Az nem is olyan régen új helyre költözött Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban találkozott a sajtó munkatársaival a kiadó Budapest Week Publishing kiadó. A sajtótájékoztatón először Kiss Imre, a múzeum igazgatója köszöntötte a megjelenteket, majd Freed Péter, kiadó foglalta össze a mögöttük álló, csaknem két évtizedet, hogyan fejlődött az egykoron hetilapként indult kiadvány tagadhatatlanul az egyik legismertebb brand-dé.
„Az huszadik évébe lépő Best of Budapest fő célja, hogy megbízható iránytűként ráirányítsa a figyelmet a gasztronómia és a szállodaipar minőségi szereplőire – mondta Freed Péter. – Ezt a vállalt feladatot szolgálja többek között a kiadó másik gasztronómiai kiadványa, a Konyhaművészet is, amely on-line elérhetőséggel kínál információkat a magas színvonalú gourmet-k világból.”
A kiadó a sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a kiadvány főszerkesztője, Kerényi Péter január 11-i hatállyal immáron a cég ügyvezető igazgatói posztját is betölti.
Kerényi Péter bemutatta a mai napon megjelenő kiadványt, amely – talán a legfontosabb újításként – az idei esztendőtől Best of Budapest & Hungary címmel kerül az olvasókhoz, mivel a kiadó úgy ítélte meg, hogy immáron jelentősre duzzadt a a Budapesten kívüli, magas színvonalon működő vidéki vendéglátó- és szálláshelyek száma. Ezért 2012-ben immáron helyet kanak a Best of... helyek között a vidéki wellness és kastélyszállodák, de az elképzelések szerint a továbbiakban még nagyobb figyelmet szentelnek a fővároson kívül kiemelkedő eredményt elért éttermeknek, hoteleknek.
„A magam részéről meg vagyok győződve arról, hogy nem igaz az a prognózis, amely temeti a nyomtatott sajtót – mondta Kerényi Péter. - Hiszem, hogy azok a kiadók és kiadványok, amelyek lépést tartanak a modern kor által támasztott követelményekkel, sikeresen integrálhatják a nyomtatott és az elektronikus megjelenés előnyeit. A Budapest Week Publishing az elsők között indította el 1998-ban az on-line foglalási rendszerét, és büszkék lehetünk arra, hogy a Best of Budapest & Hungary az magyarországi idegen nyelvű kiadványok közül elsőként, a magyar nyelvű kiadványok közül másodikként használja a QR-kódot, amely lehetővé teszi az okos telefonokra rendszeresített alkalmazások felhasználását.”
Ezzel az olvasók számára elérhetővé válnak a cikkekhez tartozó addicionális tartalmak, ugyanakkor az android és Apple rendszerekre egyaránt létrehozott alkalmazás használói márciustól megkereshetik a Best of… hozzájuk legközelebb eső ajánlatait.
„Ez a szolgáltatás előre láthatóan 2-300 partnerrel indul majd el, de reményeink folyamatosan bővül a paletta” – tette hozzá Freed Péter.
A „Best of Budapest & Hungary 2012” 25 szálloda, 84 vendéglátóhely és 17 borászat adatait tartalmazza. Az idei esztendő díjátadó gáláját március 24-én rendezik, és újdonságképpen ebben az évben a díjazottak között megválasztják a gasztronómia szavazatai alapján az Év Borászát (Gastro Winemaker of the Year) is.
(Szöveg és kép: Kolbe Gábor, Vendég&Hotel Online)