A több mint egy évtizede működő Chef Market stabil szereplője a magyar vendéglátóiparnak. A kétszeres Business Superbrands díjas cég 2024-ben közel 20 milliárd forintos nettó árbevételévelt ért el, amivel tovább erősítette vezető pozícióját a HoReCa szegmensben. Most pedig egy igazi gasztro-különlegességgel igyekszik átformálni a hazai gasztro piacot.
A professzionális kiszolgálás és a kifinomult ízléssel összeállított prémium kínálat mostantól kéz a kézben jár.
A Culinaris immár 22 éve meghatározó szereplője a prémium élelmiszerek piacának. Az üzletlánc a világ hat kontinenséről importál kivételes minőségű, gondosan válogatott delikátesz termékeket, amelyeket saját üzleteiben forgalmaz. A márka mára fogalommá vált a gourmet élelmiszerek kedvelőinek körében, egyedülálló kínálatával, saját márkáival és exkluzív vásárlói élményével. A különleges atmoszférájú boltokban – a Balassi Bálint utcai üzlet Pesten, a Perc utcai és a Hegyvidék Culinaris üzlet Budán– a vásárlás nem pusztán szükséglet, hanem igazi öröm. A Culinaris Retail három boltja mellett a Chef Market tulajdonába kerül a Culinaris nagykereskedelmi üzletága is.
A Culinaris Wholesale Kft. 2024-ben 2,6 milliárd forintos forgalmat bonyolított le, míg a három kiskereskedelmi bolt forgalma 2,3 milliárd forintot tett ki.
A két egység közötti, 1,2 milliárd forint értékű belső szállítást is figyelembe véve a Culinaris konszolidált árbevétele 2024-ben elérte a 3,7 milliárd forintot.
A Chef Market célja, hogy biztosítsa a meglévő beszállítói kapcsolatok és értékek fennmaradását, ugyanakkor új lehetőségeket nyisson meg a partnerek és a vásárlók számára egyaránt.
Dr. Andrejszki Richárd, a Chef Market Zrt. vezérigazgatója elmondta:
„A felvásárlást követően a HoReCa piac szereplői is hozzájutnak majd a Culinaris által forgalmazott prémium élelmiszerekhez, de ez fordítva is igaz: a Chef Market termékei ezentúl a kiskereskedelmi vásárlók számára is elérhetővé válnak a Culinaris üzleteken keresztül. Az előző hetekben a Chef Market kollégái személyesen vették fel a kapcsolatot a cég minden partnerével és beszállítójával a részletek egyeztetése és a zökkenőmentes átállás biztosítása érdekében. A felvásárlással egy olyan szinergia jön létre, amely mindkét vállalat erősségeit ötvözi, és új értéket teremt mind az üzleti partnerek, mind a végfelhasználók számára.”
Fotó: Chef Market
A Chef Market működésének gerincét egy rendkívül fejlett, saját tulajdonú logisztikai struktúra adja, amely a hazai HoReCa szektor egyik legkorszerűbb rendszerének számít. A cég saját logisztikai vállalata és több ezer négyzetméteres, modern hűtő- és szárazáru raktárai lehetővé teszik, hogy a beszállítók termékei napokon belül, pontosan és biztonságosan jussanak el a legkülönbözőbb vendéglátóhelyekre – a Michelin-ajánlott éttermektől a vidéki családi panziókig.
Hetente közel kétezer partnert kiszolgáló Chef Market filozófiája szerint a siker kulcsa a személyes kapcsolattartásban, az egyedi igényekre szabott megoldásokban és a naprakész ügyféltámogatásban rejlik. A vásárlók számára a változás nemcsak a magasabb szintű kiszolgálást és a kiszélesedő választékot jelenti, hanem azt is, hogy a Chef Market által biztosított megbízhatóság és rugalmasság a jövőben a Culinaris üzleteiben is érvényesülni fog. A Chef Market üzleti felhasználókra szabott webshopja kényelmes, gyors ügyintézést és átlátható rendelési folyamatot kínál, míg a franciaországi Rungis piacról érkező prémium friss termékek továbbra is elérhetők maradnak.
Az integrációval a Culinaris vásárlói is megtapasztalhatják ezt az egyedülálló gondoskodást.
A Chef Market célja, hogy a Culinaris szellemiségét és értékeit megőrizve, új szintre emelje a prémium élelmiszerek elérhetőségét Magyarországon.
Fotó: Chef Market
A Chef Market nem csupán kereskedő, hanem partner és útitárs is – azok számára, akik komolyan veszik a minőséget, legyenek akár étteremvezetők, séfek, szállodaigazgatók vagy egyszerűen csak elkötelezett ínyencek. A Culinaris felvásárlásával a cél nem kevesebb, mint hogy új szintre emeljék a prémium élelmiszerek hozzáférhetőségét Magyarországon – miközben megőrzik azt a különleges világot, amit a Culinaris 22 éve folyamatosan épít.
A tranzakcióval egy olyan új fejezet veszi most kezdetét, amelyben a gasztronómia szerelmesei és a szakmai partnerek egyaránt magasabb színvonalon, még szélesebb kínálatból válogathatnak – akár egy étterem beszerzőjeként, akár egy különleges élményre vágyó magánvásárlóként.