fiatalosabb, dinamikusabb város képét sugallja. Az Utazás Kiállításon is ennek megfelelően alakítják ki a főváros standját.
Fekete László beszélt még a BTH 2008-ban kibővülő tevékenységeiről, mint például könyvkiadás, internetes oldalukon hirdetési felület értékesítése, a Tourinform irodák átalakítása, szolgáltatásbővítése. Az ÖTM-mel közösen tervezik az információs táblarendszer fejlesztését, valamint újak kihelyezését, amelyhez a minisztérium anyagi támogatását is biztosította.