Kedves Kollégák,
Sajnálatos módon a HÍR TV - egy utas telefonja alapján - az érintett másik felet, az 5 Kontinens Utazási Irodát meg nem kérdezve, téves és fél információt közölt le miszerint 10 utasunk Rodoszon rekedt.
Vasárnap 10 utasunk jött volna haza Rodoszról. A helyi iroda képviselője (jelen esetben a buszsofőr) 14:25 helyett 14:45-re kivitte őket a repülőtérre és megmutatta nekik, hogy melyik képernyőn lesz kiírva a check-in pult száma. Utasok elmondása szerint 15:00-kor megjelent a kijelzőn, hogy a 27-es pulthoz kell menni, ekkor ők oda is mentek.
Hozzá szeretnénk tenni, hogy ha 14:25-re kiértek volna, akkor nem 15, hanem 35 perc várakozás után írják ki a check-in pult számát, úgyhogy ez szerintünk az eset végkifejletében nem játszik döntő szerepet!
A reptértől hivatalos papírunk van arról, hogy az utasok 16:00-kor jelentkeztek jegykezelésre, amikor a pult már zárva volt. A kapitány ekkor - 10 perccel felszállás előtt - résidő miatt megtagadta az utasok felvételét, így ők ottmaradtak a szigeten.
Az utas elmondása szerint ők már korábban jelezték a repülőtér személyzetének, hogy Budapestre akarnak jönni és valaki onnan azt a tájékoztatást adta nekik (erről nálunk nincs info, hogy ki volt), hogy várjanak, várjanak és ne idegeskedjenek. Az utasok az idegenvezetőt csak 16:00-kor hívták, minket még ekkor sem (a budapesti repülőtéren kapott utasanyag dossziéjukban van pont ilyen esetekre SOS telefonszám).
Amikor kiderült, hogy az utasok nem szállhattak fel a járatra partnerünk azonnal busszal elvitte őket egy Rodosz városi szállodába és szállást, ellátást nyújtott nekik. Lett volna lehetőség - ha akarnak - hazajönni hétfőn (utas cserével), de ezzel a lehetőséggel egyikünk sem élt.
Ezek után tájékoztatva lettek, hogy a kedd délutáni/esti járaton jöhetnek haza, amelynek költségét - mivel az utasok teljes mértékben elzárkóztak tőle - az 5 Kontinens Utazási Iroda állja, hiszen nem hagyhatjuk 10 utasunkat hazajutási lehetőség, szállás és ellátás nélkül egy görög szigeten - bár szerintünk bizonyított, hogy utas hiba történt!
Nem értjük, hogy érvényes jeggyel a kezükben, időben kivive a repülőtérre, hogy nem bírtak hazajönni?!? A hazafelé tartó utasokkal a check-in pultnál egyetlen egy indulásnál sincs jelen idegenvezető (sem nálunk, sem másnál), hiszen ő ekkor már az érkezés oldalon vagy szinten kell várja a nyaralásra érkező vendégeket!
A HÍR TV MÁR MÓDOSÍTOTTA AZ ELFERDÍTETT HÍRT, AMIVEL KAPCSOLATBAN BESZÉLTÜNK CÉGÜNK ÜGYVÉDJÉVEL ÉS HITELRONTÁS MIATT A HÍR TV ELLEN ELJÁRÁST KEZDEMÉNYEZÜNK!
Az eddigi években tapasztalhattátok, hogy mindig is gondosan vigyáztunk az utasokra, a legmaximálisabb szolgáltatásokat nyújtottuk nekik és a partnereknek is!
Ez így lesz továbbra is!
Üdvözlettel,
Joóné Breznay Beatrix és az 5 Kontinens csapata!