Az 5 Kontinens minden segítséget megadott

Sajnálatos módon a HÍR TV - egy utas telefonja alapján - az érintett másik felet, az 5 Kontinens Utazási Irodát meg nem kérdezve, téves és fél információt közölt le miszerint 10 utasunk Rodoszon rekedt, írja közleményében az 5 Kontinens Utazási Iroda. Alább a kiadott közlemény teljes terjedelmében olvasható.

Kedves Kollégák,

Sajnálatos módon a HÍR TV - egy utas telefonja alapján - az érintett másik felet, az 5 Kontinens Utazási Irodát meg nem kérdezve, téves és fél információt közölt le miszerint 10 utasunk Rodoszon rekedt.

Vasárnap 10 utasunk jött volna haza Rodoszról. A helyi iroda képviselője (jelen esetben a buszsofőr) 14:25 helyett 14:45-re kivitte őket a repülőtérre és megmutatta nekik, hogy melyik képernyőn lesz kiírva a check-in pult száma. Utasok elmondása szerint 15:00-kor megjelent a kijelzőn, hogy a 27-es pulthoz kell menni, ekkor ők oda is mentek.

Hozzá szeretnénk tenni, hogy ha 14:25-re kiértek volna, akkor nem 15, hanem 35 perc várakozás után írják ki a check-in pult számát, úgyhogy ez szerintünk az eset végkifejletében nem játszik döntő szerepet!

A reptértől hivatalos papírunk van arról, hogy az utasok 16:00-kor jelentkeztek jegykezelésre, amikor a pult már zárva volt. A kapitány ekkor - 10 perccel felszállás előtt - résidő miatt megtagadta az utasok felvételét, így ők ottmaradtak a szigeten.

 

Az utas elmondása szerint ők már korábban jelezték a repülőtér személyzetének, hogy Budapestre akarnak jönni és valaki onnan azt a tájékoztatást adta nekik (erről nálunk nincs info, hogy ki volt), hogy várjanak, várjanak és ne idegeskedjenek. Az utasok az idegenvezetőt csak 16:00-kor hívták, minket még ekkor sem (a budapesti repülőtéren kapott utasanyag dossziéjukban van pont ilyen esetekre SOS telefonszám).

 

Amikor kiderült, hogy az utasok nem szállhattak fel a járatra partnerünk azonnal busszal elvitte őket egy Rodosz városi szállodába és szállást, ellátást nyújtott nekik. Lett volna lehetőség - ha akarnak - hazajönni hétfőn (utas cserével), de ezzel a lehetőséggel egyikünk sem élt.

Ezek után tájékoztatva lettek, hogy a kedd délutáni/esti járaton jöhetnek haza, amelynek költségét - mivel az utasok teljes mértékben elzárkóztak tőle - az 5 Kontinens Utazási Iroda állja, hiszen nem hagyhatjuk 10 utasunkat hazajutási lehetőség, szállás és ellátás nélkül egy görög szigeten - bár szerintünk bizonyított, hogy utas hiba történt!

Nem értjük, hogy érvényes jeggyel a kezükben, időben kivive a repülőtérre, hogy nem bírtak hazajönni?!? A hazafelé tartó utasokkal a check-in pultnál egyetlen egy indulásnál sincs jelen idegenvezető (sem nálunk, sem másnál), hiszen ő ekkor már az érkezés oldalon vagy szinten kell várja a nyaralásra érkező vendégeket!

A HÍR TV MÁR MÓDOSÍTOTTA AZ ELFERDÍTETT HÍRT, AMIVEL KAPCSOLATBAN BESZÉLTÜNK CÉGÜNK ÜGYVÉDJÉVEL ÉS HITELRONTÁS MIATT A HÍR TV ELLEN ELJÁRÁST KEZDEMÉNYEZÜNK!

Az eddigi években tapasztalhattátok, hogy mindig is gondosan vigyáztunk az utasokra, a legmaximálisabb szolgáltatásokat nyújtottuk nekik és a partnereknek is!

Ez így lesz továbbra is!

Üdvözlettel,

Joóné Breznay Beatrix és az 5 Kontinens csapata!


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.