A Balatoni Regionális Idegenforgalmi Bizottság javaslata alapján ötvenegy rendezvény szervezői között 144 millió forintot osztottak szét. A legkisebb összeg 665 ezer, a legnagyobb 4,5 millió volt. Az utóbbit a Tihanyi Szabadtéri Játékok és a Kékszalag fesztivál rendezői érdemelték ki.
Marketing feladatokra 22 pályázónak 35 millió forintot biztosítottak összesen. Ezen a pályázaton 473 ezertől négymillió forintig terjedt a támogatás nagysága. Az utóbbi a Honvédelmi Minisztérium térképészeti cégének jutott a "Balaton és Sió-csatorna Hajózási Turisztikai és Információs Kézikönyv" kiadásához. A pályázók jelentős része turisztikai kiadványok elkészítéséhez, újbóli megjelentetéséhez, vagy túraútvonalak kitáblázásához kapott segítséget. De voltak olyan kivételek is mint például a füredi önkormányzat és a Nyugat-balatoni Turisztikai iroda, amelyeknek médiakampányát támogatták 2,8, illetve 3,5 millióval és a Magyar Vitorlásszövetség, amely a vitorlás programok és a tó turisztikai vonzerejének népszerűsítésére kapott 2,8 millió forintot.
Most hirdették ki az animátorok foglalkoztatását segítő pályázat eredményét is. A tizenegy díjazott között 8 millió forintot osztottak fel. A összegek itt ötszázezertől egymillió forintig terjedtek. A legnagyobb összeget a zánkai Gyermek és Ifjúsági Centrum, a Gyenesdiási Turisztikai Egyesület és egy céges üdülő, a balatonkenesei Telekom Hotel kapta. Rosta Sándor, a Balatoni Regionális Idegenforgalmi Bizottság elnöke az eredmények nyilvánosságra kerülése kapcsán többek között kijelentette, hogy a támogatás megítélésekor az idén a korábbinál is nagyobb hangsúlyt fektettek az egyes pályázatok turisztikai jelentőségére. (Balatontipp)