A másik két napra pedig – a fesztiválokon megszokott gyakorlattól eltérően - már a helyszínen sem árulnak jegyeket, azokat csak jegyirodákban – korlátozott számban - lehet még vásárolni – szólt a közlemény. Vető Viktóriát, a Sziget Szervezőiroda Kft. sajtófőnökét a Balaton Sound kiugró népszerűségéről kérdeztük. Tavaly az első alkalommal megrendezett fesztiválra 32 000-en voltak kíváncsiak, idén pedig nem csodálkoznának a szervezők, ha megduplázódna a látogatók száma. A fesztivált főként belföldön népszerűsítették, és kis mértékben a határon túlon, így a külföldi résztvevők aránya alig éri el a 4 százalékot. A sajtófőnök a sikert annak tulajdonítja, hogy a szervezők egy piaci rést töltöttek be az elektronikus zenei előadókat és a prémium kategóriás étkezési szolgáltatásokat illetve kikapcsolódási lehetőségeket nyújtó új fesztivállal, amelyre akkora kereslet mutatkozik, amelyre talán maguk sem számítottak. Különösen, hogy országunk gazdasági helyzete nem indokolja, hogy az egyik legdrágább hazai könnyűzenei happeningre mutatkozik a legnagyobb kereslet. Vető személyes véleménye az, hogy az utóbbi években hatalmas szakadék alakult ki a tehetős és a fesztiválokat megfizetni nem tudó hazai fiatalok között, ami úgy véli, akár egy szociológiai tanulmányt is megérne. Arra a felvetésünkre, hogy a Balaton Sound idei sikere a különösen erősre sikeredett előadói felhozatalban rejlik, amelynek köszönhetően elszipkázza majd a látogatókat a többi fesztiváltól, esetleg a Szigettől, Vető Viktória azt válaszolta, hogy a VOLT-ra idén 10 000-rel többen voltak kíváncsiak, mint a tavalyi rekordévben, a Szigetnek pedig műfaji változatossága miatt más a célközönsége. Vető egyébként úgy véli, az, aki egy fesztivált meg fog tudni fizetni az idén, az a többit is.
Balaton Sound: a piaci rés sikere
Tegnapi hírlevelünkben arról tájékoztattuk olvasóinkat, hogy a zamárdi Balaton Sound szervezői arra kérték azokat, akiknek nincs elővételben megváltott jegyük a könnyűzenei fesztiválra, hogy ne is induljanak el a helyszínre, mivel a csütörtökön kezdődő négynapos rendezvény két napjára már sehol nem lehet bérletet illetve jegyeket kapni.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.