A járatokat üzemeltető, jellemzően német hajótársaságok ugyanis egyáltalán nem érdekeltek abban, hogy Budapestről is indítsanak hajójáratokat, nekik az is bőven megtérül, ha csak Passauban veszik fel az utasokat. Szemerei István, a budapesti beszállásért évek óta küzdő Maritim Hajóutak Utazási Iroda ügyvezetője szerint mivel a jegyeket minden nehézség nélkül eladják a német utazásszervezők, egyszerűen nem számít nekik sem a magyar, sem az osztrák piac. Arról nem is beszélve, hogy logisztikailag bonyolult és költséges Budapestet is bekapcsolni a rendszerbe, hiszen ha innen is indul járat, akkor a hajónak üresen kellene lejönnie Passauból.
Hasonló problémákkal nézett szembe a Mahart Tours is, emiatt másfél éve a cég leállította a dunai hajóutak árusítását. Most azonban a Mahart is újraindítja ezt a szolgáltatást - mondta Bakó Balázs irodavezető. A passaui indulás mellett azért sem volt kelendő Magyarországon a főként német nyugdíjasokat vonzó túra, mert ilyen formában nem volt rá erős fizetőképes kereslet. (Napi Gazdaság)