Bouchonjárás, kasszakálvária, legújabb ágyazási trend

A nyári szünet utáni első szakmai találkozónkra sokan jelentkeztek a pesti, elegáns városrészben lévő és isteni konyhájáról ismert és elismert Hotel Benczúrba, Sárközy György igazgatónak és csapatának otthonos, családias hangulatú, kellemes légkörű birodalmába. Ennek egyik oka nyilván első előadónk személye és témája lehetett, hiszen Mautner Zsófia, az ismert gasztroblogger még sosem járt nálunk, és amiről az előadását tartotta, az sok éttermest és főleg bisztrótémában „utazót” érdekelt.

Ahogy ő fogalmazott: nem szakértőnek tartja magát, hanem az új trendeket látja és láttatja a kívülálló szemével. Most például a lyoni eredetű bouchonokat vette górcső alá, azokat a családi kifőzdéket, amelyekből 22 működik hivatalosan bejegyezve városszerte és főként annak környékén.

Zúzapörkölt, szalontüdő, rántott pacal, vese, fejhús, hurka, kolbász, csiga, hering –

mint sejthető, a bouchonok nem éppen a vegetáriánusok Mekkáját jelentik, a hús hússal, házias módon elkészítve a fine dining híveinek is elég illuzióromboló, igazi rétegműfaj, ennek ellenére óriási siker. Mert a francia bouchon kisvendéglők mindenféle sallang- és feszengésmentes, autentikus, laza, vidám helyek, ahol ráadásul kiváló az ár-érték arány. Ahogy egy hallgatói kérdésre reagálva Zsófi fogalmazott: igazi férfias műfaj, nem hölgyeknek való mulatság.

Ha szeptember, akkor pénztárgépcsere – így következő előadónk, Várkonyi Gábor (IVSZ, pénztárgépmunkacsoport-vezető) prezentációjára is sokan voltak kíváncsiak. Hiszen a szakmát nagyon is közelről érinti az átállási kötelezettség: a bevezetésre kerülő, majd többször is módosított határidejű online adatszolgáltatás. Már csak azért is jó, hogy pénztárgéptémában elhívtuk az IVSZ szakértőjét, mert mint kiderült, szövetségük hatékonyan részt vett abban a társadalmi párbeszédben és vitában, amelyre a rendelet bevezetése előtt sor került, és amelyből, jegyezték meg többen is hallgatóságunk soraiból,

a teljes vendéglátósszakmát kihagyták.

Mindenki kódot kap a NAV-tól, áfakulcsváltozásra ezentúl nem kell figyelni, viszont a NAV szeme mostantól mindent lát – hívta fel többször is a figyelmet a rendeletváltozás kapcsán az előadó.

Minőség hosszú távra – tulajdonképpen ez a jelszava annak a belsőépítészcsapatnak, amelyet Varró Zoltán dizájner vezet, és aki a szállodai ágy szépségére, kényelmére és sikeres marketingeszközként való használatára hívta fel a figyelmet. „Otthon a hálószobában vagyunk a legkevesebbet, egy hotelben viszont nem tehetünk másként” – emelte ki a szakember. Emiatt az ágy anyaga, matraca, minősége, az ágyneműhuzat tisztasága és az ágy összképe meghatározó lehet.

Ma a szállodákban az ágysál a divat, méltatlanul mellőzik a házakban az ágytakarót,

mondta a szakember, pedig annak is megvolt a funkciója: hiszen ha cipőben, utcai ruhában érkezik a vendég a szobába, és ledobja magát az ágyra – egy ágytakaró az esti lefekvés idejéig sokat segíthet abban, hogy tiszta maradjon az ágynemű.

A megfelelő ágyazáshoz szorosan kapcsolódott szakmai programunk utolsó előadójaként Kovács Csaba, az 1992 óta a hazai piacon sikerrel jelen lévő, a szállodai szegmensnek pedig 1997 óta beszállító, száz százalékban magyar tulajdonú családi vállalkozás, a Napfény Paplan 2000 Kft. szakértője. Aki elmondta, nemcsak az ágy megjelenése, hanem annak tartalma is meghatározó. Mindenkinek persze nem lehet megfelelni,

hiszen a vendégek egyik része a kemény, a másik a puha ágyat szereti.

A szállodai textíliákat gyártó és forgalmazó hazai cég – a damaszt ágyneműtől a steppelt párnákon és ágyvédőkön át az éttermeknek kínált asztalterítőig terjed náluk a választék – olyan széles termékskálával rendelkezik, hogy csak paplan- és párnaféleségből 28-félét kínál. Egyik sikertermékük a lemosható asztalterítő, amely a szállodai reggeliztetők álma lehet: egyszerre öntötték le ketchuppal, mustárral és vörösborral – és szempillantás alatt eltűnt róla az összes szennyeződés. Az előadásokat követően a teraszon Juhász Miklós várta a vendégeket, hogy bemutassa a Zsindelyes Kereskedőház pálinkaszortimentjét, amelyet az éttermesek, szállodások nagy lelkesedéssel és persze kellő hozzáértéssel kóstoltak.

Ebédre a szálloda egyik elegáns éttermében Zsolnay étkészlettel terítettek, és a vendégtérben a ház mesterszakácsa, Tégel Imre fogadta klubunk szakmai vendégeit. A világbajnoki címmel rendelkező főszakács konyhájáról a következő, nem akármilyen ételsort hozták ki:

szegedi halászléteát pontynudlival és harcsagyöngyökkel, majd balzsamozott rafinált csirkemellet cukkinis laskával, burgonyatortával.

Ebéd után a szakmai közönségnek arra is lehetősége volt, hogy vendéglátó főszakácsunk vezetésével körülnézhessen a birodalmában. A desszertet ez alkalommal a Szamos Marcipán hozta, isteni islert és még egy édességet, az ételekhez a bor pedig egy balatonszemesi családi pincészettől, a Bujdosó Pincétől érkezett. (bővebben róluk e lapszámunk 53. oldalán – a szerk.) A kávét a desszerthez a Progast kínálta, a hazai vendéglátószegmens professzionális beszállítója, és ezúttal egy vízújdonság is bemutatkozott az ételek kísérőjeként és szomjoltóként – a Harmónia –, amely alacsony ásványianyag- és nátriumtartalmú, selymes, harmonikus ízvilággal rendelkezik, a régi idők meghitt, békebeli hangulatára emlékeztető, természetes forrásvíz.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.