Best of (már nem csak) Budapest 2012

(Tudósítónktól) - Az idei esztendőtől megújulva, immáron Best of Budapest & Hungary néven jelentkezik a legrégebbi hazai étterem és szálláshely minősítő kiadvány.

Az nem is olyan régen új helyre költözött Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban találkozott a sajtó munkatársaival a kiadó Budapest Week Publishing kiadó. A sajtótájékoztatón először Kiss Imre, a múzeum igazgatója köszöntötte a megjelenteket, majd Freed Péter, kiadó foglalta össze a mögöttük álló, csaknem két évtizedet, hogyan fejlődött az egykoron hetilapként indult kiadvány tagadhatatlanul az egyik legismertebb brand-dé.

„Az huszadik évébe lépő Best of Budapest fő célja, hogy megbízható iránytűként ráirányítsa a figyelmet a gasztronómia és a szállodaipar minőségi szereplőire – mondta Freed Péter. – Ezt a vállalt feladatot szolgálja többek között a kiadó másik gasztronómiai kiadványa, a Konyhaművészet is, amely on-line elérhetőséggel kínál információkat a magas színvonalú gourmet-k világból.”
A kiadó a sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a kiadvány főszerkesztője, Kerényi Péter január 11-i hatállyal immáron a cég ügyvezető igazgatói posztját is betölti.


Kerényi Péter bemutatta a mai napon megjelenő kiadványt, amely – talán a legfontosabb újításként – az idei esztendőtől Best of Budapest & Hungary címmel kerül az olvasókhoz, mivel a kiadó úgy ítélte meg, hogy immáron jelentősre duzzadt a a Budapesten kívüli, magas színvonalon működő vidéki vendéglátó- és szálláshelyek száma. Ezért 2012-ben immáron helyet kanak a Best of... helyek között a vidéki wellness és kastélyszállodák, de az elképzelések szerint a továbbiakban még nagyobb figyelmet szentelnek a fővároson kívül kiemelkedő eredményt elért éttermeknek, hoteleknek.
„A magam részéről meg vagyok győződve arról, hogy nem igaz az a prognózis, amely temeti a nyomtatott sajtót – mondta Kerényi Péter. - Hiszem, hogy azok a kiadók és kiadványok, amelyek lépést tartanak a modern kor által támasztott követelményekkel, sikeresen integrálhatják a nyomtatott és az elektronikus megjelenés előnyeit. A Budapest Week Publishing az elsők között indította el 1998-ban az on-line foglalási rendszerét, és büszkék lehetünk arra, hogy a Best of Budapest & Hungary az magyarországi idegen nyelvű kiadványok közül elsőként, a magyar nyelvű kiadványok közül másodikként használja a QR-kódot, amely lehetővé teszi az okos telefonokra rendszeresített alkalmazások felhasználását.”
Ezzel az olvasók számára elérhetővé válnak a cikkekhez tartozó addicionális tartalmak, ugyanakkor az android és Apple rendszerekre egyaránt létrehozott alkalmazás használói márciustól megkereshetik a Best of… hozzájuk legközelebb eső ajánlatait.
„Ez a szolgáltatás előre láthatóan 2-300 partnerrel indul majd el, de reményeink folyamatosan bővül a paletta” – tette hozzá Freed Péter.

A „Best of Budapest & Hungary 2012” 25 szálloda, 84 vendéglátóhely és 17 borászat adatait tartalmazza. Az idei esztendő díjátadó gáláját március 24-én rendezik, és újdonságképpen ebben az évben a díjazottak között megválasztják a gasztronómia szavazatai alapján az Év Borászát (Gastro Winemaker of the Year) is.

(Szöveg és kép: Kolbe Gábor, Vendég&Hotel Online)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.