Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris

Új korszak kezdődik a hazai prémium élelmiszer-kereskedelemben: a Chef Market Zrt., Budapest és Pest megye vezető HoReCa nagykereskedője megvásárolta a Culinaris három ikonikus kiskereskedelmi egységét és a Culinaris Wholesale nagykereskedelmi üzletágát.

A több mint egy évtizede működő Chef Market stabil szereplője a magyar vendéglátóiparnak. A kétszeres Business Superbrands díjas cég 2024-ben közel 20 milliárd forintos nettó árbevételévelt ért el, amivel tovább erősítette vezető pozícióját a HoReCa szegmensben. Most pedig egy igazi gasztro-különlegességgel igyekszik átformálni a hazai gasztro piacot.

A professzionális kiszolgálás és a kifinomult ízléssel összeállított prémium kínálat mostantól kéz a kézben jár.

A Culinaris immár 22 éve meghatározó szereplője a prémium élelmiszerek piacának. Az üzletlánc a világ hat kontinenséről importál kivételes minőségű, gondosan válogatott delikátesz termékeket, amelyeket saját üzleteiben forgalmaz. A márka mára fogalommá vált a gourmet élelmiszerek kedvelőinek körében, egyedülálló kínálatával, saját márkáival és exkluzív vásárlói élményével. A különleges atmoszférájú boltokban – a Balassi Bálint utcai üzlet Pesten, a Perc utcai és a Hegyvidék Culinaris üzlet Budán– a vásárlás nem pusztán szükséglet, hanem igazi öröm. A Culinaris Retail három boltja mellett a Chef Market tulajdonába kerül a Culinaris nagykereskedelmi üzletága is. 

A Culinaris Wholesale Kft. 2024-ben 2,6 milliárd forintos forgalmat bonyolított le, míg a három kiskereskedelmi bolt forgalma 2,3 milliárd forintot tett ki.

A két egység közötti, 1,2 milliárd forint értékű belső szállítást is figyelembe véve a Culinaris konszolidált árbevétele 2024-ben elérte a 3,7 milliárd forintot.

A Chef Market célja, hogy biztosítsa a meglévő beszállítói kapcsolatok és értékek fennmaradását, ugyanakkor új lehetőségeket nyisson meg a partnerek és a vásárlók számára egyaránt. 

Dr. Andrejszki Richárd, a Chef Market Zrt. vezérigazgatója elmondta:

„A felvásárlást követően a HoReCa piac szereplői is hozzájutnak majd a Culinaris által forgalmazott prémium élelmiszerekhez, de ez fordítva is igaz: a Chef Market termékei ezentúl a kiskereskedelmi vásárlók számára is elérhetővé válnak a Culinaris üzleteken keresztül. Az előző hetekben a Chef Market kollégái személyesen vették fel a kapcsolatot a cég minden partnerével és beszállítójával a részletek egyeztetése és a zökkenőmentes átállás biztosítása érdekében. A felvásárlással egy olyan szinergia jön létre, amely mindkét vállalat erősségeit ötvözi, és új értéket teremt mind az üzleti partnerek, mind a végfelhasználók számára.”


Fotó: Chef Market

A Chef Market működésének gerincét egy rendkívül fejlett, saját tulajdonú logisztikai struktúra adja, amely a hazai HoReCa szektor egyik legkorszerűbb rendszerének számít. A cég saját logisztikai vállalata és több ezer négyzetméteres, modern hűtő- és szárazáru raktárai lehetővé teszik, hogy a beszállítók termékei napokon belül, pontosan és biztonságosan jussanak el a legkülönbözőbb vendéglátóhelyekre – a Michelin-ajánlott éttermektől a vidéki családi panziókig.

Hetente közel kétezer partnert kiszolgáló Chef Market filozófiája szerint a siker kulcsa a személyes kapcsolattartásban, az egyedi igényekre szabott megoldásokban és a naprakész ügyféltámogatásban rejlik. A vásárlók számára a változás nemcsak a magasabb szintű kiszolgálást és a kiszélesedő választékot jelenti, hanem azt is, hogy a Chef Market által biztosított megbízhatóság és rugalmasság a jövőben a Culinaris üzleteiben is érvényesülni fog. A Chef Market üzleti felhasználókra szabott webshopja kényelmes, gyors ügyintézést és átlátható rendelési folyamatot kínál, míg a franciaországi Rungis piacról érkező prémium friss termékek továbbra is elérhetők maradnak.

Az integrációval a Culinaris vásárlói is megtapasztalhatják ezt az egyedülálló gondoskodást.

A Chef Market célja, hogy a Culinaris szellemiségét és értékeit megőrizve, új szintre emelje a prémium élelmiszerek elérhetőségét Magyarországon.


Fotó: Chef Market

A Chef Market nem csupán kereskedő, hanem partner és útitárs is – azok számára, akik komolyan veszik a minőséget, legyenek akár étteremvezetők, séfek, szállodaigazgatók vagy egyszerűen csak elkötelezett ínyencek. A Culinaris felvásárlásával a cél nem kevesebb, mint hogy új szintre emeljék a prémium élelmiszerek hozzáférhetőségét Magyarországon – miközben megőrzik azt a különleges világot, amit a Culinaris 22 éve folyamatosan épít.

A tranzakcióval egy olyan új fejezet veszi most kezdetét, amelyben a gasztronómia szerelmesei és a szakmai partnerek egyaránt magasabb színvonalon, még szélesebb kínálatból válogathatnak – akár egy étterem beszerzőjeként, akár egy különleges élményre vágyó magánvásárlóként.


Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon

Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon  

Magyarországon is egyre többen keresik a könnyed, mégis gazdag ízélményeket nyáron – és ebben a sashimi kultúrája kulcsszerepet játszik.
Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban

Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban 

Megállhat a magyar szőlőtermesztés visszaesése, de a klímaváltozás jelentős károkat okozhat az ültetvényekben.
Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól

A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól 

Az új helyszín a Gesztenyéskertben, a legendás Nagyvendéglő épületében kapott otthont – új arculattal, friss kínálattal, de a már jól ismert „czinieles” vendégszeretet szellemében.
Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában

Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában 

A gasztronómiai és kulturális piac felfedte első négy éttermét.
Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.