Bevásárolt a REWE Touristik

Átrendeződhet a régió utazási piaca azzal, hogy a német REWE Touristik felvásárolta a magyar Kartago Tourst is tulajdonló cseh Exim Holding 51%-át.

A Prágában 2012. május 31-én aláírt megállapodással a kölni idegenforgalmi óriáscég 2012. január 1-jéig visszamenőleges hatállyal megvette a prágai székhelyű Exim Holding Rt. 51%-os részesedését. A REWE Touristik ezzel az üzleti partnerséggel vezető pozíciót biztosít magának a cseh utazási piacon, valamint szintén vezető pozíciót Szlovákiában, Lengyelországban és Magyarországon, értesült lapunk.

Az Exim/Kartago Tours az első számú utazási iroda a Cseh Köztársaságban, a második a Szlovák Köztársaságban, és egyike a legnagyobb utazási irodáknak Lengyelországban és Magyarországon. Az Exim-csoport forgalma 2011-ben, köszönhetően Exim Tours és Kartago Tours utazási irodáknak, nemzetközi szinten elérte a 225 millió eurót. A felek nem nyilatkoztak a vételárról. „Ez egy fontos lépése cégünk terjeszkedési stratégiájának. Az Exim Toursszal kötött partnerség kaput nyit számunkra a legfontosabb feltörekvő kelet-európai piacon” – mondta Norbert Fiebig, a REWE Group Turisztikai vezérigazgatója.

„A REWE Touristik a Cseh Köztársaságban már ismert, vezető pozíciót tölt be a szupermarket- és diszkontáruház-piacon (Billa, Penny). Ezt az értékesítési és kereskedelmi tapasztalatot kapcsoljuk öszsze az Exim Tours turizmusban szerzett tudásával. Így nyitunk szálloda partnereinknek és fogyasztóinknak új lehetőségeket” – tette hozzá. Sören Hartmann, a REWE Touristik ügyvezetője kijelentette: „Az Exim Tours számunkra a kelet-európai piacokon történő megjelenés első lépése. Azokban az országokban, ahol erősek vagyunk, azaz Tunéziában, Egyiptomban és Törökországban, az Exim kiváló helyzetben van. Közösen még többre vagyunk képesek.” Nagy növekedési potenciált lát a REWE Touristik elsősorban a kelet-európai piacokon a Földközi-tenger nyugati részére történő utakra és távoli célterületekre. Sören Hartmann megerősítette: „A kelet-európai fogyasztókat sokszínű lehetőségekkel próbáljuk elérni utazási irodákon, kiskereskedelmi egységeken és interneten keresztül. Mint az egyik legerősebb turisztikai csoport, együtt még nagyobb előnyöket érhetünk el a szállodai szobák vásárlásánál, és a vendégeknek előnyös, exkluzív szállodai szolgáltatásokat tudunk kínálni. “ Füri Mihályné, a Kartago Tours igazgatója szerkesztőségünknek elmondta, hogy a bejelentés nem befolyásolja a nyári szezont a magy ar piacon, sem személyi, sem stratégiai változásokat nem jelent idehaza. Az Exim Tour korábbi 100%-os tulajdonosa és igazgatója, Ferid Nasr továbbra is vezérigazgatóként irányítja a céget, és a magyar leányvállalat vezetése is élvezi a tulajdonosok bizalmát. Füri Mihályné szerint az új tulajdonos megjelenése legkorábban a téli árualapnál lesz majd érezhető


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.