Ahogy ő fogalmazott: nem szakértőnek tartja magát, hanem az új trendeket látja és láttatja a kívülálló szemével. Most például a lyoni eredetű bouchonokat vette górcső alá, azokat a családi kifőzdéket, amelyekből 22 működik hivatalosan bejegyezve városszerte és főként annak környékén.
Zúzapörkölt, szalontüdő, rántott pacal, vese, fejhús, hurka, kolbász, csiga, hering –
mint sejthető, a bouchonok nem éppen a vegetáriánusok Mekkáját jelentik, a hús hússal, házias módon elkészítve a fine dining híveinek is elég illuzióromboló, igazi rétegműfaj, ennek ellenére óriási siker. Mert a francia bouchon kisvendéglők mindenféle sallang- és feszengésmentes, autentikus, laza, vidám helyek, ahol ráadásul kiváló az ár-érték arány. Ahogy egy hallgatói kérdésre reagálva Zsófi fogalmazott: igazi férfias műfaj, nem hölgyeknek való mulatság.
Ha szeptember, akkor pénztárgépcsere – így következő előadónk, Várkonyi Gábor (IVSZ, pénztárgépmunkacsoport-vezető) prezentációjára is sokan voltak kíváncsiak. Hiszen a szakmát nagyon is közelről érinti az átállási kötelezettség: a bevezetésre kerülő, majd többször is módosított határidejű online adatszolgáltatás. Már csak azért is jó, hogy pénztárgéptémában elhívtuk az IVSZ szakértőjét, mert mint kiderült, szövetségük hatékonyan részt vett abban a társadalmi párbeszédben és vitában, amelyre a rendelet bevezetése előtt sor került, és amelyből, jegyezték meg többen is hallgatóságunk soraiból,
a teljes vendéglátósszakmát kihagyták.
Mindenki kódot kap a NAV-tól, áfakulcsváltozásra ezentúl nem kell figyelni, viszont a NAV szeme mostantól mindent lát – hívta fel többször is a figyelmet a rendeletváltozás kapcsán az előadó.
Minőség hosszú távra – tulajdonképpen ez a jelszava annak a belsőépítészcsapatnak, amelyet Varró Zoltán dizájner vezet, és aki a szállodai ágy szépségére, kényelmére és sikeres marketingeszközként való használatára hívta fel a figyelmet. „Otthon a hálószobában vagyunk a legkevesebbet, egy hotelben viszont nem tehetünk másként” – emelte ki a szakember. Emiatt az ágy anyaga, matraca, minősége, az ágyneműhuzat tisztasága és az ágy összképe meghatározó lehet.
Ma a szállodákban az ágysál a divat, méltatlanul mellőzik a házakban az ágytakarót,
mondta a szakember, pedig annak is megvolt a funkciója: hiszen ha cipőben, utcai ruhában érkezik a vendég a szobába, és ledobja magát az ágyra – egy ágytakaró az esti lefekvés idejéig sokat segíthet abban, hogy tiszta maradjon az ágynemű.
A megfelelő ágyazáshoz szorosan kapcsolódott szakmai programunk utolsó előadójaként Kovács Csaba, az 1992 óta a hazai piacon sikerrel jelen lévő, a szállodai szegmensnek pedig 1997 óta beszállító, száz százalékban magyar tulajdonú családi vállalkozás, a Napfény Paplan 2000 Kft. szakértője. Aki elmondta, nemcsak az ágy megjelenése, hanem annak tartalma is meghatározó. Mindenkinek persze nem lehet megfelelni,
hiszen a vendégek egyik része a kemény, a másik a puha ágyat szereti.
A szállodai textíliákat gyártó és forgalmazó hazai cég – a damaszt ágyneműtől a steppelt párnákon és ágyvédőkön át az éttermeknek kínált asztalterítőig terjed náluk a választék – olyan széles termékskálával rendelkezik, hogy csak paplan- és párnaféleségből 28-félét kínál. Egyik sikertermékük a lemosható asztalterítő, amely a szállodai reggeliztetők álma lehet: egyszerre öntötték le ketchuppal, mustárral és vörösborral – és szempillantás alatt eltűnt róla az összes szennyeződés. Az előadásokat követően a teraszon Juhász Miklós várta a vendégeket, hogy bemutassa a Zsindelyes Kereskedőház pálinkaszortimentjét, amelyet az éttermesek, szállodások nagy lelkesedéssel és persze kellő hozzáértéssel kóstoltak.
Ebédre a szálloda egyik elegáns éttermében Zsolnay étkészlettel terítettek, és a vendégtérben a ház mesterszakácsa, Tégel Imre fogadta klubunk szakmai vendégeit. A világbajnoki címmel rendelkező főszakács konyhájáról a következő, nem akármilyen ételsort hozták ki:
szegedi halászléteát pontynudlival és harcsagyöngyökkel, majd balzsamozott rafinált csirkemellet cukkinis laskával, burgonyatortával.
Ebéd után a szakmai közönségnek arra is lehetősége volt, hogy vendéglátó főszakácsunk vezetésével körülnézhessen a birodalmában. A desszertet ez alkalommal a Szamos Marcipán hozta, isteni islert és még egy édességet, az ételekhez a bor pedig egy balatonszemesi családi pincészettől, a Bujdosó Pincétől érkezett. (bővebben róluk e lapszámunk 53. oldalán – a szerk.) A kávét a desszerthez a Progast kínálta, a hazai vendéglátószegmens professzionális beszállítója, és ezúttal egy vízújdonság is bemutatkozott az ételek kísérőjeként és szomjoltóként – a Harmónia –, amely alacsony ásványianyag- és nátriumtartalmú, selymes, harmonikus ízvilággal rendelkezik, a régi idők meghitt, békebeli hangulatára emlékeztető, természetes forrásvíz.